Bästa linan för UL - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa linan för UL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Zeppohoj Visa inlägg
    Seaguar hittar jag bara på utländska sidor. Googlade utan nå framgång alls. Beställer bara från svenska webbshoppar. Såg att dom fick riktigt bra recensioner i ett gäng seriösa tester. Nån som vet vilka som säljer dom linorna här i Sverige?
    Varför bara svenska sidor?

    Kommentera


    • #12
      Tillgängliga i Sverige, Daiwa J-braid Grand eller Dragonbraid Ultra 8x
      Blogg om mitt LRF och shore slow fiske

      Shore Slow Jigging

      Kommentera


      • #13
        Beställer från endast svenska sidor ifall jag måste skicka tillbaka om det är fel på grejerna man köper. Finns fler anledningar givetvis

        Kommentera


        • #14
          Om jag har förstått rätt så har Daiwa J-Braid fått väldigt blandade recensioner pga ojämn kvalite. Lät som natt o dag. Flera lovordade linan men typ lika många säger att den brister för ingenting. Vågar inte chansa.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Zeppohoj Visa inlägg
            Om jag har förstått rätt så har Daiwa J-Braid fått väldigt blandade recensioner pga ojämn kvalite. Lät som natt o dag. Flera lovordade linan men typ lika många säger att den brister för ingenting. Vågar inte chansa.
            Därför du ska importera Seaguar
            Skillnad på "bästa linan" och "bästa linan i Sverige"
            Blogg om mitt LRF och shore slow fiske

            Shore Slow Jigging

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Zeppohoj Visa inlägg
              Beställer från endast svenska sidor ifall jag måste skicka tillbaka om det är fel på grejerna man köper. Finns fler anledningar givetvis
              Hur ofta är det fel på grejerna? Beställer ungefär 75% av allt utifrån. Enbart för jag inte hittar det här hemma eller att det blir så mycket billigare.
              Och ofta är servicen och kunskapen otroligt mycket högre i utländska butiker.

              Kommentera


              • #17
                Jag tror helt enkelt att de linor ni pratar om ,Varivas, Seaguar mfl blir alltför dyra med de marginaler som behövs i Sverige...

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Jag tror helt enkelt att de linor ni pratar om ,Varivas, Seaguar mfl blir alltför dyra med de marginaler som behövs i Sverige...
                  Tror tyvärr också det är så, plus för få stora grossister som håller sig till det dom känner till. Jag är också en som försöker hitta "det bästa" till mitt fiske och jag äger och handlar nu 95% importprylar.. :/
                  Blogg om mitt LRF och shore slow fiske

                  Shore Slow Jigging

                  Kommentera


                  • #19
                    Tror mest det har med ett intresse att göra hos butiker och våra leverantörer som agerar i Sverige vilket utbud vi har. Lina är det som är det med mest vinstmarginal hos tillverkarna så kan man sälja Kaffe i Sverige med vinst kan man sälja flätlina.

                    /Apan

                    PS. När man är öppen för import så hittar man mycket roligt i världen och jag har full förståelse för att våra handlare inte kan ha allt hemma.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
                      Tror mest det har med ett intresse att göra hos butiker och våra leverantörer som agerar i Sverige vilket utbud vi har. Lina är det som är det med mest vinstmarginal hos tillverkarna så kan man sälja Kaffe i Sverige med vinst kan man sälja flätlina.

                      /Apan

                      PS. När man är öppen för import så hittar man mycket roligt i världen och jag har full förståelse för att våra handlare inte kan ha allt hemma.
                      Givetvis skulle de kunna sälja det med vinst. Men intresset och kunskapen fattas. Pratade med en säljare på en av Sveriges största sportfiske butiker om spön. Vi halkade in på bassspön. Han hävdade bestämt att det passar inte vårt svenska fiske.
                      fantastiskt roligt om man tänker efter.
                      Gör jerkbait, crankbait, dropshot, Texas, carolina det?
                      Ett sådant korkat uttalande är inte första gången jag hör. Samma sak med delat mot odelat. Finns knappt odelade spön längre. Nej det säljer inte. Det såldes nästan bara odelat när jerktrenden var som störst. Vi köper det som tillverkarna vill vi ska köpa. Så fort något har varit med i perchfight eller pikefight så ska halva fiskesnack haka på.
                      kan lova att om de skulle sitta och meta med ett bambuspö i nästa upplaga skulle vi se mängder med önskas köpa annonser här.
                      Så helt enkelt, vill de sälja så gör de det.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • perch61
                        Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
                        av perch61
                        Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
                        2024-01-08, 09:15
                      • perch61
                        Linpåspolning
                        av perch61
                        Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
                        2023-12-29, 10:19
                      • Terraplane
                        Vad är detta för lina
                        av Terraplane
                        Hej
                        Skall ställa in Metanium DC och undrar om detta är en flätat lina vilket jag tror eller betraktas...
                        2023-08-20, 09:27

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
                      8 svar
                      1 815 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg richtermo  
                      Startad av Grävlingen, 2018-07-28, 06:37
                      7 svar
                      2 347 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sikkfisk  
                      Startad av Sadda, 2023-03-18, 08:30
                      8 svar
                      611 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Kulfisk
                      av Kulfisk
                       
                      Startad av Mr Morgan, 2023-05-06, 07:23
                      4 svar
                      269 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mr Morgan  
                      Startad av Brappa, 2023-05-31, 19:34
                      8 svar
                      407 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Brappa
                      av Brappa
                       
                      Arbetar...
                      X