Trendspaning flytväst... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trendspaning flytväst...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Trendspaning flytväst...

    Hej hopp!
    Youtubesäsongen är som hetast med både Pikefight och min nya favorit Gäddfemman i full gång.
    Kan inte undgå att notera en ny (?) trend när det kommer till användning av flytväst:
    Åka båt, flytväst på. Stanna och fiska, flytväst av.

    Ärligt talat. Ta av sig flytvästen för att fiska?
    Jag trampar kanske någon på tårna men är ni helt jävla dumma i huvudet eller?
    Förklara gärna vad det är som är jobbigt med att ha flytvästen på vid fiske (när man väl fått med den hemifrån och fått den på sig.). Skymmer den reklamen på tournament-tröjan eller?

    Naturligtvis är konsekvenserna av att dratta överbord värre om det sker i 50 knops fart än när man står och fiskar och naturligtvis är deltagarna fullvuxna och kan själva ansvara för både eget liv och den påverkan man möjligen har på beundrande kids och deras beteende till sjöss.
    Förstår bara inte poängen i att ta av sig västen när den väl åkt på.

  • #2
    De ska väl härma bassfiskarna som med allt annat... Där är ju reglerna att flytvästen måste vara på vid transport. Själv har jag den alltid på, en modern uppblåsbar flytväst sitter ju inte direkt i vägen.

    Kommentera


    • #3
      Flytunderställ är aldrig i vägen, kanske en del tävlande använder det.

      Kommentera


      • #4
        Jag har västen på så länge jag är i båten. De moderna västarna är ju inte ens i vägen. Tror det till viss del handlar om att de vill visa upp firmanamn/sponsorer.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

        Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

        Kommentera


        • #5
          Kan inte en väst va full med reklam från sponsorer och diverse märken?

          Kommentera


          • #6
            https://youtu.be/iKRoFuG23mM

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
              Hej hopp!
              Youtubesäsongen är som hetast med både Pikefight och min nya favorit Gäddfemman i full gång.
              Kan inte undgå att notera en ny (?) trend när det kommer till användning av flytväst:
              Åka båt, flytväst på. Stanna och fiska, flytväst av.

              Ärligt talat. Ta av sig flytvästen för att fiska?
              Jag trampar kanske någon på tårna men är ni helt jävla dumma i huvudet eller?
              Förklara gärna vad det är som är jobbigt med att ha flytvästen på vid fiske (när man väl fått med den hemifrån och fått den på sig.). Skymmer den reklamen på tournament-tröjan eller?

              Naturligtvis är konsekvenserna av att dratta överbord värre om det sker i 50 knops fart än när man står och fiskar och naturligtvis är deltagarna fullvuxna och kan själva ansvara för både eget liv och den påverkan man möjligen har på beundrande kids och deras beteende till sjöss.
              Förstår bara inte poängen i att ta av sig västen när den väl åkt på.
              Jag anser mig inte vare helt dum huvudet men jag tar gärna av mig västen(och även ev tjocktröja) när jag fiskar då det känns ledigare på nåt sätt. Däremot skymmer den ingen sponsortröja för mig tyvärr, men om nån vill sponsra så drar jag förmodligen av den ännu snabbare Har förståelse för att saker kan hända ute på sjön i en båt men sannolikheten att dåliga saker händer känns troligare vid förflyttning. Jag har även bälte när jag kör bil men tar oftast av det när jag parkerar eller sitter i bilen och väntar på frugan som förmodligen är i närmsta affär och shoppar....

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av AKEN79 Visa inlägg
                Jag har även bälte när jag kör bil men tar oftast av det när jag parkerar eller sitter i bilen och väntar på frugan som förmodligen är i närmsta affär och shoppar....
                Nu är jag iofs. extremt yrkesskadad då jag jobbar som brandman och ser allsköns olyckor... Men nu jämför du äpplen och päron. Om du halkar i din bil utan bälte riskerar du inte att drunkna...

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg

                  Men nu jämför du äpplen och päron. Om du halkar i din bil utan bälte riskerar du inte att drunkna...
                  Ingen drunkningsrisk kanske men du kan ju lika gärna bli påkörd i en bil fast den står still.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av AKEN79 Visa inlägg

                    Jag anser mig inte vare helt dum huvudet men jag tar gärna av mig västen(och även ev tjocktröja) när jag fiskar då det känns ledigare på nåt sätt. Däremot skymmer den ingen sponsortröja för mig tyvärr, men om nån vill sponsra så drar jag förmodligen av den ännu snabbare Har förståelse för att saker kan hända ute på sjön i en båt men sannolikheten att dåliga saker händer känns troligare vid förflyttning. Jag har även bälte när jag kör bil men tar oftast av det när jag parkerar eller sitter i bilen och väntar på frugan som förmodligen är i närmsta affär och shoppar....
                    Du är antagligen undantaget som bekräftar regeln.
                    Kanske överreagerar jag och kanske överskattar jag den påverkan fiskeproffsen har på sina fans. Jag ser gärna att de är ett bra föredöme för kidsen.
                    Jag är helt övertygad om att beteendet att ta av och på västen leder till att en del förflyttningar kommer att göras utan väst också. "Vi skall ju bara den korta biten" osv. Kort sagt, ett beteende som ökar risken för olyckor.

                    Ja ja, folk får göra som de vill. Man är ju olika och störs av olika saker, jag knäpper tex i princip aldrig av mig bältet när jag sitter i bilen eller på flyg så jag kanske inte kan förstå problemet eftersom jag är förskonad.

                    Däremot finns det ett skäl som får mig att ogilla uppblåsbara västar. När det är kallt och blåsigt pressar de ihop de värmande lagren under jackan så att man blir kallare. Lutar åt ett flytunderställ. Är det Thermotic som gäller eller?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    42 svar
                    8 745 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg senzitivity  
                    Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
                    11 svar
                    725 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
                    4 svar
                    292 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__
                     
                    Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
                    1 svar
                    197 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adamp
                    av Adamp
                     
                    Arbetar...
                    X