Savage Gear Adrenaline v2 & Savage Gear Silencer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savage Gear Adrenaline v2 & Savage Gear Silencer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Savage Gear Adrenaline v2 & Savage Gear Silencer

    Tjenare allihop!

    Tänkte bara höra med forumet ifall någon har prövat dessa två nyheter än. Isf vad tyckte ni? Jag tänkte nämligen spola på dessa linor på mina rullar. Adrenaline v2 på haspel och Silencer på min multirulle.

    Vad tror ni? Flipp eller flopp?
    Senast ändrad av EmME93; 2017-01-21, 16:50.

  • #2
    Enda linan från sg jag testat är HD braid och det är utan tvekan den sämsta linan jag prövat. Det kanske inte ger svar på din fråga men min tillit till Savage Gear linor är inte på toppnivå

    Kommentera


    • #3
      Kan hålla med om att deras äldre linor inte var speciellt bra förutom Finezze HD som man fick otroligt långa kast med. Så vitt jag vet tillverkar Daiwa Silencer linan åt SG så det kan bli intressant faktiskt. Adrenaline v2 vet jag inte om Daiwa också tillverkar... Men bortsett från det förflutna så kan det bli flipp med tanke på "specifikationerna" linorna har. Vi får helt enkelt se men pröva ska jag absolut göra!

      Kommentera


      • #4
        Är det någon som har provat linorna nu så här tre år senare? De ligger bra i pris.

        Kommentera


        • #5
          Är själv nöjd med 0.12 mm Silencer på en Shimano Soare/BFT Perception haspelcombo. Ska testa och jämföra 0.15 mm också mot Fireline i samma dimension på ett SG Black Savage spö som jag i dagsläget inte gillar, misstänker dock att mycket beror på spöringarna där tyvärr... Tyst, smidig och långkastande är den på det förstnämnda setet i alla fall och har en spole 0.09 mm liggandes tills det är dags att byta! Köpt på rea men skulle likväl kunna ge fullpris och vara nöjd!

          Kommentera


          • #6
            Tack för info. Det är nästan halva priset per meter om man jämför med Fireline Ultra8.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            • perch61
              Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
              av perch61
              Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
              2024-01-08, 09:15
            • perch61
              Linpåspolning
              av perch61
              Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
              2023-12-29, 10:19
            • Terraplane
              Vad är detta för lina
              av Terraplane
              Hej
              Skall ställa in Metanium DC och undrar om detta är en flätat lina vilket jag tror eller betraktas...
              2023-08-20, 09:27

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
            8 svar
            1 831 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg richtermo  
            Startad av Grävlingen, 2018-07-28, 06:37
            7 svar
            2 373 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sikkfisk  
            Startad av Mr Morgan, 2023-05-06, 07:23
            4 svar
            276 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Mr Morgan  
            Startad av Brappa, 2023-05-31, 19:34
            8 svar
            413 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Brappa
            av Brappa
             
            Startad av senzitivity, 2023-06-04, 18:14
            13 svar
            533 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg senzitivity  
            Arbetar...
            X