Revo Beast drevbyte. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Beast drevbyte.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Revo Beast drevbyte.

    Då har jag efter 3 säsonger kommit fram till att dessa ”bästar” kanske marknadsfördes lite väl optimistiskt. Jag har fiskat beten mellan 30-150g och även jerkat med dom.

    Nu låter å känns det som en kaffekvarn när man vevar. Dom funkar utmärkt å fiska med fortfarande så det är inget haveri eller dyligt, det är bara en jobbig känsla att veva när det låter å durrar i fingrarna.
    Jag har 2 st å båda har blivit lika slitna.

    Rullarna har servats efter konstens alla regler 2 gånger per säsong, med service menar jag total nerplockning, tvätt, nytt fett å ny olja.

    Är det nån som bytt drev i ovanstående rulle och kan rekommendera inköpsställe på reservdelar?

    Dom kastar fortfarande bra, dock har det där lite härliga vinande ljudet från när dom var nya helt försvunnit, kanske borde man passa på att byta även lager, vad tror expertisen?

    Skulle ju va kul om man kunde få lite nykänsla i dom igen då det för mej är en av få rullar jag har testat som passar min hand perfekt.

    Dock är det lite av en besvikelse att det redan måste bytas ut delar när dom ändå marknadsförde dom som ”en liten men urstark rulle för det tyngre fisket”.
    Jag kan villigt erkänna att jag var en av dom som efter första säsongen lovordade dessa rullar att dom verkligen verkade palla allt å det fanns inget bättre. Idag får jag backa på dom orden, tyvärr.

    Men som sagt, i övrigt en fantastisk rulle som passar min hand som handsken, därav förhoppningen att hitta reservdelar så den åter blir som ny.

    //Andreas

  • #2
    Mitt bästa tips är att du lyfter luren till Abu svängsta 0454-880 00 och förklarar ditt problem. Dom kommer högst sannolikt vara idel öra o göra sitt bästa för att ge en bra service och support

    Kommentera


    • #3
      Har du servat dem själv eller har du lämnat bort dem för service?

      Inga rullar är outslitliga och även om man servar ofta så slits vissa delar ut.
      Däremot så är det sällan huvuddrev/pinjong blir slitna så de låter så som du beskiver saken?
      Det är inget annat som är galet tror du?
      Typ skit med evighetsskruven kanske ?
      Sliten knivbult?

      3 säsonger med tungt spinnfiske samt jerkbait sliter mycket på delarna så jag tycker det är helt Ok att det först nu behöver bytas lite delar.
      Jag håller med om att marknadsföringen var lite galen.
      Rullen är riktigt stabil för att vara i stl 200 men den är inte byggd för det tyngsta mest krävande fisket. Däremot tungt fiske för en rulle i stl 200 men inte tungt som med en 6000 Amba, 400 Tranx, 400 calcutta osv..
      Senast ändrad av HenkeW; 2018-06-16, 10:50.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
        Har du servat dem själv eller har du lämnat bort dem för service?

        Inga rullar är outslitliga och även om man servar ofta så slits vissa delar ut.
        Däremot så är det sällan huvuddrev/pinjong blir slitna så de låter så som du beskiver saken?
        Det är inget annat som är galet tror du?
        Typ skit med evighetsskruven kanske ?
        Sliten knivbult?

        3 säsonger med tungt spinnfiske samt jerkbait sliter mycket på delarna så jag tycker det är helt Ok att det först nu behöver bytas lite delar.
        Jag håller med om att marknadsföringen var lite galen.
        Rullen är riktigt stabil för att vara i stl 200 men den är inte byggd för det tyngsta mest krävande fisket. Däremot tungt fiske för en rulle i stl 200 men inte tungt som med en 6000 Amba, 400 Tranx, 400 calcutta osv..
        Jag har servat själv och vad jag upplever så känns det ganska tydligt att det är drevet som för oväsen, man liksom känner kuggarna eller hur man ska förklara. Den är ju inte på nått sätt ”trasig” utan den har bara blivit väldigt grovhuggen, från att vara tämligen silkeslen. Detta är ju inget som hänt över natten utan den har långsamt brutits ner om man så säjer.

        Tilläggas bör väl att 150g fiskas ytters sällan så en mer rättvis beskrivning hade nog varit upp till 110-120g. Har en bekant med samma rulle och exakt samma fenomen så jag vet att det inte bara är för mej detta har inträffat.

        Ja jag kan nog hålla med dej där att 3 säsonger för storleken på rullen får väl anses som hyfsat ändå kanske, även om jag i ärlighetens namn hade kanske hoppats på lite mer.

        Kommentera


        • #5
          Är det nån som har testat det här och kan konfirmera att det gör någon skillnad? Eller är det enbart placebo?

          https://youtu.be/qfHrLUsl5Lo

          Tycker mej inte kunna se några förslitningar på dreven, men kanske är det sådana toleranser att det är svårt att se med blotta ögat? Om inte, så kanske tidigare svar i tråden om att det är något annat som orsakar ljudet rätt.
          Kan dock inte hitta nått som är dåligt och låter ”illa” var för sej när jag har tagit isär rullen, så kanske är möjligheten att ALLT är LITE slitet och detta tillsammans gör att den låter lite rå i gången???
          Senast ändrad av Bärj; 2018-06-19, 06:51.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Bärj Visa inlägg
            Är det nån som har testat det här och kan konfirmera att det gör någon skillnad? Eller är det enbart placebo?

            https://youtu.be/qfHrLUsl5Lo

            Tycker mej inte kunna se några förslitningar på dreven, men kanske är det sådana toleranser att det är svårt att se med blotta ögat? Om inte, så kanske tidigare svar i tråden om att det är något annat som orsakar ljudet rätt.
            Kan dock inte hitta nått som är dåligt och låter ”illa” var för sej när jag har tagit isär rullen, så kanske är möjligheten att ALLT är LITE slitet och detta tillsammans gör att den låter lite rå i gången???
            Har provat det och vist blev det annorlunda men upplever ingen märkvärdig skillnad .

            Nya drev brukar inte kosta många kr & kommer göra stor skillnad på rullen

            Kommentera


            • #7
              Har varit med om samma på en toro beast tidigare, men då var det jag som fumlade och på nå vänster fick i frikoplingsknappen i halvläge så pinjongdrevet nötte på stordrevet i utkastet, därefter skrapade det lite när man vevade, några kugg fick en svag böjning efter det. Provade fila till lite men köpte tillslut nytt drev då det knte blev hundra. Men de var inte lätt att se de kuggtopparna som var lite sned så förstår om du inte hittar något med ögat

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              10 svar
              3 252 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Smolt
              av Smolt
               
              Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
              44 svar
              10 069 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Alman
              av Alman
               
              Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
              279 svar
              47 189 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adam Huss  
              Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
              535 svar
              88 673 visningar
              38 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup
               
              Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
              108 svar
              11 261 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Arbetar...
              X