Hur monterar ni axelhållarbrickan till spolaxeln? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur monterar ni axelhållarbrickan till spolaxeln?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Utan Mookis tråd hade jag nog aldrig vågat mig på att riva vevgaveln på någon av mina rullar. Den borde vara ett suplement till ABU:s tämligen torftiga manual till Ambassadeurrullarna...
    I dag, när jag servade min TGC hade jag åter tråden framme för att kolla just hur han anser att plastbrickan ska placeras. Men, som sagt, har den egentligen någon annan funktion än att se till att axeln följer med gaveln ut? Kan inte se det... Möjligen kan den, med basen mot gaveln, ha en viss fjädrande funktion som gör att axeländen följer med ut när man lossar på koppen...
    Njaae, jag vet inte jag...

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
      Utan Mookis tråd hade jag nog aldrig vågat mig på att riva vevgaveln på någon av mina rullar. Den borde vara ett suplement till ABU:s tämligen torftiga manual till Ambassadeurrullarna...
      I dag, när jag servade min TGC hade jag åter tråden framme för att kolla just hur han anser att plastbrickan ska placeras. Men, som sagt, har den egentligen någon annan funktion än att se till att axeln följer med gaveln ut? Kan inte se det... Möjligen kan den, med basen mot gaveln, ha en viss fjädrande funktion som gör att axeländen följer med ut när man lossar på koppen...
      Njaae, jag vet inte jag...
      Uppriktigt sagt trodde jag den var där för att fixera spolaxeln, dvs så att inte axeln roterar.

      Kommentera


      • #33
        Att den går sönder verkar en få leva med. Olja och plast går väl inte så bra ihop..
        Dom gick ju inte sönder vid monteringen
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-11-13, 22:23.

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Jag har aldrig sett någon anledning att olja mina, blir det som att trimma ?
          Hehe, olja tycks leta sej fram lite överallt genom rullen..

          Kommentera


          • #35
            Hehe, olja tycks leta sej fram lite överallt genom rullen..
            Jag har aldrig lyckats knäcka mina men kvalitén kanske inte är vad den har varit .

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Jag har aldrig lyckats knäcka mina men kvalitén kanske inte är vad den har varit .
              På riktigt? Jag står bara på stranden än så länge på väg ner i multiträsket o har förbrukat flera. Gjorde service på mina 3 ambor nyligen o den ena ramlade ut i småbitar, ja av sej själv. Den andra när jag försiktigt petade ut den ur koppen.

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Jag har aldrig lyckats knäcka mina men kvalitén kanske inte är vad den har varit .
                Precis, du kanske såg bilden på en av lödningarna till rullfoten på min Pro Rocket 2014. Gavlarna är grymt fina i matt typ faluröd, men stativet har inte alls samma finish som min raket från 2012. Den glänser som en hundballe i månsken medans de nyare stativet ser ut att vara blästrat mer eller mindre

                Kommentera


                • #38
                  Gjorde service på mina 3 ambor nyligen o den ena ramlade ut i småbitar
                  Tror aldrig mina har ramlat ut av sig själv !

                  Precis, du kanske såg bilden på en av lödningarna till rullfoten på min Pro Rocket 2014.
                  Jag har haft 2 Champagne-färgade Pro-Rocket men numera kör jag bara med 6500 raketer avsedda för Japan marknaden och på dom är allt topp.

                  (äger 1 CS Rocket svensk-köpt, även den felfri men används nästan aldrig)

                  Om du ska ha det bästa i Amb. väg får antagligen du också börja importera
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-11-14, 08:16.

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av outkaszt Visa inlägg
                    Uppriktigt sagt trodde jag den var där för att fixera spolaxeln, dvs så att inte axeln roterar.
                    Det är givetvis en tanke. Med välsmorda spollagringar blir kanske inte momentet på axeln större än ett par ynkliga små plastflikar orkar hålla den...

                    Kommentera


                    • #40
                      Nae jag är inne på linjen att den håller kvar axeln när gaveln monteras bort. Basen mot gaveln MÅSTE vara rätt.

                      Hörrni det är fredag och jag passar på att önska alla en trevlig helg!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 275 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 118 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 270 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 949 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 349 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X