Nån som provat spiderwire smooth 8? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nån som provat spiderwire smooth 8?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    OK. Jag kanske är hård i min kritik. Jag har därför precis lagt en order och gör ett nytt försök i vår. En av mins rullar jag använder mest kommer spolas med denna i 035
    Det är första gången jag har hört någon vara negativ mot Stealth Smooth 8 .
    Annars har det mesta som har kommit från Spiderwire varit skit

    Kommentera


    • #12
      Jag är nöjd med mina första 150m 0,10 fördelat på två haspelrullar (hur ofta kastar man 70 m och blottar skarvknuten?) Naturligtvis tystare och finare på spolen än PP och jag har inte haft några problem med plötsliga linbrott under en säsong av jiggande. Precis som Cosmoz08 säger så är den nog lite tjockare än angivet så jag som ville ha 0,12 tog 0,10 istället. Kan nog bli ytterligare nån spole framöver.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Det är första gången jag har hört någon vara negativ mot Stealth Smooth 8 .
        Annars har det mesta som har kommit från Spiderwire varit skit
        Kan så vara. Men min lina snärtade bort två Westin swim, och ett par Gummin sen åkte skiten av.

        OBS JAG HAR KONTROLERAT SPÖRINGAR, JAG HAR TESTAT SAMMA SPÖ MED ANNAN LINA OCH RULLE UTAN LINBROTT, JAG HAR MED SAMMA RULLE SLM JAH HADE SPIDERWIRE PÅ HAFT ANNAN LINA EFTER UTAN SAMMA PROBLEM, MED SAMMA INSTÄLLNINGAR PÅ RULLENS BROMSSYSTEM. så det behöves ej kommenteras.
        Jag hoppas att mina farhågor blir bortglömda

        Kommentera


        • #14
          Kör med denna på alla mina rullar och jag kan säga att jag är riktigt nöjd. Tyst, smidig och har inte haft ett enda linbrott. Som de andra säger, så är linan något tjockare än spec, men jag är supernöjd i alla fall.

          Kommentera


          • #15
            Den är tjockare än uppgivet men jag upplever den ändå som relativt ärlig i dimensionen. Ja relativt andra tillverkare givetvis. Så fortfarande är den tjockare än vad som står på spolen.

            Dock, har nu haft linan på ett antal olika rullar. Från 0.12 till 0.35. Från ofärgad till röd och gul. Den håller finfint. Tycker att den inte börjat suga vatten som andra linor kan göra efter en tid. Även färgen sitter.
            "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

            Kommentera


            • #16
              Har denna på ett haspelset och tycker den har fungerat väldigt bra. Funderar även att dra den på multrulle för gäddfiske.. Tror ni man måste upp på 0.35 eller duger 0.30?

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                OK. Jag kanske är hård i min kritik. Jag har därför precis lagt en order och gör ett nytt försök i vår. En av mins rullar jag använder mest kommer spolas med denna i 035
                Hur har den funkat för dig nu? Bättre än tiidigare upplevelser?

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av wetblunt Visa inlägg
                  Har denna på ett haspelset och tycker den har fungerat väldigt bra. Funderar även att dra den på multrulle för gäddfiske.. Tror ni man måste upp på 0.35 eller duger 0.30?
                  Utan att vara någon form av expert så anser jag definitivt att det räcker med 0.30. Man kan ju t.o.m. dra hälleflundra på 0.30 så gädda ska nog inte vara några problem. Jag tror många kör med lite grövre dimensioner på flätlina mest på grund av att det fungerar som någon slags psykologisk försäkring. Att den håller för evigt piskande med tunga drag på styva spön lite bättre är väl naturligt (men nödvändigt?) men för gäddans skull skall det vara en jävel till gädda om den ska dra loss 0.30 flätlina.

                  Jag får nog starta en egen tråd om just det ämnet...

                  Kommentera


                  • #19
                    Jo precis, är väl just biten med att slänga tunga beten och eventuella bottennapp, plötsliga stopp osv som är problemet. Frågan är hur stor skillnad 0.35an gör där.. man kan ju alltid gissa.

                    Tror precis som du att många kliver upp på lite större dimension för att det helt enkelt känns bra.

                    Kommentera


                    • #20
                      Har den på 3 st. haspelrullar. 0.10-0.16.

                      Efter snart två säsonger har jag fortfarande inget att klaga på.

                      Fantastisk lina!
                      Mvh,
                      Lucas

                      "Stockholm Fishing" @ Facebook

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • perch61
                        Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
                        av perch61
                        Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
                        2024-01-08, 09:15
                      • perch61
                        Linpåspolning
                        av perch61
                        Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
                        2023-12-29, 10:19
                      • Terraplane
                        Vad är detta för lina
                        av Terraplane
                        Hej
                        Skall ställa in Metanium DC och undrar om detta är en flätat lina vilket jag tror eller betraktas...
                        2023-08-20, 09:27

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
                      8 svar
                      1 814 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg richtermo  
                      Startad av Grävlingen, 2018-07-28, 06:37
                      7 svar
                      2 346 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sikkfisk  
                      Startad av Sadda, 2023-03-18, 08:30
                      8 svar
                      611 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Kulfisk
                      av Kulfisk
                       
                      Startad av Mr Morgan, 2023-05-06, 07:23
                      4 svar
                      269 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mr Morgan  
                      Startad av Brappa, 2023-05-31, 19:34
                      8 svar
                      407 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Brappa
                      av Brappa
                       
                      Arbetar...
                      X