WFT New chartreuse 32KG EX Electra700/DeepS.12N 480m 0,22mm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WFT New chartreuse 32KG EX Electra700/DeepS.12N 480m 0,22mm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • WFT New chartreuse 32KG EX Electra700/DeepS.12N 480m 0,22mm

    Beställde denna lina idag, men vet inte riktigt hur jag tänkte, borde ju givetvis frågat er som kan först om det är nåt att ha....synd att man har otur när man tänker så ofta....=Pd

    MEN vad säger ni, har jag kastat pengarna i sjön eller är det en bra lina?
    https://www.angel-domaene.de/wft-new...mm--23364.html


    Tanken är att linda på linan på en Penn Slammer III 4500 och stå och kasta från stranden i ett varmt trevligt land ett par veckor i vinter, sen lär det väl bli nån provtur efter gädda här hemma också....

  • #2
    Du får gärna ge en utvärdering när du har kört med linan vid några pass. Ingen urbillig lina och WFT marknadsför ju, utifrån vad jag sett, främst havsfiskerelaterade produkter. Hoppas linan håller för vad den lovar.
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2017-12-07, 13:11. Anledning: Felstavning
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #3
      nä, kan ju gått i deras marknadsföringsfälla, men köpte medveten en lina som inte var billig, har förut köpt billigare linor som trasslat och jävlats när man kastat med dom, hoppas på bättre lycka denna gång...
      Senast ändrad av Kirshim; 2017-09-12, 20:12.

      Kommentera


      • #4
        Fick hem rulle och lina idag
        https://www.fiskesnack.com/fotoalbum...id=0&sort=date
        https://www.fiskesnack.com/fotoalbum...id=0&sort=date
        Linan ser helt ok ut, något stel kanske, får se om det kan bli nån gäddtur och testa rulle och lina lite närmsta veckan

        Kommentera


        • #5
          varit ut och provat att kasta med denna lina på rullen jag skrev om ovan med gott resultat, lättkastat och inga trassel över huvud taget, den höll ihop för ca 100+ bottennapp och ett par smågäddor (extremt grund sjö med massor av växtlighet)
          Nästa test blir i januari på Kap Verde, känns säkert att ta med den efter fisketurerna här hemma.....

          Kommentera


          • #6
            Jag tänkte köpa den linan i 0,32mm 51kg, den lär sitta fint på en Saltiga 8k Dogfight.

            Morning Tide Fishing på Youtube verkar nöjda med den till GT.
            Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

            Kommentera


            • #7
              Att dom är nöjda med linan är ett bra tecken på linans övriga egenskaper. Dock är det troligen som vanligt kraftigt överdrivna brottstyrkor.

              Dom verkar göra sina linor av helt vanliga HMPE-fibrer (som exempelvis Spectra). Min gissning är att 0.32mm kommer hålla cirka 30 kg

              Kan ni inte göra ett litet test (offra 50 cm lina, knyt ena änden i något (Gärna tunt och runt som en bordskniv som inte är vass) och den andra änden i fiskevågen om den går upp så högt. Eller att ni ber en annan person stå på det ni fäst linan i och så ställer ni er på vågen och drar och ser hur mycket vikten ökar.

              Skälet till att det måste vara något tunt är för att annars ökar den relativa belastningen på linan som förklaras av bilden nedan:
              Click image for larger version

Name:	bf0f42e6bd8d3483ad7fd2a9915f8b3e--climbing-anchors-rock-climbing.jpg
Views:	1
Size:	9,2 KB
ID:	1786055

              Kommentera


              • #8
                har tyvärr ingen våg hemma som klarar den belastningen, sen för egen del även om brottstyrkan är överdriven så var det ingen lina som small av för ingenting, krokarna på Buster Jerks som jag kastade med grävde sig djupt in i näckrosorna i sjön vi var och fiskade i, inga linbrott eller synliga skador på linan och mycket "grönsaker" i båten under fisketuren....
                Sen förstår jag också att detta inte blir lika vetenskapligt som att köra ett test som du refererar till men det gjorde att jag vågar ta med rullen på semestern utan att behöva oroa mig allt för mycket för linans kvalitet...

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                • perch61
                  Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
                  av perch61
                  Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
                  2024-01-08, 09:15
                • perch61
                  Linpåspolning
                  av perch61
                  Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
                  2023-12-29, 10:19
                • Terraplane
                  Vad är detta för lina
                  av Terraplane
                  Hej
                  Skall ställa in Metanium DC och undrar om detta är en flätat lina vilket jag tror eller betraktas...
                  2023-08-20, 09:27

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
                8 svar
                1 831 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg richtermo  
                Startad av Grävlingen, 2018-07-28, 06:37
                7 svar
                2 367 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sikkfisk  
                Startad av Mr Morgan, 2023-05-06, 07:23
                4 svar
                276 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mr Morgan  
                Startad av Brappa, 2023-05-31, 19:34
                8 svar
                413 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Brappa
                av Brappa
                 
                Startad av senzitivity, 2023-06-04, 18:14
                13 svar
                532 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg senzitivity  
                Arbetar...
                X