Serva rullar, framförallt haspel, val av och tillgång till fett? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Serva rullar, framförallt haspel, val av och tillgång till fett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ja som ägare till en Daiwarulle kan man hamna i händerna på Daiwa Scandinavia - hur behandlade de "kryssningsrullarna", vill minnas att du nämnt ngt om det men minns inte vad?

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Ja som ägare till en Daiwarulle kan man hamna i händerna på Daiwa Scandinavia - hur behandlade de "kryssningsrullarna", vill minnas att du nämnt ngt om det men minns inte vad?
      Helt fel.
      Kanske skrev det i annan tråd och egentligen är det inte min sak att diskutera då rullarna inte var mina.
      Magsealed-lager var fullkletade med ett tunt fett som i sin tur redan vid ankomst från Daiwas serviceverkstad hade börjat blanda sig med ferrovätskan i lagren som sedemera bildade en emulsion ihop med fettet. Det såg även ut som en hel del av vätskan hade läckt ut vid appliceringen av fettet.
      Det var fler missar än så men det kan väl tänkas höra till tråden...

      Tycker däremot att serviceavdelningen har repat sig sista tiden. Trots det kommer jag ändå fortsätta vägra både Magsealed och TWS tillsvidare.
      Både Exist och Certate är annars rullar som borde locka mig men jag antar att jag styrs av mina principer.

      Kommentera


      • #33
        Ok, ja som sagt jag vill minnas att du nämnt ngt om "kryssningsrullarna" nånstans, kanske sa du bara ngt helt kort, vilket jag tolkade som att du inte var imponerad eller så minns jag som sagt helt fel...

        I alla händelser så känns det drygt att skicka iväg en rulle till Finland...Så jag taggar nog ner och väljer en billigare LT än Certate och öppnar den själv för att se efter om den mår bra och har fått rimligt med fett på rätt ställen... denna video visar att det kan vara möjligt iaf https://youtu.be/H7BGu-m1fXY

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
          Jag gillar starkt benämningen ”waterproof grease”. Finns det någon annan typ av fett som är vattenlösligt?
          Haha förstår frågan men.... Jo det finns faktiskt. Finns gott om vegetabiliska fetter för att ta ett exempel. Det finns också smörjmedel från petroleum som borde vara vattentåligt men där fettet i vissa lägen kan skapa en kletig massa som inte längre smörjer som det borde göra
          "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          10 svar
          3 252 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Smolt
          av Smolt
           
          Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
          44 svar
          10 069 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman
           
          Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
          279 svar
          47 189 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adam Huss  
          Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
          535 svar
          88 677 visningar
          38 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
          108 svar
          11 262 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Arbetar...
          X