Lexa 300 !
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken är Er absoluta favorit multirulle som bara måste följa med ut på fisketuren ??
Collapse
X
-
Mag1.an var min favvo innan 25.orna dök uppUrsprungligen postat av Silverbågen....halkar in i den här tråden med jämna mellanrum.....tänker....vad svårt det blir att välja...
....inser sen efter lite bläddrande att jag redan har varit här och konstaterat samma sak förut...minnet e bra....men det är kort....
Frågan är om inte valet blir enklare sedan de här två godingarna damp ner häromveckan:
[ATTACH=CONFIG]78987[/ATTACH]
Grymma kastmaskiner med magnetbroms, friflytande linspridare och dessutom tickande slirbroms och greppvänliga compositgavlar som gör att man inte fryser fingrarna av sig när vintersilvret skall drillas......
/S
Kommentera
-
Jag har alltid med mig minst två rullar.
Just nu:
Trulinoya TS1200 som är en billig(ca300Ssek) kinarulle som jag testar uthållighet på. Och då måste man ju använda den flitigt.
Neptune, som också är en kinarulle som jag köpte beg för en struntsumma. Lite omvårdnad på den så fungerade den hur bra som helst. Har med den om en backupp eller om jag känner för att byta.
Abu 5600 UC som alltid är med om någon av de andra falerar. Eller om man får för sig att köra klassiskt.
Har ingen riktigt bra rulle just nu som jag föredrar. Alla har sina egenheter och mindre bra sidor. Ingen är en riktigt bra alltiallorulle.
Tur jag fyller 30år snart och ska få en ny. Den ska bli min favorit.Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Där har vi en framtida favorit.Ursprungligen postat av Storborre Visa inläggCalcutta CQ 101 HG som är påväg från Japan till sin husse
Nästa vecka har jag den i min famn
Berätta gärna vad du tycker om den sen.
Har sneglat på en likadan fast högevev
Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Haha. Bra fråga. Svaret blir: Det beror på. Vad jag ska fiska givetvis. Oftast har jag med mig tre olika uppsättningar. Ibland fyra. Till havet så blir det alltid ABU 6500 CS Pro Rocket (UT) på ett ABU Veritas och ABU 5600 C5 Mag (också med en massa trim) på ett St Croix.
Eventuellt även en 2500 C fullt trimmad på ett lättare spinnspö från Shimano, minns inte namnet. Ska vi till en insjö av mindre sort så lämnar jag oftast storspöt med raketen hemma och tar med mig en UL utrustning istället. En 20 år gammal Shimano Aero 1000 någonting monterad på ett ABU UL spö. Minns inte namnet på denna heller. Vendetta kanske :-)
Å andra sidan lämnade jag allt ovan hemma under semestern och tog endast med mig den gamla antika Shimano haspeln med ett Shimano teleskopspö. Fungerade kalas till aborrfisket i Dalälven"Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr
Kommentera
-
Min favoritrulle till insjöfiske är min Ambassadeur 5601JB med UT Pike Performance, lättad linspridare med keramisk knivbult och UT Power Stardrag.
Denna pålitliga slitvarg gör mig aldrig besviken och hanterar allt från 12cm Nils Master upp till 150+ gram.
Jag har en Revo Premier gen1 och en 2500C med Availspole och hedgehoglager, som jag gillar till lättare fiske. Men jag har aldrig älskat dessa rullar så som jag älskar min JB.Senast ändrad av Låg_Profil; 2015-10-21, 18:31.Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 109 visningar