Tips på varma, smidiga termobyxor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på varma, smidiga termobyxor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på varma, smidiga termobyxor

    Som rubriken lyder. Har spanat på några från engelsons som ligger bra i pris. Vattentäta, varma och vindtäta

  • #2
    Finns lite olika typer av vadderade termobyxor. Mina från Itab är av enklaste sort vilket gör dem lätta och smidiga som underställ, sämre som en ytterbyxa. En bakficka, tvåvägs blixtlås längs hela sidorna för ventilering och av-/påtagning.
    Dobsom har ett par modeller, envägs blixtlås, den ena kallad vattentät vilket kan vara bra men den blir tyngre, lite dyrare och andas sämre än d utan membran.

    Engelsons såg rediga ut men/och är mer byxa än termounderställ på gott och ont. Saknar helvägs blixtlås. Flera detaljer, fickor mm som är praktiskt men tar plats/väger mer. Vad som är bäst beror på användsområde. Har mina mest som ett underställ och då funkar Itab bra... skulle dock önska ett par gubbfickor i fram för snus och mobil så att inte allt hamnar i jackan på väg till båten.

    Funkar också som de är på sjön med bra vindtäthet, börjar det regna tar jag fram skalbibsen och drar dem över, börjar det regna riktigt mycket åker regnbyxan från Swedol fram direkt. Helt vattentät och så generöst skuren att jag kan trä på dem lätt även med kängor på.

    Kommentera


    • #3
      Har kollat på brattås och Bollnäs, båda från engelsons. Dessa är tänka som yttersta plagg riktigt kalla dagar. Äger bibs från tierra med goretex när det är blött. Men torrt o kallt vill jag gärna a ett par ännu varmare än dessa

      Kommentera


      • #4
        Har kollat lite på dom här https://www.xxl.se/deerhunter-blizza...128850_1_style vad kan man tro om dom?

        Kommentera


        • #5
          De på XXL såg fina ut men verkar slut....

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
          42 svar
          8 776 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg senzitivity  
          Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
          11 svar
          729 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Gädd-jos  
          Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
          4 svar
          305 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg efc__
          av efc__
           
          Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
          1 svar
          212 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adamp
          av Adamp
           
          Arbetar...
          X