Meindl eller lundhags - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meindl eller lundhags

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Meindl eller lundhags

    Har senaste åren kört med hanwag-banks som funkat bra, förutom att dom varit lite för varma ibland och tar en evighet att torka...
    Har därför funderat på ett par lundhags nu.

    Vilka skulle ni rekommendera om det skulle vara till 50% kustfiske bland sten och skit, 40 % vandring i skogsmark och övrigt stadsmiljö....
    Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

  • #2
    Jag har ett par Meindl kängor som är helt underbara.
    Kan dock inte använda dem längre för att gå eller köra bil på grund av trasig fot.
    Men riktigt trevliga och stabila.

    Dock ingen erfarenhet om ämnet direkt men... Vet inte varför jag skriver. Troligen för mycket smärtstillande på för kort tid.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • #3
      Har haft ett par Lundhags Pro i 10 år.
      Tror inte jag behöver köpa några fler kängor i mitt liv.

      Skitfiske

      Kommentera


      • #4
        Har ett par Meindl-kängor som hängt med i 3 år hittills. Minns inte vad modellen heter men har inget att klaga på. De håller fötterna torra och är bekväma.
        http://enamatorfiskare.blogspot.se
        Instagram enamatorfiskare

        Kommentera


        • #5
          Jag har ett par Lundhags Militär som köptes när jag var 16 år. Jag har alltså haft dom i....öhhhhh.....35 år! Dom har varit två vändor hos Lundhags i Järpen för att få bottendelarna bytta, men ovanlädret är fortfarande detsamma

          Kommentera


          • #6
            Har inte testat Meindl, men däremot har jag ett par Lundhags forest som hängt med i över 20 år och känner flera som har slitit på sina Lundhagskängor i decennier och fortfarande är nöjda. Sulan slits ju oftast först, men Lundhags kan man sula om. Vet inte om Meindl har samma service.

            Kommentera


            • #7
              Kängor använder man bara under vintern.. Senaste 5åren har jag fjällvandra o fiska med sealskinz vattentäta strumpor o trail löparskor som dränerar ur vatten bra..
              Blir de varmt en varm sommardag då kliver man ner i vattnet o svalkar fötterna...

              Kommentera


              • #8
                Ärvde ett par meindl kängor av fd svågern för 7år sedan, då var de minst 10år gamla och precis ingådda. Fick skicka iväg dom på omsulning för några år sedan, så meindl har också den servicen.

                Kommentera


                • #9
                  Köpte efter en del grubblerier ett par Lundhags professional mid i våras.
                  Har tidigare haft Meindl island och nu senast ett par Crispi i liknande modell. Gillar Lundhags koncept med helt tät fot och skinnskaft. Skönt att slippa goretex-membran som kräver särskilt tvättmedel och riskerar att nötas i utsatta punkter. Var lite orolig att kängorna skulle kännas för täta, inte minst iom att skaftet på professional har någon form av neoprenfodring. Inga som helst problem! Extremt nöjd. Behöver inte köra med dubbelsockar eller något. Brukar lyfta ur innersulorna om jag varit varm om fötterna för att vädra bättre. Sulan är ngt mjukare än på mina senaste Crispikängor men det är inget problem. Har gått både i fjäll och skogar och i skånsk lera.
                  Rekommenderar varmt Lundhags.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag har använt samma par meindl kängor nu i 8 år flitigt och dem är fortfarande kanon. Kebnekaise, fiske, skogsvandring och allmänt friluftsliv. Jag har inte behövt byta eller reparera något på dem. Bara rengöra och vaxa om dem ibland. Riktigt nöjd med dem. Men som jag även har hört många inbitna friluftsmänniskor säga om sitt val av kängor, "once you go Lundhags, you never go back"

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    42 svar
                    8 776 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg senzitivity  
                    Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
                    11 svar
                    729 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
                    4 svar
                    305 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__
                     
                    Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
                    1 svar
                    211 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adamp
                    av Adamp
                     
                    Arbetar...
                    X