Tips på torrdräkt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på torrdräkt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Några lager till får du nog räkna med om du inte rör dig mycket, jag kör underställ i merinoull, över det fleeceunderställ, över det en float underwear väst, över den en tjock ylletröja, och om det är riktigt jävligt ytterligare en ylletröja och sen Ursuit easy ovanpå det.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
      Några lager till får du nog räkna med om du inte rör dig mycket, jag kör underställ i merinoull, över det fleeceunderställ, över det en float underwear väst, över den en tjock ylletröja, och om det är riktigt jävligt ytterligare en ylletröja och sen Ursuit easy ovanpå det.
      XXL mao?

      Kommentera


      • #23
        Nä L är rätt rymlig. Tilläggas kan att jag drar på mig värmebyxor med hängslen avsedda för jaktvak om jag fryser om benen, men då får jag offra ylletröjorna annars blir det michelingubbe.

        Kommentera


        • #24
          Bra, försökte var rolig och samtidigt få en slags beskrivning på storlek på både plaggstorlek som rymd för värmelager... sånt som tyvärr aldrig framgår på webbsidor..,

          Kommentera


          • #25
            Bra noterat av @anteman där, jag bygger ju upp värme när jag paddlar så mina resultat stämmer ju inte om man sitter still.

            Kommentera


            • #26
              Thermollte flytunderställ måste verkligen vara oslagbart under en trorrdräkt,

              Annars vill jag slå ett slag för termobyxor under skalbyxan. Lätta och väldigt varma, har ett mkt bra värme/viktförhållande, komprimerar och "fluffar" bra (därför de är så varma) och de glider lätt på och under andra lager så det är smidiga att röra sig i samt fungerar som ytterbyxa på väg till t ex båten...

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
              42 svar
              8 776 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg senzitivity  
              Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
              11 svar
              729 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
              4 svar
              305 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg efc__
              av efc__
               
              Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
              1 svar
              211 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adamp
              av Adamp
               
              Arbetar...
              X