Hjälp genom vadare djungeln.Vadarbyxor till nybörjare "LitePro Wader" något att ha? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp genom vadare djungeln.Vadarbyxor till nybörjare "LitePro Wader" något att ha?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hjälp genom vadare djungeln.Vadarbyxor till nybörjare "LitePro Wader" något att ha?

    Funderar lite på det här med vadare kontra vadarstövlar.. (nybörjare) Jag införskaffade precis ett par simpla vadarstövlar. men efter lite eftertanke så funderar jag nu på att skicka tebax dem och införskaffa ett bar vadarbyxor istället. Min tanke var först att vadarstövlar säkert räcker då ja inte kanske kommer vada speciellt långt ut. Samt att de kanske känns smidigare att gå runt i. men sedan slog tanken mig, att man vet ju aldrig.. kanske lika bra att köra på vadarbyxor..

    Hur som haver... Det verkar som att de flesta förespråkar andasvadare före neopren och pvc. Många verkar sky pvc vadare som pesten. medans ett fåtal t.o.m föredrar pvc och neopren före andasvadare... Läser även att många tycker neopren är alldeles för varma om sommaren..Vissa skriver att de är lungt så länge man håller sig i vattnet och ej springer så mycke på land.

    Så jag känner mig en aning förvirrad.. är inte så jättesugen att lägga nå stora summor på vadare eftersom jag inte vet alls i vilken omfattning jag kommer att använda dem.
    Hur som haver så hittade jag dessa andasvadare för 600 kronor. Och är nyfiken på om det är någon här som vet något om dem.. Kan det för det priset verkligen vara något att hänga i julgranen, tror dem kostat innan ca 1500 kronor. eller kommer jag bara bli missnöjd? är av märket scierra förvisso... hm ???? https://www.xxl.se/litepro-wader-vad...161044_1_style

    Värt att skaffa annars pvc eller neopren vadare?

    Isåfall om ja vill komma billigt undan, några bra budgetvadare?

    tacksam för svar för den som orkar med.
    Senast ändrad av Nigredo; 2019-06-13, 20:01.

  • #2
    Tänker du inte lägga mer än 1000kr så köp neopren, om du är villig att pröjsa mer så kika på Visions olika modeller, helt klart mest ”bang for the buck” enligt mig. De som är fördel med neopren är att dom tål lite mer stryk.

    Kommentera


    • #3
      Danke för svar! Hittat ett flertal neopren vadare för ca 700 kronor.. och ungefär den prisklassen tänkte jag mig. då jag är helt newbie på detta.. Får uppdatera mig senare till bättre och känna efter hur de känns.. Svårt dock att veta vad man skall välja för märke. något märke man kanske helst skall undvika t.e.x? tycker ett par av abu garcia i den prisklassen ser helt ok ut.. Kan vika ner neopranvadare mellan till midjan ? tänkte liksom om det blir för varm och så ibland om man bara enkelt kan dra ner dem lite.

      Kommentera


      • #4
        Jag och polaren skämta om de här om dagen när vi knöt av oss vadarskorna som man har till andasvadare och blev myggbiten nå grönj*vligt att man skulle haft ett par neoprenvadare nu som man bara kan kliva ur när man är klar och kasta in i bilen ;-) och ja de är bara att vika ner dom till midjan om du vill de, kan ha ett bälte om de blir hängigt.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
          Jag och polaren skämta om de här om dagen när vi knöt av oss vadarskorna som man har till andasvadare och blev myggbiten nå grönj*vligt att man skulle haft ett par neoprenvadare nu som man bara kan kliva ur när man är klar och kasta in i bilen ;-) och ja de är bara att vika ner dom till midjan om du vill de, kan ha ett bälte om de blir hängigt.
          Hehe ja se där-.- De finns en baksida med allt! så är det ju...
          Låter vettigt det... blir nog neoprenare.. skall använda min vän google nu och se va de blir för några. behöver även hitta ett par i storlek 39 då jag även lurat in min fru i det hör med fiske. hehe

          Kommentera


          • #6
            Välj helst ett par med filtsula så slipper du halka på stenar!

            Kommentera


            • #7
              Det blev ett par Rt svalbard neoprenvadare med filtsula till mig och frun.. så får man hoppas de funkar ! tack för hjälpen

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
              42 svar
              8 776 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg senzitivity  
              Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
              11 svar
              729 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
              4 svar
              305 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg efc__
              av efc__
               
              Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
              1 svar
              211 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adamp
              av Adamp
               
              Arbetar...
              X