Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av svivlo
    En uppmaning till alla som provat vår rulle: köp den på Kickstarter och dela med er av er erfarenhet till andra sportfiskare. Det kan betyda allt.

    Om vi inte når vårt mål i kampanjen blir det kanske ingen rulle alls.

    Ni kan stötta oss och samtidigt vara del i något helt nytt från Sverige.

    Stort tack på förhand.

    Patrik
    Hur mycket krut har ni lagt på utlandslansering?. Sverige är trots allt en liten marknad.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av svivlo

      Tack för att du provade vår rulle. Mycket uppskattat.
      ​​​

      Det visade sig vara en sprucken bakelitbricka som ställde till det för oss i dina tester. Efter åtgärd har det fungerat.

      Vi fick inte lov att kasta på Kastbanan och när vi sedan gick ut blev det mycket enklare.

      Ärligt är jag själv lite överraskad hur bra det gått. Man har verkligen försökt provocera fram trassel utan att lyckas. Utom en gång men då lossnade draget under kastet och orsakade sisådär 10 varvs 'trassel'.

      Har du möjlighet att komma förbi igen att testa?
      Jag hade bara en endagarsbiljett, men kan tänka mig komma förbi någon gång efter lunchtid idag för nytt test. Skicka PM med tid och plats så kan jag möta upp då.

      Kommentera


      • Jag var på sportfiskemässan i fredags och klämde på rullen och tror absolut att det finns potential. Jag gick precis in på Kickstarter och beställde en. Det som inte framgick på mässan, i alla fall inte vad jag såg, är att kickstarter bara håller på till 6e april. Ni som är intresserade borde agera beställa på en gång. Kommer det inte in tillräckligt med beställningar så faller det. I alla fall denna gång.

        Kommentera


        • Jag riskar gärna några slantar på 150-modellen om den finns till beställning.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av svivlo

            Tack för att du tydliggör detta.

            Det är helt rätt att kampanjen endast pågår till den 6e.april. Uppnår vi inte målet, får ni tillbaka era pengar och rullen kommer sannolikt ta mycket längre tid innan den kommer ut på marknaden. Vi behöver ert stöd.
            Prata med JanO, såg att han testade er rulle och såg imponerad ut. Tycker fisheco med väldigt gott samvete kan ta med er rulle i ett mittuppslag. Av två anledningar. Den första och största är ju att ni angriper övervarningsproblemet på ett helt nytt sätt och som redan nu fungerar bra och troligtvis kan komma att bli mycket bättre framgent vilket fler borde bli uppmärksamma på. Här vill man ju se hur långt er teknologi kan dra det (kastbromssystemet är såpass bra att det finns ytterligare utrymme för förbättring). Det andra är att ni som svenska innovatörer borde bli framburna just för att värna om det svenska arvet av rullutveckling, vilket vi ärligt kan säga har stått tillbaka sista årtiondet (läs ABU Garcia). Ska vi vara ärliga har det inte hänt så mycket på det området förrän ni kom ut med er produkt.

            Som frekvent läsare av fiskeblaskor så ser man ett återkommande mönster av likartade artiklar i omarbetade former, vilket är tröttsamt. Ni har ju verkligen en innovativ och lovande produkt på gång, vilket verkligen är spännande i kvadrat, och det är olyckligt om det skulle vara så att produktutvecklingen får stå tillbaka som en del av otillräcklig exponering.

            Mina 5 cent.
            Senast ändrad av gabbu; 2023-03-18, 22:13.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av svivlo

              Hej. Såg inte ditt inlägg förrän nu. Det har varit supermycket att göra i montern. Kan du i morgon?
              Förstår att ni har haft fullt upp. Kan tyvärr inte i morgon.

              Kommentera


              • Jag provkastade idag (lördag) på mässan. Funkade som utlovat, som användare märker man inte av all teknik som jobbar där. Man kastar bara och veva in. Och så får det gärna vara för min del.

                Kastlängden är det såklart omöjligt att uttala sig om, för få kast, en spö som jag inte hade kastat med förut etc. Men det kändes som att det absolut inte komma att vara en begränsning för mitt fiske, snarare att jag kommer att kunna kasta längre med rullen. Men det nu verkligen bara en magkänsla, inte mer.

                Hoppas det blir av, min beställning kommer närmaste dagarna.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av svivlo

                  150-modell planeras som nästkommande om vi lyckas få ut 300-rullen. CastGuard är anpassad för mindre rulle, men det är anpassning av sidostycket som vi inte under nuvarande förutsättningar kan påbörja förrän tidigast till hösten.
                  Men om folk är nu villiga att betala redan nu för en 150-rulle, kan de inte beställa (och betala) en 300-rulle nu på Kickstarter och sedan kommer överens med er att få sin 150-rulle senare?

                  Kommentera


                  • Vi var på mässan igår och fick en liten testrunda.

                    Jag vet ärligt inte vad jag skall skriva för jag är fortfarande stum (läs imponerad) av rullens kastegenskaper. Oavsett vad jag utsatte rullen för så blev det inga skatbo, att det var skitväder och regnade brydde man sig inte om :-)

                    Jag är ingen större fan av LP rullar så min fråga är kvar sen igår, kommer detta bromssystem kunnas överföras på rundgavlade Ambor :-)

                    Fan, jag är fortfarande imponerad. Detta eviga tjat om kastlängder förstår jag inte. Vi fick iväg jiggen bra och då vill jag påpeka att vi även hade Motvind :-)
                    Kanske är så att "folket" måste titta på sin egen kastteknik om man vill kasta 100m eller något sånt, själv är jag nöjd med kastlängderna på mina rullar och även på Svivlo's rulle

                    Nu skall jag plocka fram mina Ambor och sätta mig och torrveva i soffan, är så fiskesjuk efter Mässan igår :-) hahaha

                    Och Tack för testet igår
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

                    Kommentera


                    • Även jag har varit på mässan och testat svivlo. Provade den i fredags och måste säga att bromssytemet imponerade på mig.

                      Fick till bra kastlängd med en oviktad pig shad junior. Testade den i bra motvind och fick inte ens någon linresning. Nej bromsen gjorde sitt och imponerande kraftigt. Behövde inte tumma spolen vid nedslag heller, vilket var svårt att vänja sig med från början. Idiotsäkert bromssytemet :-)

                      Linan som var på var värdelös och det korta westin w4 spöt hjälpte inte heller till. Så med bättre utrustning lär rullen prestera än bättre. Bra jobbat svivlo, ni har tagit fram ett imponerande system som jag har svårt att se inte kommer göra succé.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 271 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 111 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 270 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 938 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 347 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X