Vad krävs för att Calcutta Conquest ska se ut så här efter cirka ett år? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad krävs för att Calcutta Conquest ska se ut så här efter cirka ett år?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Jag har alltid tyckt om Conquesten som plattform, faktumet att förra generationen har en finish och allmän byggkvalité som är i absoluta världstoppen kan nog ingen som skruvat dessa rullar förneka.
    Daiwas gamla Millionaire-plattform är även den i närheten.
    Nya Conquest är jag kanske inte fullt så imponerad av med sin icke vevsida med flera plastdetaljer som medan de möjligen gör jobbet inte känns särskilt exklusiva eller hållbara över tid (syftar då främst på spaken vilken låser gaveln, den kärvar och/eller sviktar betänkligt på vissa exemplar).
    Problemen jag sett med korrosionskador beror, återigen, naturligtvis på bristande underhåll men det är INTE EN ENSTAKA rulle det handlar om. Jag vet att flera av dessa varit på ett relativt fåtal besök i Blekinge, i övrigt är de fiskade i sötvatten.
    Hur man kan vara så märkesblind att man inte tycker det är dåligt att dylik användning leder till rasade kullager, rostiga envägslager och metallskador på stativet förstår jag inte. Faktiskt oavsett underhållsgrad då det är så "unga" rullexemplar.

    Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
    Ne, shimanos marknadsföring har ju bevisat det både här och i JontaK's tidigare tråd.

    FYI så har mina shrapnel klarat sig fint i bräckt vatten och allmän misshandel...underligt
    Oh snap!

    Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
    Men hur kan även du förneka det uppenbara?
    Talesättet att bli salig på egen tro har sällan varit så passande som i dagens rulldiskussioner här, på andra delar av nätet, i fiskebutiker och så vidare...

    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Du ska inte tro på allt du läser på nätet. Men det visste du redan kanske.
    Du menar att mina bilder ljuger?
    Att jag ljuger?

    Kom igen tonyex, du vet min historik. Du vet att jag skiter i märket på gaveln.
    Har har gnällt minst lika mycket på ABUs evigt rostande IAR-lager, på tidigare Revo-generationers sneda och kärvande kopplingslänkage samt Daiwas TWS-spridare som i vissa fall trillar ur och i vissa andra fall gör hela kopplingen kärv.

    Kom gärna med en vettig förklaring till varför de 6 Calcutta TE201DC (alltså gamla Conquest-plattformen) jag har/nyligen haft hemma som alla fiskats 3+ år i samma förutsättningar, merparten endast bräckt och salt, inte visar upp i närheten lika svåra skador trots en total brist av underhåll annat än en sköljning i sötvatten då och då?

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg

      Oh snap!


      Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
      Talesättet att bli salig på egen tro har sällan varit så passande som i dagens rulldiskussioner här, på andra delar av nätet, i fiskebutiker och så vidare...
      Tony är som shimanos svar på Jehovas vittne. *knack knack* ''Hej har du hört om dom nya haganedreven?''

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg

        Du menar att mina bilder ljuger?
        Att jag ljuger?
        Varför tolkar du mina inlägg på det sättet?

        Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg

        Kom igen tonyex, du vet min historik. Du vet att jag skiter i märket på gaveln.
        Nej, det gör du inte. Jag gör inte det. Ingen gör det 100%.

        Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
        Har har gnällt minst lika mycket på ABUs evigt rostande IAR-lager, på tidigare Revo-generationers sneda och kärvande kopplingslänkage samt Daiwas TWS-spridare som i vissa fall trillar ur och i vissa andra fall gör hela kopplingen kärv.

        Kom gärna med en vettig förklaring till varför de 6 Calcutta TE201DC (alltså gamla Conquest-plattformen) jag har/nyligen haft hemma som alla fiskats 3+ år i samma förutsättningar, merparten endast bräckt och salt, inte visar upp i närheten lika svåra skador trots en total brist av underhåll annat än en sköljning i sötvatten då och då?
        Varför ska jag kunna förklara det?

        Svara gärna på det här: Hur många % av alla sålda CQ rullar har det "felet"?

        Det jag menade med mitt inlägg är: Varför får jag inte dessa fel/problem? Är det någon som kan komma med en vettig förklaring på det?
        En annan bra fråga: Hur det ur i andra marknaden? Har de fått samma "fel"?

        Egentligen , ville jag komma med lite bevis på att dessa rullar kan funka någorlunda bra i Svedala. Inget annat.

        //T

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
          Tony är som shimanos svar på Jehovas vittne. *knack knack* ''Hej har du hört om dom nya haganedreven?''
          Tur att jag inte ens gillar popcorn, annars hade jag troligen blivit fet av den här tråden...

          Jag tycker det är tragiskt att det faktiskt inte går lägga fram en tydlig frågeställning kring hur en av de mest välkända, dyra och åtråvärda multirullarna kan uppvisa så allvarliga skador på kort tid utan att bli anklagad för att fara med osanning.
          Vore kvalitén så utomordentligt överlägsen skulle ju ett tydligt svar på vad som gått fel komma istället för en bild på en rulle i bra skick som är noggrant penslad med fett.
          Jag har haft hemma minst 8-10 riktigt fina Conquest av nya generationen främst fiskade i sötvatten men några av dem även i bräckt, dessa är dock totalt ovidkommande för tråden då den handlar om skador på modellen i fråga.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg




            Tony är som shimanos svar på Jehovas vittne. *knack knack* ''Hej har du hört om dom nya haganedreven?''
            Är det något du säljer på blocket? Va' inte barnsligt nu.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
              Vore kvalitén så utomordentligt överlägsen skulle ju ett tydligt svar på vad som gått fel komma istället för en bild på en rulle i bra skick som är noggrant penslad med fett.
              Det kallas kunskap på svenska

              Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
              Jag har haft hemma minst 8-10 riktigt fina Conquest av nya generationen främst fiskade i sötvatten men några av dem även i bräckt, dessa är dock totalt ovidkommande för tråden då den handlar om skador på modellen i fråga.
              Så är det OG , du snackar om? Tur att jag inte fiskar med mina längre ...

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Varför tolkar du mina inlägg på det sättet?



                Nej, det gör du inte. Jag gör inte det. Ingen gör det 100%.



                Varför ska jag kunna förklara det?

                Svara gärna på det här: Hur många % av alla sålda CQ rullar har det "felet"?

                Det jag menade med mitt inlägg är: Varför får jag inte dessa fel/problem? Är det någon som kan komma med en vettig förklaring på det?
                En annan bra fråga: Hur det ur i andra marknaden? Har de fått samma "fel"?

                Egentligen , ville jag komma med lite bevis på att dessa rullar kan funka någorlunda bra i Svedala. Inget annat.

                //T
                Generellt kommer du aldrig med mer bevis än ditt egna ord som gärna kommer ut i versaler.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Är det något du säljer på blocket? Va' inte barnsligt nu.
                  Här kastar vi bävrar i timmerhus ser jag

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
                    Generellt kommer du aldrig med mer bevis än ditt egna ord som gärna kommer ut i versaler.
                    och 15+ år erfarenhet med att serva rullar , om det betyder något ...

                    Kommentera


                    • #30
                      satsa på gamla calcuttor

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 286 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 136 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 277 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      89 082 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 362 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X