Välja ny jacka. Basspro 100mph. Ursuit märket. Vision Vene. Leech tactical.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välja ny jacka. Basspro 100mph. Ursuit märket. Vision Vene. Leech tactical....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Välja ny jacka. Basspro 100mph. Ursuit märket. Vision Vene. Leech tactical....

    Ska ta å köpa mig en riktig skaljacka men har lite svårt att bestämma mig för vilken jag ska satsa på.
    Vill ha en jacka som håller ett gäng år, tåla regn och skall tåla lite slitage.
    Har kollat in dessa modeller Basspro 100mph. Ursuit märket. Vision Vene. Leech tactical 10.
    pga av att jag behöver en jacka i storlek 3xl (är 186cm, 110+kg, ganska bred över axlarna.) så är inte utbudet skitstort, därför är dessa mest intressanta för tillfället då dom finns i lager hos vissa butiker.
    Grundéns dark and stormy hade oxå varit ett alternativ men dom finns inte i nån butik i den storlek jag behöver.

    Så vad är era åsikter om dessa jackor, vilka använder ni och vad är för och nackdelarna med dom??

    Tackar på förhand för hjälpen!

  • #2
    Känner inte till märkena du räknar upp så det här tipset passar kanske inte, men jag kan rekommendera dessa kläder som har ett i sammanhanget överkomligt pris.
    https://www.fritidsfabriken.se

    Mvh
    Johnny

    Kommentera


    • #3
      Jag använder Basspro. Både jacka och byxor. Är väldigt nöjd med kläderna!
      Instagram: mattiasandersson90

      Bara ett kast till...

      Kommentera


      • #4
        Jag kör med en vision Vene sen två år tillbaka. Är väldigt nöjd med den. Den används lika mkt på gården som på fisketurer och är lika tät som dagen den köptes. Jag köpte min i en storlek för stor för att kunna ha den som skalplagg även när det är snorkallt ute.
        Senast ändrad av Cudan; 2018-04-05, 19:16.

        Kommentera


        • #5
          Bass pro är gjord i Goretex. Det är inte de andra. För mig hade det avgjort valet. När det gäller fiske vill jag ha rejält vattentätt. Galon eller Goretex.
          Vision och Ursuit har jag generellt stort förtroende för. Leech verkar vara sköna snubbar men de har marknadens fulaste logga i maxformat på jackan och jag skulle vara skeptisk till en jacka från en tillverkare/designer av solbrillor.

          Själv har jag Basspro sedan några år och är nöjd. Hade jag köpt idag hade jag absolut tittat på Grundens. Hade även kollat seglarjackor från Musto, Henri Lloyd och Helly Hansen. Seglare kan kläder för blåst och regn!

          Kommentera


          • #6
            Kalla mig korkad om ni vill men varför kostar egentligen dessa kläder så otroligt mycket? Det är verkligen hutlösa summor som tas för dessa kläder. Man tycker ju att man måste kunna komma bra mycket billigare undan utan att behöva tumma allt för mycket på kvalitet eller funktion.

            Kommentera


            • #7
              Jag använder vision vene och är väldigt nöjd med den.
              Bra passform,skön å bära,vind å vattentät.
              Har haft den i ca 1,5-2år.
              Polarn kör bass pro och är väldigt nöjd över dom,det är lite amerikansk även i storlek så dom är väll lite bredare i passformen,samt att du troligen ska ta tall storlek,iaf om du ska ha bass pro byxorna.
              Tror alla märkena är bra och du kommer nog bli nöjd vilket du än väljer.
              Simms gör väll å endel shyssta jackor,men då springer ju priset iväg endel.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
                Bass pro är gjord i Goretex. Det är inte de andra. För mig hade det avgjort valet. När det gäller fiske vill jag ha rejält vattentätt. Galon eller Goretex.
                Vision och Ursuit har jag generellt stort förtroende för. Leech verkar vara sköna snubbar men de har marknadens fulaste logga i maxformat på jackan och jag skulle vara skeptisk till en jacka från en tillverkare/designer av solbrillor.

                Själv har jag Basspro sedan några år och är nöjd. Hade jag köpt idag hade jag absolut tittat på Grundens. Hade även kollat seglarjackor från Musto, Henri Lloyd och Helly Hansen. Seglare kan kläder för blåst och regn!
                Jag håller med i princip hela vägen här och det enda jag kan tillägga är att seglarkläder ofta är väldigt otympliga och dessutom blir det rejält dyrt. Jag har haft en Musto Offshore MPX i många år och den är fortfarande tät, men som sagt klumpig/stel och den kostar 6000 kr idag...Skulle jag lägga dom pengarna idag så skulle jag tittat på prylar från t.ex. Simms, som jag tycker gör grymt genomtänkta grejor.

                Själv har jag ett ställ från Bass Pro och ett ställ från Geoff Anderson och jag är väldigt nöjd med båda. I min "gubb-värld" går allting bort som skriker "big pike" även om prylarna är hur bra som helst...

                Edit: 2:a på Simms-tipset, men jag håller med Nörre här.

                Kommentera


                • #9
                  Jag har Bass Pro sedan två år tillbaks och det har använts väldigt flitigt.
                  Det har faktiskt hänt att jag medvetet åkt ut i värsta skitvädret bara för att verkligen kolla vad det går för - och jag har ärligt talat aldrig ens varit lite fuktig under!
                  Storlekarna är väl tilltagna som så ofta för amerikaner, jag själv är 185cm och väger ca 105kg och använder storlek LT (Large Tall).
                  Enda "strulet" hittills är att "gummiflärparna" med kardborr har släppt på bägge armarna men det är enkelt åtgärdat för nån med lite syvana.
                  Visst kostar Bass Pro en slant men åtminstone för mig är det värt varenda krona!

                  Kommentera


                  • #10
                    Gjorde mycket efterforskning förra året av många olika märkens bla Ursuit märket och andra utländska märken för klättrare, seglare och deras egna versioner av goretex som kunde heta lite allt möjligt flashigt innan jag bestämde mig för bass pro. Goretex är goretex.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    42 svar
                    8 745 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg senzitivity  
                    Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
                    11 svar
                    725 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
                    4 svar
                    293 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__
                     
                    Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
                    1 svar
                    197 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adamp
                    av Adamp
                     
                    Arbetar...
                    X