Behöver tips på bra outdoor brallor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver tips på bra outdoor brallor!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Har ett par pinewood ancona eller va de nu e dom heter. Har för mig de har en vattenpelare på 8000mm. Utom i rumpan o ner på baksidan av låren där de har 16000mm. Fanimig aldrig blivit blöt i dom brallorna oavsett om jag stått upp eller suttit ner långa stunder i båt eller i skogen..
    Bra mycke bättre än andra dyrare brallor jag haft.

    Kommentera


    • #22
      Fox Rage kör jag idag och jag stormtrivs :-)
      sitter skönt och har en Vattenpelare på 20.000 :-)

      Ligger på mellan 2500-3000:- för både jacka och byxa :-) Snyggt som fan är det oxå.
      Bifogade filer
      Senast ändrad av Classe69; 2020-02-26, 20:29.
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #23
        Har ett par vision Verne av nya versionen. Snyggare och sitter bättre än gamla modellen. Gjorda på samma sätt som ett par andas vadare och är 100% vattentäta.
        Hade ett par Simms Challenger Nina, sköna men tyvärr inte vattentäta om man sitter på något blött.
        Här finns Vision Vene B&B Trousers, Black till grymma priser

        Kommentera


        • #24
          Tack för tips. Nån som har erfarenhet av fractus eller telluz som kan lämna ett utlåtande?

          Kommentera


          • #25
            Fractus ser ut att ha många fina detaljer men också en ganska låg krage och "öppen" huva, den senare kanske kan dras åt, ned? Sådana detaljer är viktiga för oss båtåkande sportfiskare...

            Kommentera


            • #26
              Jag är också på jakt efter ett par vattentäta fritidsbyxor, helst i grå då jag köpte en didriksson jacka tidigare i år. Tyvärr så tycker jag deras byxor har tråkiga fickor. Endast 2 stora mitt på låret, känns som att det kommer störa en del... Jag beställde hem ett par telluz för några veckor sedan men jag var inte så nöjd med dem. De var som tunna som "vanliga" regnbyxor med dragkedjor på var sida så att man kunde öppna från höft till tå vilket jag inte gillade.
              Jag skulle helst vilja ha som ett par Fjällräven med mjukare tyg som är lite tunn isolering i men jag har ännu inte hittat några.
              Geoff anderson har några intressanta byxor så det kanske är något att kolla på!

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Cruze Visa inlägg
                Jag är också på jakt efter ett par vattentäta fritidsbyxor, helst i grå då jag köpte en didriksson jacka tidigare i år. Tyvärr så tycker jag deras byxor har tråkiga fickor. Endast 2 stora mitt på låret, känns som att det kommer störa en del... Jag beställde hem ett par telluz för några veckor sedan men jag var inte så nöjd med dem. De var som tunna som "vanliga" regnbyxor med dragkedjor på var sida så att man kunde öppna från höft till tå vilket jag inte gillade.
                Jag skulle helst vilja ha som ett par Fjällräven med mjukare tyg som är lite tunn isolering i men jag har ännu inte hittat några.
                Geoff anderson har några intressanta byxor så det kanske är något att kolla på!
                Då är vi i exakt samma läge. Jag köpte en Arcus-jacka som jag tycker är riktigt behaglig och väldigt snygg. Har sneglat på g. a också. Får se vad det blir!

                Kommentera


                • #28
                  Okej! Geoff anderson zoon4 verkar lite intressanta med! Dock inte sett om någon har dem i Sverige. Jag ska maila Didrikson och kolla om det kommer en ny kollektion med skicka ett pm om du hittar några intressanta byxor!

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Cruze Visa inlägg
                    Okej! Geoff anderson zoon4 verkar lite intressanta med! Dock inte sett om någon har dem i Sverige. Jag ska maila Didrikson och kolla om det kommer en ny kollektion med skicka ett pm om du hittar några intressanta byxor!
                    Återkom gärna till mig med vad didrikssons svarar. Är fortfarande inne på didriksons fractus men tycker de är dyra och osäker på hur mycket vatten de tål, 10.000m vattenpelare imponerar inte.

                    Kommentera


                    • #30
                      Har ett par Tenson Loke som funkat hitintills några år men inte testat dem i ösregn med sittande och fiske en hel dag i båten...

                      under de dagar som börjar och fortsätter med regn så startar jag med helt vattentäta byxor som dessa i PU-strech, galonlika men tunnare, smidiga och vattentäta även efter en hel dag i båtförarsätet
                      Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200228-004654_Chrome.jpg
Views:	677
Size:	235,1 KB
ID:	2537781

                      Annars ser Tenson Zaskar ur att va rätt, 20 000 mm vattenpelare, som mina Loke... men de finns dem på FS som säger att andasbyxor som dessa eller deras goretex inte funkar en hel dag i en blöt fiskestol...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                      42 svar
                      8 745 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg senzitivity  
                      Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
                      11 svar
                      725 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
                      4 svar
                      293 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg efc__
                      av efc__
                       
                      Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
                      1 svar
                      197 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adamp
                      av Adamp
                       
                      Arbetar...
                      X