Vilken är Er absoluta favorit multirulle som bara måste följa med ut på fisketuren ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken är Er absoluta favorit multirulle som bara måste följa med ut på fisketuren ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Eftersom jag inte har nå'n Ambassadeur 2500 c så blir det ju svårt att välja bara en....

Skall jag välja....

...den ca 10 år gamla 5601 JBn som nu uppgraderats med IARlager (fanns ej på 1:a generationen)?

...min i stort sett lika gamla röda 7500 CS Rocket som jag landat mina laxar med..?

....någon av mina 6500 CS Rocket som kastar grymt och dessutom är rätt sköna att vila ögat på..?

....eller nån av min tvåhandskombo Revo Torosar (den ena höger och den andra vänstervevad)?

...,eller Revo STXen som efter landad PB-gädda nu konverterat från HÖ-rulle till spoon/heavy metal & spinnerbait gäddrulle..?

...eller den lila 5501 CS PRO raketen som kastar så grymt i original att den fått mig att vägra UT-trim?

....eller nån av de nya japanska datorrullarna Calle Cuta 201DC eller Calaisa 201DC som kastar gudomligt men som hittills fört en ojämn kamp med kaffekvarnarna vid vinterhalvårets HÖ-fiske eftersom de snurrar så snabbt att högertummen blir alldeles dyngsur av sprutet...?

....eller...?

Som nån sa ovan det blir inte lätt när var sak har sin berättigade plats och specifika förtjänster och användningsområden....

/S
    Hittade det här gamla inlägget och kan konstatera att trots att en champagnefärgad 2500 c IAR numera finns i arsenalen så har valet inte blivit lättare för det....när arsenalen numera även utökats med ytterligare ett antal godingar...

Calcutta Conquest 51?....en cairnterrier till rulle if you ask me...dvs en stor rulle i en liten kropp...som husse fick av husse i 50-årspresent

...eller Calcutta Conquest 201 -14.....sniprulle deluxe i kvadrat

...eller Calcutta 201 D....som jag faktiskt tycker är ännu skönare att palma än guldrullen ovan...

...eller Ambassadeur 1500 c.....som trots ett slitet yttre kastar minst lika bra som de modernare japanska kusinerna

...eller Chronarch 201 E...som presterar väl i nivå med sina uppemot 3 ggr så dyra DC-systrar..men som ändå inte är riktigt lika skön att palma som den gamla STX-rullen
    ...eller Daiwa Advantage Supertuned....som med sitt behändiga format och fyndpris sitter som en smäck på Team Daiwa Specislist-spöt när det skall dängas 6-tums Relax eller Salmo Sliders eller Westin Jerks efter gädda..

....eller den St Croix benämnda Daiwa Luna-kopian i 200-size som sen den hamnade på Edge Dynamic Powercast 8,6:an inte lämnat det rullfästet...

....eller Curado 201 DPV-rullen som väckte sånt ha-begär efter att ha konstaterat att modellen fått en av forumets största "Rund rulle från Svängsta"-fan att svälja en gammal HD-slogan..(Real men don't eat sushi...jodu pyttsan...they sure do!)

....eller Scorpion XT1001-rullen som ivrigt påhejad av barnmorskan slank med i husses 50-årspresentpaket från Japan-tackel men som trots att den är en perfekt Multi för borrejiggning för en ojämn kamp mot de japanska kaffekvarnarna i 1000 size när husse skall välja sitt absoluta favvokit för detta fiske..

Ja inte blir det lätt att välja.....men skulle nån sätta tumskruven på för att tvinga fram ett ställningstagande....ja då skulle nog valet stå mellan den lilla cairnterrier-rullen och den runda DC-rullen...

Hmmm...kanske dags för årets längsta säljesannons????

/S
    Senast ändrad av Silverbågen; 2015-01-28, 09:00.
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

För min del måste det nog bli Daiwa Ryoga 2020HL. Sjukt mångsidig rulle som kan hantera beten från 10g till 200g utan att klaga. Sen ligger den riktigt bra i min hand också och knarren när fisken tar lina är beroendeframkallande.

Kommentera

Min favorit är min ambassadeur 5000 winch från sent 80-tal. Utväxlingen på denna är 3:8:1. Gjorde några försök att ändra utv. men konstaterade att efter byte till kortare enkelvev stämde allt perfekt.

Kommentera

För mig Shimano Calcutta 301d,

Men även Daiwa Lexxa upphottad med hedgehog studios lager har en topp position!

Kommentera

Rullen som är ett "måste" för mig har jag redan skrivit i tråden, Ambassadeur 2500C såklart!
            ...men familjen av 25'or har vuxit med tiden och för att precisera och välja ut favoriten bland klenoderna så är det den här som står främst.

Click image for larger version

Name:	2500C10_MAG_HD.jpg
Views:	1
Size:	351,8 KB
ID:	1776974

Kullagrad på alla tänkbara vis och invändigt brutalt modifierad på många andra sätt.
            Den här rullen har allt.....och lite till!

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg

[ATTACH=CONFIG]75811[/ATTACH]

Då kan ni stänga den här tråden, slutsnackat "no more to say" "go eat sushi japps freaks"

OCH VINNAREN ÄR . . . . . . . .KeBa
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                Då kan ni stänga den här tråden, slutsnackat "no more to say" "go eat sushi japps freaks"

OCH VINNAREN ÄR . . . . . . . .KeBa
                He, he....hade tråden handlat om vilken rulle som är absolut bäst så hade jag lagt undan all ödmjukhet och sagt att min är världsbäst så klart!!

Nu var det ju favo-rulle som gällde, så alla borde lägga in sin favoritmulti här!
                Det spelar ju ingen roll om den är sliten eller nyskick, billig eller dyr, tvålkopp eller rund, patriot eller sneögd!

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                  Rullen som är ett "måste" för mig har jag redan skrivit i tråden, Ambassadeur 2500C såklart!
                  ...men familjen av 25'or har vuxit med tiden och för att precisera och välja ut favoriten bland klenoderna så är det den här som står främst.

[ATTACH=CONFIG]75811[/ATTACH]

Kullagrad på alla tänkbara vis och invändigt brutalt modifierad på många andra sätt.
                  Den här rullen har allt.....och lite till!
                  Ännu en Cairnterrier-rulle!!

/S
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    Ännu en Cairnterrier-rulle!!

/S
                    Japp, stor rulle i litet format!

Kommentera

Min absoluta favorit är min Ambassadeur 5501 inshore.Click image for larger version

Name:	Inshore 5501.jpg
Views:	1
Size:	6,6 KB
ID:	1776976

Men Lexa300 och Citrix kommer inte långt efter.
                      I näst kast så .....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 225 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf