Vadare nybörjare - Vad behövs egentligen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vadare nybörjare - Vad behövs egentligen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Simms freestone är grymt bra. Har två par, det ena paret är inne på sjätte året nu. Bara en liten lagning som behövts. Köpte det andra paret som reserv/ifall de gamla skulle ge upp. Mycket nöjd med mina.

    Kommentera


    • #22
      Ursäkta felskrivningen , det var Simms Tributary combo som jag hade och välja på för 2995 och det var de jag valde.
      ( Simms Freestone var önsketänkande som slank med texten). 2 pass avklarade och än så länge känns de bra. Inget att jämföra med sen tidigare ,så förhoppningen är att de ska funka i 60-100 fiskepass vadande utmed kusten.
      som någon skrev i tidigare inlägg ”hur svårt kan det vara att tillverka vattentäta vadare som håller i några år”
      men efter lite skitsnack med säljare av vadare så är det tydligen ”jättesvårt” där många misslyckas, hehe

      Kommentera


      • #23
        Ja Simms Freestone har jag hört gott om. Inte goretex utan 4-lagers Toray® QuadraLam.
        Nån som vet om det är samma material med annat namn som Vision använder i tex sina Koskivadare, F4-Fabric, också ett 4-lagers material och Vision använder väl fortfarande olika vävkvaliteter från Toray? Jag tror det kan vara Entrant (Toray Trademark) i båda fallen.

        Att sätta eget namn på en inköpt produkt (från Toray) gör det svårare för oss köpare att veta om de verkligen skiljer sig åt vilket är olyckligt för oss konsumenter men möjligen bra för de som säljer vadare...

        Sen kan natruligtvis design och skärning på vadaren och neoprenfoten göra sitt till.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
        42 svar
        8 775 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg senzitivity  
        Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
        11 svar
        729 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Gädd-jos  
        Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
        4 svar
        304 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg efc__
        av efc__
         
        Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
        1 svar
        211 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Adamp
        av Adamp
         
        Arbetar...
        X