Vad är detta för rulle/märke? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är detta för rulle/märke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vad är detta för rulle/märke?

    Är det någon som har koll på denna rulle? Fick med den när jag köpte ett spö privat. Försökt googla men finns inte mycket om den.
    Fiskat med den något pass och känns okej men ingen toppkvalite'.

    Topstream Seastrain 103



    En fråga till: Vad är det som avgör om en multirulle lämpar sig för gädda eller abborre t ex? Vad ska man titta på, om det inte uttryckligen står i infon när man köper den. Går det att se eller känna med blotta ögat? En gäddrulle behöver ju vara mer robust pga tyngre beten osv. Men hur vet man om den håller? Denna fråga är fristående till frågan ovanför

  • #2
    Rullens vikt och hur stor/djup spolen är ger iaf mig en indikation om vad den ska användas till men inte nödvändigtvis hålla för.... En stor spole och/eller en djup spole kommer att hålla mer lina/väga mer vilket sällan är bra när man kastar lättare abborrebeten... Det blir en gäddrulle för mig.

    Kommentera


    • #3
      Det är en sk "Kina rulle" som kan köpas billigt från diverse sidor, typ Ali express, wish mfl.
      Att den för det skulle va dålig låter jag va osagt, vissa rullar funkar prima medan andra är riktigt risiga. Numer är alla rullar oavsett märke tillverkade i Kina, eller Asien i stort.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
        Det är en sk "Kina rulle" som kan köpas billigt från diverse sidor, typ Ali express, wish mfl.
        Att den för det skulle va dålig låter jag va osagt, vissa rullar funkar prima medan andra är riktigt risiga. Numer är alla rullar oavsett märke tillverkade i Kina, eller Asien i stort.
        Ja, pratade med en butik som hade sålt ett tiotal av just dessa rullar av det märket och inget negativt hört om dom. Dock haspelrullarna i samma märke var sämre. Fanns en del spön som verkade helt ok också. Men verkar vara kina-klass fast aningen bättre dock.
        ​​​​

        Kommentera


        • #5
          En svensk butik?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
            En svensk butik?
            Ja. Fiskeshopen. De hade kommit över ett parti rullar och spön då märket Topstream skulle lanseras men gick i konkurs precis innan lansering. Så dom köpte upp lagret eller iaf en del av det, förmånligt gissar jag, för att sälja. Vet dock inte om det är ett svenskt märke, det framkom aldrig.

            Kommentera


            • #7
              Nog är det en kines alltid. Likadan med annat märke.

              Hittade ingen billigare än så där. Den ligger i medel eller övre medel skiktet av kina rullarna på prisnivån. Så du kan nog vara säker på att den inte är av dålig kvalite eller att alla lager inte sitter staplade i vevknopparna som dom gör på dom billigaste.
              https://www.aliexpress.com/item/Bait...43704ee3RfIl8p


              Click image for larger version  Name:	image_93562.jpg Views:	1 Size:	88,5 KB ID:	2501801 Click image for larger version  Name:	image_93563.jpg Views:	1 Size:	84,1 KB ID:	2501803
              Senast ändrad av .art; 2019-04-17, 00:17.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
                Nog är det en kines alltid. Likadan med annat märke.

                Hittade ingen billigare än så där. Den ligger i medel eller övre medel skiktet av kina rullarna på prisnivån. Så du kan nog vara säker på att den inte är av dålig kvalite eller att alla lager inte sitter staplade i vevknopparna som dom gör på dom billigaste.
                https://www.aliexpress.com/item/Bait...43704ee3RfIl8p


                Click image for larger version Name:	image_93562.jpg Views:	1 Size:	88,5 KB ID:	2501801 Click image for larger version Name:	image_93563.jpg Views:	1 Size:	84,1 KB ID:	2501803
                Aaa, sedär ja, på pricken ju. Ja som sagt, den känns relativt gedigen och kastar ganska bra efter lite service.
                Men skönt, och tack, nu vet jag lite mer om den

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                10 svar
                3 252 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Smolt
                av Smolt
                 
                Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                44 svar
                10 069 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Alman
                av Alman
                 
                Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                279 svar
                47 189 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Adam Huss  
                Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                535 svar
                88 675 visningar
                38 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                108 svar
                11 262 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Arbetar...
                X