Är ABU på väg ut ur Sverige? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är ABU på väg ut ur Sverige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Själv hade jag gärna sett ABU skala ner sitt modellutbud gällande runda rullar.
    Erbjud 2-4 olika modeller och satsa stenhårt på dem, låt kinarullarna betala räkningarna och bygg rykte med en eller två rullar vardera med mässing- respektive aluminiumdelar.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg

      Jag är objektiv intresserat. Som ägare av en gammal Zillion som jag älskar kan jag intyga att den förtjänar sitt goda rykte. Dock vad handlar kritiken om om efterföljaren SS SV 103? I princip samma plattform men med en någon milimeter mindre spole. Dock istället är det den mycket trevliga SV spolen. Det låter på pappret som en given vinnare. Visst, den blev inte riktig populär som TWS rullarna- men vad är problemet?
      Precis som joens sa menar jag gamla zillion plattformen . Och alla rullar som bygger på den. Eller snarare tdz plattformen. Så ingen kritik till sv 103

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Hur det det ligger till med deras olika adresser vet jag inte. Men visst är de på väg bort. De har ju totalt dragit sina mest inarbetade namn i smutsen. De började med cardinal, världens bästa haspelrullar på sin tid. Nu är de bara billigt kina skräp.
        Nu gör de samma med ambassadeur. Köper in billiga skräprullar som s,Sxoch stx
        De rullar de satsar på är revo rullarna. De heter väl knappt ens ambassadeur längre. Än mindre cardinal.
        Deras sponsor fiskare har bara Korea rullar på sina spön de visar upp.
        De vänjer kunderna att köpa rullar från sydost Asien och snart reagerar ingen när klassiska rullar tillverkas i Kina.
        När ser vi den första Kina rocket?
        Tror att inom 5 år så kommer endast special modeller som guldrullar och liknande tillverkas i svängsta. Alla bruksrullar kommer från Asien.
        Hå-hå, Peppiga Pelle här ja. Vad tror du inte alla andra varumärken gör? Allt handlar om vinster idag. Men helt ärligt, bara för något kommer från Kina betyder inte att kvaliten är lägre.
        Titta på din bil, dina vitvaror, din telefon och allt annat skräp man har.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

          Hå-hå, Peppiga Pelle här ja. Vad tror du inte alla andra varumärken gör? Allt handlar om vinster idag. Men helt ärligt, bara för något kommer från Kina betyder inte att kvaliten är lägre.
          Titta på din bil, dina vitvaror, din telefon och allt annat skräp man har.
          Precis! Finns inte en ny bil som kan mäta sig med gamla Volvo bilar. Vitvaror ska vi inte prata om och telefoner.
          Nej! Kvalitén på det mesta var bättre förr. Ett annat exempel. Trä. Mina föräldrar bor i ett hus från 1870 talet. Aldrig bytt panel på det. Bor själv i ett hus från 81. Bytt på vissa ställen två gånger.

          Kommentera


          • #15
            Vilka är det som har köpt ABU den här gången?

            Kommentera


            • #16
              Om jag förstår det rätt ägde ett företag vid namn Jarden Corporation ABU/Pure Fishing från typ 2006-2008 och runt 10 år framåt då Jarden köptes upp och i höstas sålde det uppköpande bolaget ABU till det amerikanska rikskkapitalbolaget Sycamore Partners.
              Är lite osäker på årtal men bolagsnamnen bör stämma, minns dock inte vad bolaget i mitten heter.

              Finns Pure Fishing ens kvar annat än som ett namn?
              Vad har det i sådana fall för roll?

              Kommentera


              • #17
                Finns lite om försäljningen här:
                http://www.angling-international.com...#disqus_thread

                Kommentera


                • #18
                  Jag frågade en representant för Abu garcia om detta på mässan och han bekräftade att dom blivit köpta. Dom skulle dock inte lämna sverige och anledningen till att hemsidan inte fungerade var att dom bytt leverantör och det handlade om skyddat material och sånt som skulle lösas. Typ copyright och liknande

                  Kommentera


                  • #19
                    Oavsett anledning till att den svenska sidan ligger nere så är det så oerhört oproffsigt i dagens samhälle att inte ha en fungerande sida. Detta tappar dom massor på även om det är svårt att räkna ut exakt så är det MYCKET.Speciellt när det börjar pratas.
                    ABU har haft ett bra rykte och det som nu händer kommer att solka ner det rejält iaf i Norden.

                    Gammal tråd men eftersom ABUs sida fortfarande ligger nere så?

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Henke203 Visa inlägg
                      Oavsett anledning till att den svenska sidan ligger nere så är det så oerhört oproffsigt i dagens samhälle att inte ha en fungerande sida. Detta tappar dom massor på även om det är svårt att räkna ut exakt så är det MYCKET.Speciellt när det börjar pratas.
                      ABU har haft ett bra rykte och det som nu händer kommer att solka ner det rejält iaf i Norden.

                      Gammal tråd men eftersom ABUs sida fortfarande ligger nere så?
                      Ja, det är tråkigt med ABU!
                      Behöver du reservdelar så ring direkt 0454/880 70.
                      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                      /Stefan

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 275 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 118 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 270 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 948 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 349 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X