Behöver tips på bra outdoor brallor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver tips på bra outdoor brallor!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Inte inom din budget, men mina nästa par byxor blir ett par Fjällräven Keb Gaiter, dom är förstärkta på knän och rumpa samt har stretch i skrevet och dessutom ingen söm i ljumsken som skaver. Ett stort plus är att dom också går att zippa av till shorts om det blir för varmt och dom sitter väldigt bra. Lite dyrare men eftersom det är en mer mångsidig byxa som tar bort behovet av shorts så anser jag det ändå prisvärt.

    Kommentera


    • #12
      Kan instämma att fritidsfabrikens olika modeller är helt grymma och närmast oslagbara vad som gäller priset

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Sigfuss Visa inlägg
        Inte inom din budget, men mina nästa par byxor blir ett par Fjällräven Keb Gaiter, dom är förstärkta på knän och rumpa samt har stretch i skrevet och dessutom ingen söm i ljumsken som skaver. Ett stort plus är att dom också går att zippa av till shorts om det blir för varmt och dom sitter väldigt bra. Lite dyrare men eftersom det är en mer mångsidig byxa som tar bort behovet av shorts så anser jag det ändå prisvärt.
        Ja det är också en mycket bra byxa. Jag har både den byxan och och jacka Keb. Men sedan jag jag hittade Revolution Race kläderna så har Fjällräven fått hänga kvar i garderoben.

        Mvh
        Johnny

        Kommentera


        • #14
          Exakt vad jag med var ute efter!!
          Så då blev det visst en beställning. Det fick bli https://www.fritidsfabriken.se/gpx-p...blackherr.html Och https://www.fritidsfabriken.se/vindj...ack-rusty.html

          Tack för rekommendationen!

          Kommentera


          • #15
            Fick tyvärr returnera. Läste noga om strl och valde S. Men de satt alldeles för tajt i midjan och vid "paketet". Får väl hem ett par M snart och hoppas dom inte är för långa i benen istället . Jag är 175cm och 72kg

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
              Fick tyvärr returnera. Läste noga om strl och valde S. Men de satt alldeles för tajt i midjan och vid "paketet". Får väl hem ett par M snart och hoppas dom inte är för långa i benen istället . Jag är 175cm och 72kg

              Bra konsumentupplysning. Att uppge längd/vikt och storlek hjälper helt klart andra att träffa rätt vid beställning men i gränslandet kan det vara svårt ändå.

              Mycket beror ju på hur kilona är fördelade över kroppen... Mina knappa 80kg/+180cm är numera mer centrerade runt midjan och jag har inte lår/rumpa som en tränad fotbollsspelare...

              Å då tänker jag ofta "kanske funkar en storlek mindre än mina 80/180 indikerar" eller tvärtom för den som spelar fotboll eller går på gym...
              Senast ändrad av anteman; 2018-09-20, 00:31.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Bra konsumentupplysning. Att uppge längd/vikt och storlek hjälper helt klart andra att träffa rätt vid beställning men i gränslandet kan det vara svårt ändå.
                Bra idé. Jag är 1,84 lång och 84 kg och har L\52 i alla byxor och jacka. Se bild tidigare inlägg.

                Mvh
                Johnny

                Kommentera


                • #18
                  Håller med många övriga, har tre stycken olika modeller från Fritidsfabriken som jag har haft i snart 2 år och har använt dom till fiske, vandring, mountain bike och andra fritidsaktiviteter och dom håller samma skick som när dom köptes ungefär. Med tanke på vad vissa fritidsbyxor kostar så tycker jag också det är ett väldigt prisvärt alternativ. Det negativa med dom lättare och vindigare brallorna är fickorna hamnar mitt på framsida lår istället för på sidan som "normala" fickor men å andra sidan är dom byxorna kanske lite för luftiga för att användas nu i höstrusket ändå.

                  Tillägg: Det var Nordvand Pro Pants jag talade om, dom som TS köpte Gpx Pro verkar ha samma utförande men i stabbigare material. Hursomhelst lär du bli nöjd! Lite sugen på att köpa ett par nya byxor.
                  Senast ändrad av BrainDisorder; 2018-09-22, 21:21.
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                  8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                  Kommentera


                  • #19
                    Pinewood har en ny modell Forest Strong som ja själv kollar på utan hög rygg men slittåligt och framförallt tyst material

                    Kommentera


                    • #20
                      Lånar tråden då jag ej hittade en tråd om vattentäta byxor.
                      Jag söker ett par byxor eller bibs som är prisvärda med hög vattenpelare. Just nu tittar jag främst på pinewood telluz och didriksons fractus. Mellan dem skiljer det ca 1k

                      Jag vill ha ett par brallor att ha på mig när det regnar lite på sjön där vattnet rinner av byxorna. Vill även kunna sitta och köra båten 10-20 minuter utan att bli blöt i rumpan.

                      Vad har ni?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                      42 svar
                      8 745 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg senzitivity  
                      Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
                      11 svar
                      725 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
                      4 svar
                      292 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg efc__
                      av efc__
                       
                      Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
                      1 svar
                      197 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adamp
                      av Adamp
                       
                      Arbetar...
                      X