Nya daiwa lexa, lager låter krig - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya daiwa lexa, lager låter krig

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• _Ekman_
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Ingen rulle är totalt tyst vid kast. Vissa mindre andra mer, Lexan är en av dom som alltid låtit lite mer, några toro rullar med...
    Nu låter den mer som den gamla gjorde, vilket jag förväntat mig.
    En rulle ska ha ett hälsosamt lagerljud som ja hoppas varje människa känner igen som inte har tummen i mitt i näven. inget annat,

Edit: dom som har lager dvs,

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Ingen rulle är totalt tyst vid kast. Vissa mindre andra mer, Lexan är en av dom som alltid låtit lite mer, några toro rullar med...
    Nu låter den mer som den gamla gjorde, vilket jag förväntat mig.

Lämna en kommentar:

• _Ekman_
    replied
    Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
    Hoppas den låter mindre. Och det vore intressant att veta vad dom gjort för att åtgärda det ev, problemet.
    mindre? den ska inte låta alls, skulle aldrig tolerera missljud från nåt nytt och gör man det utan att klaga kommer tillverkarna fortsätta producera skit,

Lämna en kommentar:

• JONNIE ROCKER
    replied
    Hoppas den låter mindre. Och det vore intressant att veta vad dom gjort för att åtgärda det ev, problemet.

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Döm om min förvåning när det damp ner ett sms kl 17 20 om "att rullen finns att hämta på Ica...". Post nord levererar som vanligt. (Avisering en brukar komma mitt på dagen) som tur är var jag ute o körde så svängde förbi och hämtade den.spännande att se hur den låter nu

Lämna en kommentar:

• Old Firehand
    replied
    Det är inte något klassiskt rassel, något nytt jag inte hört förut. Speciellt inte med andra lexor jag ägt. De andra har inte heller låtit mer än från den stillastående linspridaren ihop med inte allt för tysta linor.
    Har i övrigt stort förtroende för lexa, och daiwas service, som förvisso tar en tid iom att saker ska skickas till Finland o tillbaka men proffsiga är dom.
    Min ena lexa låg i dy botten ute vid kusten över ett dygn innan jag förmådde mig att hoppa i (12 grader i vattnet), sköljde den noga. Lager so. Lät krig, men efter byte fungerade den utmärkt. Därav att jag köpte den nya
    Kanske kan du Fredrik Stahre få lite hjälp och tips här ....https://www.fiskefuralle.se/daiwa-le...ice-pa-rullen/ ....

Old Firehand
    Leif Engström

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av havreboll Visa inlägg

det är med service kan ta ett tag. Min Lexa var borta i omkring 3 månader. Dock gjorde det inte så mycket eftersom isen låg...
    Frågan är dock om vi kan tala om service i Stahres fall? Den lät krig redan som ny och då är det en reklamation, köparen ska hållas skadeslös eller ersättas för merkostnader eller hur det nu är skrivet i konsumentköplagen eller annan tillämplig lagstiftning. Vore kul om någon drev detta strikt enligt lagen eller om någon redan gjort det gällande en felande rulle och kunde berätta.

I min bok kan det knappast anses acceptabelt att behöva vänta på en reklamationsvara i flera veckor, ffa inte under säsong. Enligt min mening borde en motsvarande ”lånerulle” ( d v s en liknande fungerande rulle, ej en spritt ny) vara skäligt. Säg att kunden sparat en stund för att köpa en rulle till vårfisket - är det då rimligt att hen tappar den möjligheten helt utan kompensation när/om det är så en butik levererat en felaktig vara- Jag tycker inte det.

Man kan ju tycka synd om en handlare som får in skräp på lagret som sedan levereras ut till kund och det kan de ju inte rå för... nej, men det borde vara en fråga mellan butiken och leverantören att fixa en beredskap för, inget som stahre87 eller andra slutkunder ska behöva lida för... Om vi kunder kör hårt här så kanske det händer något med alla jäkla måndagsexemplar... som ligger dammar i låååång vänta på åtgärd.

Jag som ofta jobbar 9-18 hinner inte till butiken utan att ta ledigt och får dessutom en frakt/transportkostnad till butiken med min reklamation - hur många här har fått eller ens begärt kompensation för den saken fastän även det sannolikt kan vara skäligt enligt konsumentköplagen...?
    Senast ändrad av anteman; 2019-05-03, 21:51.

Lämna en kommentar:

• _Ekman_
    replied
    Ursprungligen postat av havreboll Visa inlägg

det är med service kan ta ett tag. Min Lexa var borta i omkring 3 månader. Dock gjorde det inte så mycket eftersom isen låg...
    3 månader? Mina erfarenheter med Daiwa samt Shimano är att deras tider dom är inne på lagning är helt sjukt långa,

Lämna en kommentar:

• havreboll
    replied
    Jag har fortfarande inte fått rullen.
    Den skulle vart hos upplev i måndags enligt mail, och skickas tisdag. Nu är det fredag och ingen rulle.
    Börjar tröttna ordentligt nu

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Jag har fortfarande inte fått rullen.
    Den skulle vart hos upplev i måndags enligt mail, och skickas tisdag. Nu är det fredag och ingen rulle.
    Börjar tröttna ordentligt nu

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
41 svar
32 332 visningar
18 gillar