Tips på varma byxor/jacka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på varma byxor/jacka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på varma byxor/jacka

    Tja! Är på jakt efter lite varma kläder nu när vintern börjar komma. Har ett savage gear black savage ställ sen tidigare som jag är supernöjd med men vill ha något varmare till senhöst och vinterfisket här uppe i norrland. Flytoverall känns inte särskilt aktuellt då den blir väldigt klumpig, spinnfiskar mest och under ismetepassen blir det ofta mycket spring Dessa två ställ har jag kikat på lite och dem ser ju vettiga ut och är inte alltför dyra. Något att ha tror ni?
    https://www.rybashop24.com/en/clothi...it-size-l.html https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...iskestall.html

  • #2
    Kolla på Engelsons i Falkenberg - bra sortering o bra priser.
    Peter b

    Kommentera


    • #3
      Engelssons är prisvärda. Har ett ställ från dem som jag använt vid jakt och fiske i 3-4 år nu och är helnöjd!

      Kommentera


      • #4
        Ska kolla på de! Bör tillägga att kläderna ska vara hyffsat vattentäta också

        Kommentera


        • #5
          Dessa har jag kollat på länge. Blir nog en beställning framåt årsskiftet

          https://www.foxrage.com/home/product...age&c=clothing
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #6
            Jag kör med ofodrade skalplagg (och termobyxor under vid behov) men du bor i kylans landsände och då är nog inte något av dina värmefodrade förslag dåliga... Båda har snarlika specifikationer och därmed sannolikt liknande värmeförmåga, så titta på detaljer som fickornas placering, ärmslut, huva mm. D.A.Ms stängning av huvan ser ut att vara mer ”stormsäker” än SG... men svårt val...

            Kommentera


            • #7
              Imax har ett värmeställ som verkar rätt shysst. Bara klämt på det i butik. Har för mig det låg bra i pris med.

              Kommentera


              • #8
                Alltså, flytoverall är inte så jäkla klumpigt endå.. har en sundridge mk8 och tycker den är mindre klumpig än man tänker sig, och prisvärd :0)

                Kommentera


                • #9
                  Min första och så här långt enda flytoverall köpte jag för ca 20 år sedan... Kanske har det hänt en del sedan dess men min ligger i källaren... och någon ny känns inte aktuell, det har ju hänt en del annat på klädfronten...

                  Kommentera


                  • #10
                    Sist jag handlade byxor så köpte jag ett par Kanadabyxor o dom är väldigt varma o sköna när man sitter på älgpass i skogen.
                    Tyvärr så finns dom inte kvar i butikens sortiment men jag tror dom har likvärdiga byxor.
                    https://itaboutdoor.se/jakt/jaktklad...at4hfjkojtc8s1
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                    /Stefan

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    42 svar
                    8 776 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg senzitivity  
                    Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
                    11 svar
                    729 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
                    4 svar
                    305 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__
                     
                    Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
                    1 svar
                    211 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adamp
                    av Adamp
                     
                    Arbetar...
                    X