Hur monterar ni axelhållarbrickan till spolaxeln? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur monterar ni axelhållarbrickan till spolaxeln?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
    Jag är inte oense med någon...jag utgick inte från att alla hade läst Mookis fina artikel,utan endast hur de sitter från fabrik.
    Ändrade i mitt refererade inlägg, la till fetstil för att förtydliga - så det inte blir så mycket förvirring om folk snabbläser textmassan.

    Är ju som sagt Blakdog som tycker till om brickornas orientering, enligt honom har den svarta plastbrickan tydligen ändrat sin orientering under årens lopp - den har s.a.s. kommit ut ur garderoben på äldre dar
    Personligen föredrar jag dock den varianten som är o-ABU-itisk, med basen in mot rullen. Känns stabilare.
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

    Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

    Kommentera


    • #42
      Kungen!

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
        Ändrade i mitt refererade inlägg, la till fetstil för att förtydliga - så det inte blir så mycket förvirring om folk snabbläser textmassan.

        Är ju som sagt Blakdog som tycker till om brickornas orientering, enligt honom har den svarta plastbrickan tydligen ändrat sin orientering under årens lopp - den har s.a.s. kommit ut ur garderoben på äldre dar
        Personligen föredrar jag dock den varianten som är o-ABU-itisk, med basen in mot rullen. Känns stabilare.
        Folk som inte läser ordentligt, åtminstone en gång, får skylla sig själva och kanske inte borde öppna vevgaveln över huvud taget... Att det blir en sådan här diskussion känns ungefär som att diskutera påvens skägg.
        Vore kul att höra om du har några synpunkter på brickans (knastrets) funktion. Har själv svårt att se någon annan funktion än att hålla axeln kvar i gaveln när man klyver rullen... Av din tråd (min rullmekarbibel) får jag en känsla av att du har ungefär samma syn som jag kommit fram till om brickans egentliga funktion... D v s att den är sekundär...

        Edit: Trist fredaqseftermiddag. Fortfarande lever hoppet om en tur med ny växelvajer och några nya jerkbeten. MEN - nu orkar jag inte längre. Nu ska JB:n isär och vinterservas... Sen får det bli som det blir...
        Senast ändrad av Gösta; 2014-11-14, 17:47.

        Kommentera


        • #44
          Blev en jädra massa textmassor här, kom någon fram till hur brickan skall sitta?

          Kommentera


          • #45
            Det spelar tydligen ingen roll.Jag tog en bild hur de sitter orginal.

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av outkaszt Visa inlägg
              Blev en jädra massa textmassor här, kom någon fram till hur brickan skall sitta?
              Jag har servat mina tre och satt den med basen mot gaveln i allihop... Tror ärligt talat att det inter spelar någon roll... För funktionen - knappast. För att den inte ska paja - har inte märkt någon skillnad...
              Gör som Mooki säger --- eller El Camino.
              Och du behöver inte tacka särskilt för mina klara och entydiga råd..!

              Kommentera


              • #47
                Jag har plitat ner ett utkast till ett manus. Säg gärna vad ni tycker.
                Arbetsnamnet är "sagan om konungens återkomst".

                Grodo - rullbäraren (spelad av..nån liten späd multi-nybörjare tänker jag), har fått i uppdrag att slänga en felvänd axelhållarbricka i ett svårtillgängligt multi-träsk.
                Uppdragsgivare Gösalf, (tar du den el camino? Det blir fel lag för dej jag vet, men det är bara på film) en vis och på många sätt en magiker i ämnet. Han kan trolla med drev bl.a.
                På hans vandring stöter han på onda krafter, skarvarna, som vill ha brickan ty de hävdar att den är rättvänd. Konungen (mooki, den tar du va?) går ut i strid och försöker hålla tillbaka dom onda krafterna. Dom onda krafterna styrs av en otäck surgubbe vid namn Abbauron (i rollen: lausvik). Han planerar världsherravälde och med hjälp av den felvända brickan vill han (storyn haltar lite här, kom gärna med input) utrota alla multisar och ersätta dom med abumatics.

                Förtydligande, lausvik kan ju inte som bekant oponera sej mot min casting(filmtermen inte sporten). Han erbjuds rollen för att många här tror jag har en bild av honom som skulle passa rollfiguren.
                Själv gillar jag lausvik och hans "sura attityd". Jag saknar honom sedan dag ett. Jag tyckte mej se mycket humor mellan raderna.

                Kommentera


                • #48
                  Denna jävla skitbricka, öppnade upp en helt spritt språng ny raket idag och brickan är sprucken, av mitt i tu från fabrik. Tur att jag köpte två extra med senaste leveransen från Svängsta. Tycker dock Abu borde göra denna av mjukare och bättre plats!

                  EDIT: På min rulle satt basen mot lagerkoppen.

                  Kommentera


                  • #49
                    Jag monterade i ny i min raket. Öppnade rullen..av nån anledning jag inte minns max, MAX 1v senare. Paj. Jag gav fan i o sätta dit en ny.

                    Kommentera


                    • #50
                      Förresten, på min record 51 finns inga 'hack' eller spår i axeln där plastSKITEN ska haka i. Varför?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 189 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 677 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 262 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X