Trimma Ambassadeur för havsöringsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trimma Ambassadeur för havsöringsfiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Funderat på att blya 18g Tobyn? Eller vända den, dvs flytta över kroken till andra änden?
    /John

    Kommentera


    • #52
      Ursprungligen postat av CampDavid Visa inlägg
      Funderat på att blya 18g Tobyn? Eller vända den, dvs flytta över kroken till andra änden?
      /John
      Blya!...öhh...varför i hela friden skulle man göra det när det finns 20,28,40 och till och med 60g varianter av Toby att köpa!?.

      Det är ju just det faktum att 18g är tunnare, längre och LÄTTARE som gör den så effektiv jämfört med de andra varianterna,har en mer levande gång pga det,och att tynga ner det då.....något kontraproduktivt.

      Vända på den har jag provat. Blir lite likt ett annat av mina absoluta favvodrag på det viset, Hansen Stripper, den danska varianten är dock bättre...mkt bättre.

      Kommentera


      • #53
        Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
        Hade varit ytterst intressant att köpa en gammal halväcklig C3 för några hundra, bonnatrimma och jämföra med den där Seatrout-saken för över 6000...
        Det har jag gjort många gånger. Köpt ett halvvrak på eBay som jag gillade färgen på eller något annat som föll mig i smaken. Sedan köpt de trimprylar jag vill ha. Bytt en o annan del från överblivna rullar som jag redan har hemma.... fungerar precis lika bra. Oftast så blir det avsevärt billigare men inte alltid lika billigt i längden som att köpa en redan färdig.

        Jag har ett gäng runda rullar i konfiguration med tex både magnet och c broms. De har inte sålts på den svenska marknaden på länge. Tex en Pro Rocket 6500 Chrome i C5 utförande som standard och med MagX broms. Pro betyder i detta fallet att både chassi och bromsplattan är i chromad mässing. Och gavlarna är lika snygga som högblanka. Riktigt snygg. Dessutom fullt kittad med UTs performance.
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

        Kommentera


        • #54
          Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg

          Det har jag gjort många gånger. Köpt ett halvvrak på eBay som jag gillade färgen på eller något annat som föll mig i smaken. Sedan köpt de trimprylar jag vill ha. Bytt en o annan del från överblivna rullar som jag redan har hemma.... fungerar precis lika bra. Oftast så blir det avsevärt billigare men inte alltid lika billigt i längden som att köpa en redan färdig.

          Jag har ett gäng runda rullar i konfiguration med tex både magnet och c broms. De har inte sålts på den svenska marknaden på länge. Tex en Pro Rocket 6500 Chrome i C5 utförande som standard och med MagX broms. Pro betyder i detta fallet att både chassi och bromsplattan är i chromad mässing. Och gavlarna är lika snygga som högblanka. Riktigt snygg. Dessutom fullt kittad med UTs performance.
          Rullar med dubbla kastbromsar borde ju vara så nära harmoni det går att komma enligt min mening. Hur är den att fiska med jämfört med bara std centrifugalbroms?


          "Hade varit ytterst intressant att köpa en gammal halväcklig C3 för några hundra, bonnatrimma och jämföra med den där Seatrout-saken för över 6000..."

          Samtidigt förstår jag Sportfiskeboden .Finns väldigt få idag som använder kritiskt tänkande, "Vad har jag verkligen behov av och vilket matar bara mitt ego(och någon annans plånbok)?" är ju inte ett mantra som uppmuntras i samhället direkt.
          Ju högre prislapp desto bättre produkt...eller kanske det är så att den högre prislappen bara drar till sig köpare som egentligen försöker köpa egenvärde,genom "Ihaveabridgetosellyou Technology!

          Kommentera


          • #55
            Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg

            Rullar med dubbla kastbromsar borde ju vara så nära harmoni det går att komma enligt min mening. Hur är den att fiska med jämfört med bara std centrifugalbroms?


            "Hade varit ytterst intressant att köpa en gammal halväcklig C3 för några hundra, bonnatrimma och jämföra med den där Seatrout-saken för över 6000..."

            Samtidigt förstår jag Sportfiskeboden .Finns väldigt få idag som använder kritiskt tänkande, "Vad har jag verkligen behov av och vilket matar bara mitt ego(och någon annans plånbok)?" är ju inte ett mantra som uppmuntras i samhället direkt.
            Ju högre prislapp desto bättre produkt...eller kanske det är så att den högre prislappen bara drar till sig köpare som egentligen försöker köpa egenvärde,genom "Ihaveabridgetosellyou Technology!
            Abu dubbla kastbromsar är underbara. 4600c5 är min absoluta favorit ambassadeur. Tvåstift broms och magnet. Lättkastade beten stänger man av magneten och bra dra upp den om det är mer fladdriga beten.
            Beträffande sportfiskeboden lever de på okunniga kunder. Ofta dubbla priser på deras reservdelar mot man beställer direkt från Abu.
            Med tanke på deras inpriser de har från Abu så är det rent ocker..

            Kommentera


            • #56
              Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg


              Beträffande sportfiskeboden lever de på okunniga kunder. Ofta dubbla priser på deras reservdelar mot man beställer direkt från Abu.
              Med tanke på deras inpriser de har från Abu så är det rent ocker..

              Varför är det så stickande i svenska ögon att någon försöker tjäna pengar och driva ett småföretag?

