Andasvadare till tjej storlek 38 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andasvadare till tjej storlek 38

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Jag skulle nog pröva med en (extra) ullsocka innanför neoprenfoten för att fylla ut och släta till och om det kräver en större känga, så varför inte...? Det kan bli lite varmare om foten men yllestrumpor binder fukt och man kan ta med ett utbytespar och skifta andra halvlek...
    Hon Testade att trycka in en extra socka så som du nämner här, och foten passar bättre då. men tanken är ju att vi ochså skall ha på en ytterligare raggsocka ovanpå de fastsydda neoprensockarna i vadarna.. Hur funkar det i vattnet, är de större risk att vadarsockorna går sönder om de är för stora för skon?

    Kommentera


    • #22
      Sätt på sockan under neoprensockan och inte över, där gör den ingen funktion och de gör ingenting att neoprensockan inte år helt slim i skon, kan lova dig att själva byxdelen kmr gå sönder innan neoprensockan gör de.

      Kommentera


      • #23
        Är nog som Espen säger, innanför gör sockan mest nytta. Har inte prövat själv men har läst att en socka utanpå vadarfoten var (är?) ngt som rekommenderats som slitskydd om man kör med en "andasfot", dvs på vadare med samma tunna material i fot som vadaren i övrigt...

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
          Sätt på sockan under neoprensockan och inte över, där gör den ingen funktion och de gör ingenting att neoprensockan inte år helt slim i skon, kan lova dig att själva byxdelen kmr gå sönder innan neoprensockan gör de.
          Hehe gissa om jag känner mig en aning förvirrad nu. På edgeflyfishing forum blev jag rekommenderad av flera att just ha en socka utanpå neoprensockan för att skydda mot friktion och förlänga livslängden på vadarna. verkar som att flera där kör så. men då undrar man ju om de även har en socka inne i neoprensockan... nåja fårse hur de blir.. viktigasr är nog att de fungerar. .

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Är nog som Espen säger, innanför gör sockan mest nytta. Har inte prövat själv men har läst att en socka utanpå vadarfoten var (är?) ngt som rekommenderats som slitskydd om man kör med en "andasfot", dvs på vadare med samma tunna material i fot som vadaren i övrigt...
            Ja precis! men verkar som att de även gäller för neoprensockan. blev tipsad av flera på edgeflyfishing forumet om att ha en socka utanpå. må medge att man känner sig lite förvirrad hur man skall göra..

            Kommentera


            • #26
              Haha tänk inte så mkt, ut å fiska istället! Kör en socka under och en över då! Jag har aldrig haft nå sockor utanpå neoprensockan och mina har inte börjat pissa in vatten än iaf. Man kan ju linda in fötterna i plastfolie lr stoppa fötterna i en påse innan man kör ner dom i skorna också om man vill, bara fantasin sätter gränser. Jag står dock fast vid att innan neoprensockan har nötts sönder så har nån av sömmarna i byxorna gått sönder innan. Är det något som vadare är känt för så är de att läcka in vatten

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
                Haha tänk inte så mkt, ut å fiska istället! Kör en socka under och en över då! Jag har aldrig haft nå sockor utanpå neoprensockan och mina har inte börjat pissa in vatten än iaf. Man kan ju linda in fötterna i plastfolie lr stoppa fötterna i en påse innan man kör ner dom i skorna också om man vill, bara fantasin sätter gränser. Jag står dock fast vid att innan neoprensockan har nötts sönder så har nån av sömmarna i byxorna gått sönder innan. Är det något som vadare är känt för så är de att läcka in vatten
                Så sant så! håller med dig.. man blir hel knäpp då man fastnar i det intelektuella och låter tankarna snurra på för mycke. kom på det att jag suttit och funderar en jäkla massa i två veckor nu kring vadare.. beställde stövlar först, sedan neopren och skicka tebax grejjset och beställde andasvadare..då jag egentligen borde beställt andasvadare direkt! och bara ta mig ut. snart är ju sommaren slut typ... hur som haver har jag alltid vart den där tekniskt ointresserade personen. vad gäller de mesta.. och ja då blir de krångligt då de kommer till sånt här.. du vet ja kan nada ingenting om linor krokar och kastvikter och allt de där. även om ja googlat och gjort en procedur flera gånger så rinner allt ur minnet på mig... så man är rätt adhd i huvve. haha... tack för alla svar espen.. nu skall de fiskas här. hare kalas

                Kommentera


                • #28
                  Inga som helst problem! Jag ska bara våndas på jobbet 3v till sen bär de av en vecka uppöver och blöta flugan i en vecka minst, fan va blöt den ska bli!

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                  42 svar
                  8 774 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg senzitivity  
                  Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
                  11 svar
                  729 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Gädd-jos  
                  Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
                  4 svar
                  304 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg efc__
                  av efc__
                   
                  Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
                  1 svar
                  211 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Adamp
                  av Adamp
                   
                  Arbetar...
                  X