Köpråd: Daiwa Lexa 300HL eller Ambassadeur Revo Toro NaCI 51 HS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd: Daiwa Lexa 300HL eller Ambassadeur Revo Toro NaCI 51 HS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Daiwa har öppnat eget i Sverige - Buster kan berätta mer...

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Daiwa har öppnat eget i Sverige - Buster kan berätta mer...
      Ja, detta har det talats om ett bra tag och förhoppningsvis får vi som gillar Daiwa nu se fler "exotiska" modeller till rätt priser här i landet.

      Angående service av Daiwas rullar kan man ju verkligen hoppas att Daiwa Sverige (ska de heta så?) knyter åt sig bra rullskruvare och ser till att ha delar tillgängligt inom rimlig tid, till rimligt pris. Vilket är ovanligt i Sverige om man räknar bort ABU.
      Gällande service på Lexa finns det många duktiga rullskruvare här på forumet, säkerligen kan någon av dessa erbjuda sig att fixa en halvbra Daiwa.

      Kommentera


      • #33
        Jag har haft Toron. Fiskar med Lexan. Föredrar Lexan framför Toron...

        Kommentera


        • #34
          Tråden påminde mig om att jag också haft en kärvande frikoppling på min Lexa. Två droppar olja så försvann problemet och har inte återkommit (ännu).

          Kommentera


          • #35
            Hej alla ja det är riktigt, Daiwa distribuerar själva i Sverige. Inom kort kommer katalogen inför 2016 finnas tillgänglig på nätet där ni kan ta del av utbudet.

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
              Hej alla ja det är riktigt, Daiwa distribuerar själva i Sverige. Inom kort kommer katalogen inför 2016 finnas tillgänglig på nätet där ni kan ta del av utbudet.
              Fint! - och däri står var, hur och när man kan serva bl a rullar? Har en Lexa som skriker på ett, om inte ohälsosamt så åtminstone irriterande sätt...

              Kommentera


              • #37
                Läste i en annan tråd att man kunde gå med Daiwa-rullar till sin lokala sportfiskebutik och lämna in rullen där så skickar dom tydligen den till Daiwa för service. Ska ner till butiken här nästa vecka och höra om det är en möjlighet.

                Kommentera


                • #38
                  Tar upp denna tråd igen då jag stötte på något som kanske någon har ett svar på runt frikopplingen på Daiwa Lexa 301 HL (gråa) JontaK . Letade efter andra saker runt Lexan men såg det togs upp ett problem jag har på Lexan (även NaCl:en) dvs frikopplingsknappen. För NaCl har jag köpt nya delar för den både var trög att trycka ner och den ibland fastnade efter ett tag användning (ska testa denna säsong om det hjälper när isen försvinner).

                  Nu till saken, Lexan har en tendens att frikopplingsknappen släpper i kast. Det händer inte ofta men drygt när det händer. Utöver serva (som jag har gjort) kan/ska man köpa nya delar för att få bort det? Vart kan man då göra det?
                  Senast ändrad av Jonroo; 2022-01-23, 23:19.

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Jonroo Visa inlägg
                    Tar upp denna tråd igen då jag stötte på något som kanske någon har ett svar på runt frikopplingen på Daiwa Lexa 301 HL (gråa) (@jontaK). Letade efter andra saker runt Lexan men såg det togs upp ett problem jag har på Lexan (även NaCl:en) dvs frikopplingsknappen. För NaCl har jag köpt nya delar för den både var trög att trycka ner och den ibland fastnade efter ett tag användning (ska testa denna säsong om det hjälper när isen försvinner).

                    Nu till saken, Lexan har en tendens att frikopplingsknappen släpper i kast. Det händer inte ofta men drygt när det händer. Utöver serva (som jag har gjort) kan/ska man köpa nya delar för att få bort det? Vart kan man då göra det?
                    Har tyvärr själv haft jätteproblem med att få delar utav Daiwa. Lade en beställning med delar till min Lexa under sommaren 2020. Nu i december 2021 fick jag delarna. Hade kontakt med Daiwa senast i december 2020 och då har dom enligt egen utsaga skickat 2 paket som tydligen inte kommit fram. Det som jag nu i december fick hem såg jag hade skickats från Finland några dagar tidigare. Varför dom skickade ett tredje paket vet bara dom själva...

                    Jag köpte nu i november en Ambassadeur. Föreslår att alla som vill ha möjligheten att få tag på reservdelar till en rulle att göra detsamma!

                    Kommentera


                    • #40
                      Motvind vart la du beställningen eller vem ska man kontakta för reservdelar?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 190 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 677 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 262 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X