Behöver hjälp med inställningar utav ambassadeur 5601 JB för längre kast! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp med inställningar utav ambassadeur 5601 JB för längre kast!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Vessla Visa inlägg
    Tack för tipsen allihopa!

    Har smörjt upp rullen med lite olja ett par gånger, lättat lite mer på bromsen och fiskat in den en hel del, och det börjar artar sig, blir bara nöjdare och nöjdare med rullen

    Undrar om denna går att trimma på något vis samt om det är värt sitt pris?

    Just det, i smörjschemat i manualen står det att man skall lossa på bulten till veven och droppa ett par droppar olja där, får fasen inte upp den med min sexkantsnyckel, tips någon? Droppade lite olja runt om hur som helst, såg ut att rinna ner fint
    Muttern som låser veven är vänstergängad för att den inte ska gänga upp sig själv när man vevar. Vrid åt andra hållet så lossnar den.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
    231 svar
    32 031 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Gösalf
    av Gösalf
     
    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
    561 svar
    95 676 visningar
    38 gillar
    Senaste inlägg Koster
    av Koster
     
    Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
    22 svar
    10 950 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Äldre Id  
    Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
    271 svar
    47 520 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Herrlin
    av Herrlin
     
    Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
    50 svar
    6 148 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg TiSo
    av TiSo
     
    Arbetar...
    X