Fiskat sönder en rulle på tre månader? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskat sönder en rulle på tre månader?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Det skulle var bra om fler skrev om goda reklamationer i den mån de förekommer... som sades är det mer sällan man skriver ngt som nöjd än när man är missnöjd...

    Har knappt haft några fel på mina rullar under 40 år (fast jag byter inte rulle varje år) och har därmed varken behövt säga bu eller bä men andelen missnöjda, både vad gäller upplevd kvalitet och reklamationshanteringen vid befarat fel har på senare tid ökat, givet trådar här på FS...

    M a o skriv om saker ni är nöjda/missnöjda med vare sig det gäller produkt eller bemötande och skriv också när er reklamation/garantihantering funkade och ange både märke, butik eller generalagent och ge ris eller ros till den som så förtjänar!


    Kommentera


    • #22
      För övrigt förefaller servicekedjan överlag vara tunn... Daiwa Scandinavia servar tydligen hela Skandinavien från ett ställe... Finland....

      Hoppas inte Shimanos motsvarighet blir lika centraliserad och distanserad utan här i landet...

      Kommentera


      • #23
        Två yngre fiskekompisar har nu under två säsonger fiskat med Daiwa Ninja 2000 (inte LT utan gamla vanliga modellen). Jag har fått testfiska med den och ärligt talat gick den nästan lika mjukt som Rarenium. Kan man köpa så sköna rullar för typ 450sek på rean kommer jag nog att lägga fiskepenagarna på annat än dyra rullar i framtiden. Men jag kommer såklart fiska klart de rullar jag redan har.

        Favoriter som hittills funkat bra för mig:


        Twinpower FA/mgs/PG
        Rarenium
        Sahara GTE

        Tyvärr finns kanske inte dessa på nymarknaden längre. Jag har dock hittat flera fina lätt begagnade rullar genom åren. Det kan vara ett bra alternativ till att köpa nytt. Speciellt om rullarna gått lite, och då bara i sötvatten.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg

          den är fiskat till 99% med 10 grams jiggskalle samt 3" jigg. aldrig cranks etc, ja försökte en dt10 i helgen men det gick inte, trodde rullen skulle explodera
          Om rullen låter och beter sig så illa som du beskriver hade jag skickat in den direkt. Om din bil låter konstigt och varningslampor lyser kör du den till verkstaden.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            För övrigt förefaller servicekedjan överlag vara tunn... Daiwa Scandinavia servar tydligen hela Skandinavien från ett ställe... Finland....

            Hoppas inte Shimanos motsvarighet blir lika centraliserad och distanserad utan här i landet...
            Vad jag har hört kommer Sverige förmodligen ingå i en central lösning inom Europa. Jag servar och lagar rullar och min kontakt med normark har varit bra även om leveranstiderna ibland är något långa men då har det alltid gällt udda eller äldre delar som skickas från shimanos huvudlager i Europa till normark. Vanliga kullager och drev har alltid gått snabbt.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Det skulle var bra om fler skrev om goda reklamationer i den mån de förekommer... som sades är det mer sällan man skriver ngt som nöjd än när man är missnöjd...

              Har knappt haft några fel på mina rullar under 40 år (fast jag byter inte rulle varje år) och har därmed varken behövt säga bu eller bä men andelen missnöjda, både vad gäller upplevd kvalitet och reklamationshanteringen vid befarat fel har på senare tid ökat, givet trådar här på FS...

              M a o skriv om saker ni är nöjda/missnöjda med vare sig det gäller produkt eller bemötande och skriv också när er reklamation/garantihantering funkade och ange både märke, butik eller generalagent och ge ris eller ros till den som så förtjänar!

              Jag har inte haft mycket fel på mina rullar heller. Problemet nu är att de stora tillverkarna generellt sänkt kvalitén rejält på sina rullar av senare generation. Stella, twinpower, stradic. Conquest. Zillion.. Går inte att jämföra med tidigare versioner.
              Tydligen så går bra begagnade ex av äldre Stella för nästan lika mycket i Japan som den nya säljs för.
              Det säger allt.
              Finns nu inte en endaste ny rulle som jag skulle kunna överväga att köpa. Även om de känns bra från början "bryts" de ner allt för fort. Och går aldrig att få riktigt bra igen.
              skillnad mot min lilla millionair BC som var hårt fiskad i salt när jag köpte den. Men blev som ny. Rullar som är gjorda för att hålla i minst 25-30år.
              Det är bara att glömma med dagens som max ska hålla tills nästa modell kommer.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              10 svar
              3 277 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Smolt
              av Smolt
               
              Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
              44 svar
              10 118 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Alman
              av Alman
               
              Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
              279 svar
              47 271 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adam Huss  
              Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
              535 svar
              88 952 visningar
              38 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup
               
              Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
              108 svar
              11 350 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Arbetar...
              X