              Sportfiskeboden som många andra fiskebutiker är återförsäljare åt Abu, och att de har en viss procentsats i påslag på inköpspriset på en produkt är ju inget konstigt i sig?
              Det är ju det själva återförsäljar/franchise idén går ut på men när det handlar om fiskeprylar så låter det precis som att det skulle handla om ocker så fort någon råkar tjäna någon krona emellan.

              Men att lagerkostnader, fraktkostnader, lokalhyror mm äter upp den största delen på vinster är det ingen kund som bryr sig om.

              Tycker Sportfiskeboden sköter sig ypperligt och är toppklass i kundservice!

              Vill man beställa från Abu själv så är det upp till var och en att göra det, inge kul bara när man behöver några småpryttlar och att få betala deras postförskott avgift som oftast är dyrare än delarna i sig!

              Då är de enklare att bara klicka hem de man behöver från Sportfiskeboden’s webshop och samtidigt ta hem några roliga wobblers eller nå annat spännande.

              Kommentera


              • #57
                [QUOTE=Kimmen;n2503401]


                Varför är det så stickande i svenska ögon att någon försöker tjäna pengar och driva ett småföretag?

                Sportfiskeboden som många andra fiskebutiker är återförsäljare åt Abu, och att de har en viss procentsats i påslag på inköpspriset på en produkt är ju inget konstigt i sig?
                Det är ju det själva återförsäljar/franchise idén går ut på men när det handlar om fiskeprylar så låter det precis som att det skulle handla om ocker så fort någon råkar tjäna någon krona emellan.

                Vad man tycker är ocker är ju högst subjektivt. Jag personligen tycker det är ocker att ta en vev och stoppa in 2 kullager a 2kr/st och sedan höja priset med 100% tex ,eller, att 3st små skruvar kostar 180kr,för någon annan är det helt ok.

                Att skylla på försäljarna är ju dock galet...för vore det inte fler som köpte än som gav faan så skulle ju antingen produkten försvinna eller så skulle priset sänkas tills efterfrågan startar igen.

                Kommentera


                • #58
                  Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg


                  Varför är det så stickande i svenska ögon att någon försöker tjäna pengar och driva ett småföretag?

                  Sportfiskeboden som många andra fiskebutiker är återförsäljare åt Abu, och att de har en viss procentsats i påslag på inköpspriset på en produkt är ju inget konstigt i sig?
                  Det är ju det själva återförsäljar/franchise idén går ut på men när det handlar om fiskeprylar så låter det precis som att det skulle handla om ocker så fort någon råkar tjäna någon krona emellan.

                  Men att lagerkostnader, fraktkostnader, lokalhyror mm äter upp den största delen på vinster är det ingen kund som bryr sig om.

                  Tycker Sportfiskeboden sköter sig ypperligt och är toppklass i kundservice!

                  Vill man beställa från Abu själv så är det upp till var och en att göra det, inge kul bara när man behöver några småpryttlar och att få betala deras postförskott avgift som oftast är dyrare än delarna i sig!

                  Då är de enklare att bara klicka hem de man behöver från Sportfiskeboden’s webshop och samtidigt ta hem några roliga wobblers eller nå annat spännande.
                  Haha sådana här svar är lika kul varje gång. Räknar med att du har något ekonomiskt självintresse i sportfiskeboden annars är det bara tragiskt.
                  Men ta stativ som exempel. Sportfiskeboden 450kr Abu typ 225kr!
                  Och Abu priser och lägre än så kan du utan problem få hos din lokala butik.
                  Det är bra marginaler på Abu ut till kund pris.
                  Så återigen . Många av sportfiskeboden reservdels priser är inget annat än ocker!
                  Säg att riktpriser på en rulle är 2000kr sen säljer en butik den för 4000kr istället. Hade du också försvarat det på samma sätt?
                  Men nog med gnäll från min sida om sportfiskeboden. Har inte med tråden egentligen att göra. Även om jag är skyldig till att det svävade iväg.

                  Kommentera


                  • #59
                    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                    Haha sådana här svar är lika kul varje gång. Räknar med att du har något ekonomiskt självintresse i sportfiskeboden annars är det bara tragiskt.
                    Men ta stativ som exempel. Sportfiskeboden 450kr Abu typ 225kr!
                    Och Abu priser och lägre än så kan du utan problem få hos din lokala butik.
                    Det är bra marginaler på Abu ut till kund pris.
                    Så återigen . Många av sportfiskeboden reservdels priser är inget annat än ocker!
                    Säg att riktpriser på en rulle är 2000kr sen säljer en butik den för 4000kr istället. Hade du också försvarat det på samma sätt?
                    Men nog med gnäll från min sida om sportfiskeboden. Har inte med tråden egentligen att göra. Även om jag är skyldig till att det svävade iväg.

                    Jag har ingen som helst koppling till Sportfiskeboden annat än att jag själv är kund där emellanåt, har köpt allt från beten till ambassader delar/trim därifrån.
                    Samt fått en del råd o support i ämnet Ambassadeur tidigare.

                    Men jag jobbar själv som säljare ( ej inom sportfiske!)
                    Så tycker mig ändå ha ok kunskap om prisnivåer, påslag, vinster, etc.

                    Därav mitt lilla försvar åt i detta fall Sportfiskeboden!

                    Kommentera


                    • #60
                      Synd att skälla på Sportfiskeboden för att det du vill ha kostar mer än du vill betala. Det är ju inte direkt många konkurrenter som håller i princip varenda reservdel till runda ambassadeurer i lager. Och trimdelarna på det.

                      /John

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 277 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 118 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 271 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 952 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 350 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X