Daiwa Millionaire CT & Daiwa Alphas CT! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Millionaire CT & Daiwa Alphas CT!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Som jag förstått det är alla CT SV rullar (Alphas, Millionaire och Steez) gjorda för den här typen av finesse-bass fiske. Nu kommer förmodligen folk inte hålla med, men jag har inte hittat några rullar som kastar så bra och känns så välanpassade kastmässigt, till lättare svenskt abborrfiske, än CT SV rullarna. Jag har prövat en hel del grejer (inte så mycket från innan 2010 dock) och förutom de mer finessiga T3 rullarna, finns det få rullar som jag tycker kastar bättre (långt utan att ta i och med bra och jämn precision) än dessa tre rullar. Personligen står Millionaire CT SV högt upp på "vill ha" listan. Jag älskar rundgavlade rullar och har aldrig själv ägt en Millionaire. Förfiningen på dem jag har erfarenhet av är dock svår att matcha. Möjligtvis att gamla Mörrum och Pro Max 1600 och 3600 slår Millionaire i förfining, men det är inte med mycket, samt att de inte är lika bra prestationsmässigt.
    Jag är otroligt svag för välbyggda runda rullar. Gamla conquest är förmodligen världens mest välbyggda rulle. Den nya som kom 2014 är tyvärr flera klasser ner och borde inte få dela namn med originalet. Efter "riktiga" conquest är det millionair som är de mest välbyggda.
    Runda Max är otroligt bra rullar men är byggda som classic rullar med större toleranser. Och Mörrum sx som förmodligen är Abu mest välbyggda rulle har ju tyvärr sin akilleshäl i frikopplingen .
    Om du nu gillar CT SV versioner måste du köpa en millionair. Även om jag inte är speciellt förtjust i SV spolar så måste jag ändå säga att millionair CT SV är en förbskat bra rulle och en sista rest från daiwas guldålder. När den är borta så är nog millionair epoken över för alltid. Så passa på

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Jag är otroligt svag för välbyggda runda rullar. Gamla conquest är förmodligen världens mest välbyggda rulle. Den nya som kom 2014 är tyvärr flera klasser ner och borde inte få dela namn med originalet. Efter "riktiga" conquest är det millionair som är de mest välbyggda.
      Runda Max är otroligt bra rullar men är byggda som classic rullar med större toleranser. Och Mörrum sx som förmodligen är Abu mest välbyggda rulle har ju tyvärr sin akilleshäl i frikopplingen .
      Om du nu gillar CT SV versioner måste du köpa en millionair. Även om jag inte är speciellt förtjust i SV spolar så måste jag ändå säga att millionair CT SV är en förbskat bra rulle och en sista rest från daiwas guldålder. När den är borta så är nog millionair epoken över för alltid. Så passa på
      Noterat! Det blir nog en sådan så snart jag kan. Jag älskar mina Alphas CT SV (har två) samt kompisens Steez CT SV TW, så jag räknar med att jag kommer att avguda Millionaire CT SV.

Edit: Hittade en Millionaire CT SV 70HL för 2700 kr på Amazon JP. Det känns otroligt lockande...
      Senast ändrad av Benjamin S; 2021-10-20, 13:49.

Kommentera

Noterat! Det blir nog en sådan så snart jag kan. Jag älskar mina Alphas CT SV (har två) samt kompisens Steez CT SV TW, så jag räknar med att jag kommer att avguda Millionaire CT SV.

Edit: Hittade en Millionaire CT SV 70HL för 2700 kr på Amazon JP. Det känns otroligt lockande...
        Som sagt den har sålts dåligt så den reas ut på de flesta ställen. Bara passa på att fynda.

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Som sagt den har sålts dåligt så den reas ut på de flesta ställen. Bara passa på att fynda.
          Ja, den rullen är nu beställd. Tydligen kräver inte Amazon Japan något godkännande när man trycker beställ, så jag råkade beställa hem rullen. Jag ville bara kolla när den eventuellt skulle hamna i Sverige, men istället råkade jag beställa den. Det kanske är ödet...hehe. Men men, kunde varit värre...jag kollade på en Steez lite innan och hade jag råkat beställa hem den istället hade jag varit ruinerad!

Kommentera

Ja, den rullen är nu beställd. Tydligen kräver inte Amazon Japan något godkännande när man trycker beställ, så jag råkade beställa hem rullen. Jag ville bara kolla när den eventuellt skulle hamna i Sverige, men istället råkade jag beställa den. Det kanske är ödet...hehe. Men men, kunde varit värre...jag kollade på en Steez lite innan och hade jag råkat beställa hem den istället hade jag varit ruinerad!
            Haha. Det var lurigt. Men en rund millionair blir man aldrig besviken på. Risken är ju att det blir fler. En baycasting måste du sen ha.

Kommentera

Haha, ja man får passa sej.

Kommentera

Du får ju höra av dej hur den är när du provat

Kommentera

• Ursprungligen postat av Olalindberg Visa inlägg

Du får ju höra av dej hur den är när du provat
                  Mina första tankar kommer jag troligtvis dela här. Recension blir det först efter ett par månader.

Kommentera

• Jag fick hem min Millionaire CT SV 70HL idag. Hittills känns rullen väldigt high end och prisvärd för det jag fick den för. Knappt något glapp någonstans, allt känns stabilt. Rullen är inte Steez-len, men den är trevlig att veva. Den är luftigare i vevmomentet än båda mina Alphas CT SV, vilket är ett fantastiskt betyg. Jag har inte fiskat med den än, men detta är mina första tankar.

Kommentera

Jag fick hem min Millionaire CT SV 70HL idag. Hittills känns rullen väldigt high end och prisvärd för det jag fick den för. Knappt något glapp någonstans, allt känns stabilt. Rullen är inte Steez-len, men den är trevlig att veva. Den är luftigare i vevmomentet än båda mina Alphas CT SV, vilket är ett fantastiskt betyg. Jag har inte fiskat med den än, men detta är mina första tankar.
                      Kul att höra Benjamin. Var själv ute med min ovan nämnda rulle A ct sv 70HL.
                      Spännande att höra vad du tycker om din rulle efter en fisketur.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      453 svar
                      75 531 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman