ABU rulltrim/reservdelar prislista - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU rulltrim/reservdelar prislista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • wiloboken
    replied
    Behöver ett extra kullager till evighetsskruv då det ena är monterat innanför drevet till mellandrev.

    Lämna en kommentar:


  • Gösta
    replied
    Hej!
    Har just skickat en beställning på en del delar till en 25:a och kan nu komplettera med de nya priserna:
    Mellandrev för kullager 1132195: 25 kr.
    Kullager till mellandrev 117080: 77:50 behövs två.-
    Spårryttare 4490: 12:50.
    Dubbellagrad evighetsskruv 1152472: 225 kr.
    Tub till skruven 1153795: 32:50.
    Kullager till skruv 1141514 22:50 (osäker på om det behövs ett eller två, återkommer.
    Kromar mässingstativ 24013 331:25 (till 25:a).
    Priserna är inklusive moms!

    Evighetsskruven är till en 2600 C Elite, men passar enligt Hafskorv, som också uppger att vänster kullager följer med skruven. Och det hoppas jag, priset är ju nästan fördubblat nu...
    Skit fiske!
    Gösta

    Edit: Har även nya priser på Sunset orange-gavlar. Rätt saftig ökning... Vevgaveln 1137017 kostar nu 342:50 och vänstergaveln 1137020 kostar 265:-. De gamla priserna jag fick av Roger i höstas var 223:44 per styck, möjligen exkl moms, men jag har alltid fått priser inkl av honom...
    Senast ändrad av Gösta; 2016-01-21, 12:14.

    Lämna en kommentar:


  • wiloboken
    replied
    Enkel eller dubbel vev 214:-
    Har med fått en lista av honom.
    Lägger in komplett lista nät jag fått sista priserna.
    /Ingemar

    Lämna en kommentar:


  • Hafskorv
    replied
    Pratade precis med Bosse från abus service avdelning. Tyvärr har abu höjt priserna på alla reservdelar de har i lager. Tex kostar nu abus keramiska kullager nu över 200kr styck...och Everslik evighetsskruv kostar strax över 500kr...:*(

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Click image for larger version

Name:	IMG_20151221_222024.jpg
Views:	1
Size:	1,06 MB
ID:	1779993

    Så ser det ut med den svarta veven från Record om någon undrar.

    Lämna en kommentar:


  • Snajg3l
    replied
    Är drt möjligen någon som sitter på en silvrig lättad linspridare ink. mutter + ett tumstöd gummerat alu passande vänstervevad 5000 storlek?

    Har en svart lättad linspridare + mutter om någon vill byta, annars finns pengar för byte.

    Lämna en kommentar:


  • Gösta
    replied
    Ursprungligen postat av Snajg3l Visa inlägg
    Beställning på lite allt möjligt från svängsta snart. Funderar dock på att byta till enkelvev.
    Vad finns de för alternativ som passar på Amba direkt från Abu?
    Beror på vilken rulle du ska ha den på. Har ABU:s powerhandle på min 6000, men skulle inte sätta den på en 25:a eller 1500... Däremot passar den bra på 5000-rullar också.
    Vill du ha en kortare så har ABU en som är 65 mm och som sitter på mina smårullar, men även på en 5000 C. Den finns i flera olika utföranden med olika artikelnummer, t ex 5210, men kolla med Roger Eriksson, seservice@purefishing.com eller 0454-88070, han har hyfsad koll på grejerna. Det lär för övrigt finnas en del Revo-vevar som passar även på riktiga Ambor, men tvålkopparna ligger utanför min horisont...
    Skit fiske!
    Gösta

    Lämna en kommentar:


  • Snajg3l
    replied
    Beställning på lite allt möjligt från svängsta snart. Funderar dock på att byta till enkelvev.
    Vad finns de för alternativ som passar på Amba direkt från Abu?

    Lämna en kommentar:


  • Mankan G
    replied
    Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
    Avail har trimspolar till de flesta Revo-modeller, åtminstone från Gen.2 och 3. Och kullager finns ju givetvis i olika varianter till alla modellerna. Jobbar mkt med Hedgehogs olika lager och de kan jag varmt rekommendera.
    Till just premiere gen 3 så vinner man inte speciellt mycket med en Availspole. 1.4 gr om jag minns rätt. Dessutom ung 30 m mindre lina. Borde väga ca 3 gr till. Mao drygt 4 gr viktbesparing med full spole.

    Lämna en kommentar:


  • Mankan G
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Har du inte den stora plastbrickan med vikter fastskruvad på den spolen ? (3 fjäderbelastade och 3 icke belastade vikter)
    Nix. Gen 3 av premiere har den allra "finaste" bromsen. Samma som i MGX/MGXtreme/Mörrum. Fungerar bra men inte på någpt sätt bättre än min gamla 2500. Lättare att justera dock.

    Lustigt faktiskt men jag gjorde ett ovetenskapligt test av min nya Premiere. Bytte mellan min topptrimmade 2500, MGXtreme och min nya Premiere. Lustigt nog skickade jag iväg betena ungefär samma lika långt, lika lätt och lika obesvärat med alla tre. Två olika spön provade jag med. Tänk att en gammal 2500 hänger med. Visserligen trimmad men ändå.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
10 svar
3 278 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Smolt
av Smolt
 
Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
44 svar
10 126 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Alman
av Alman
 
Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
279 svar
47 271 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Adam Huss  
Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
535 svar
88 959 visningar
38 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
108 svar
11 350 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Arbetar...
X