Köpte regnstället i höstas då jag tyckte min flytoverall börjat läcka lite i sömmarna. Fanns även ett behov att ha ett ställ som man känner sig lite rörligare i än en stel overall vilket jag saknade. Jag köpte en större så jag kunde få plats med ett tunt lager ullunderställ samt en tjock ylletröja. Det här stället har snabbt blivit en favorit och för priset 400:- känns det som en riktigt het kandidat för most bang for the buck. Numer använder jag jackan vid varje pass då jag landfiskar med vadarna på mig oavsett om det regnar eller inte. Breda och djupa fickor som är lättåtkomliga så man hittar sakerna snabbt och såklart får plats med långa/många saker, det ska vara så enkelt som möjligt när fingrarna börjar bli kalla. Man får plats med ett större knippe jerkbeten i vardera fickan. Föjsamt material som gör det enkelt att fiska i. Eftersom jag fiskar relativt stationärt upplever jag heller inget större problem med svettningar och jag håller mig varm även kalla dagar med mycket blåst då materialet skyddar bra mot vind.
Tänkte jag skulle dela med mig av mina positiva erfarenheter av ett gammaldags material som fungerar ypperligt även under förhållanden som inte är regntyngda och då till ett oslagbart lågt pris.
Tänkte jag skulle dela med mig av mina positiva erfarenheter av ett gammaldags material som fungerar ypperligt även under förhållanden som inte är regntyngda och då till ett oslagbart lågt pris.