Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Optimera en ambassadeur ultra mag
Collapse
X
-
Jag är ett halvår sen på bollen tyvärr, men vet någon ifall man kan köpa lösa delar från abu på något vis längre? Har en ultra mag II som jag skulle vilja höja utväxlingen på samt skaffa en lättare rulle :/ . Kan man ta någon av 2-speed rulllarna och ta utväxlingen därifrån eller är mekaniskmen helt annorlunda?
-
Original lagerna håller en väldigt hög kvalitet och med en rengöring och inoljning av dom kommer du långt.Ursprungligen postat av BjrnSthlm Visa inläggJag ska putta in lite nya magneter i den i alla fall, frågan är om man ska ha nya kullager och lättad spole.....
magneter behöver du bara byta till starkare om du byter spole, jag körde med den hålborrade spolen i 5000 storlek till min xl II men behöver laborera lite mer med magneterna för att få till det helt.
I min mag I körde jag avail spole och den kastar som en dröm, både långt och trasselfritt.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Tack för att du tittade!Ursprungligen postat av Piscantur stercore
Det är köpt för flera år sen ihop med en trave andra klistermärken och div ABU småprylar.
Kollade igår om det möjligen fanns ett till din rulle, men nej.
Bedrövligt att ABU inte kan/vill släppa ifrån sig endast klistermärket…
Och nej, kan inte printa dylikt.
Man får vara nöjd att man har en trevlig rulle,med eller utan emblem :-)
Lämna en kommentar:
-
Har du köpt klistermärket löst eller kan du printa ut sådana?Ursprungligen postat av Piscantur stercore
Bra förklarat och instämmer ang Abu.
Mig veterligt finns/fanns dom i storlekarna 1 - 5, först med romerska siffror, och senare med vanliga.
”Fyran” har jag för mig motsvarade runt 7000.
Mursaren på bilderna är i sällskap med en 1000 C, klistermärket är av den ”modernare” sorten.
Lämna en kommentar:
-
Tack!Ursprungligen postat av anteman Visa inläggSer som sagt ut som en Ultra Mag XL ll. Slappt svar från ABU. Tekniskt finns ingen rulle son heter enbart Ultra Mag utan de har ett tillägg: l, ll, eller lll. Din är lite senare och de heter XL l, XL ll eller XL lll. (typ 4000/5000/6000) och tydligen ytterligare nån jätte.
ABU borde kunnat fråga om din rulle har bajonettgavel på icke vevsida eller ej och bredd mellan gavlar för reda ut vilken etikett du är ute efter. Min Ultra Mag XL ll har måttet 36.5 mm mellan aluminiumgavlarnas guldfärgade insidor mätt med linjal.
ABU sa att man måste beställa hela "chassit" för själva etiketterna säljs inte separat, samt att den svartakompjobbade mer på vilken storlekositdelen som etiketten sitter på inte går att köpa löst.
Det gjorde nog att jag inte brydde mig så mycket, då jag inte har någon lust att köpa hela "chassit".
Jag ska putta in lite nya magneter i den i alla fall, frågan är om man ska ha nya kullager och lättad spole.....
Lämna en kommentar:
-
Ser som sagt ut som en Ultra Mag XL ll. Slappt svar från ABU. Tekniskt finns ingen rulle son heter enbart Ultra Mag utan de har ett tillägg: l, ll, eller lll. Din är lite senare och de heter XL l, XL ll eller XL lll. (typ 4000/5000/6000) och tydligen ytterligare nån jätte.
ABU borde kunnat fråga om din rulle har bajonettgavel på icke vevsida eller ej och bredd mellan gavlar för reda ut vilken etikett du är ute efter. Min Ultra Mag XL ll har måttet 36.5 mm mellan aluminiumgavlarnas guldfärgade insidor mätt med linjal.Senast ändrad av anteman; 2024-07-13, 15:26.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Tackar, är du säker eller ska jag mäta något för att du skall se ordentligt?Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Ultra mag xl 2 ska det vara.
Stort Tack!
Lämna en kommentar:
-
Ultra mag xl 2 ska det vara.Ursprungligen postat av BjrnSthlm Visa inlägg
Det lät inte som det blev jättebilligt att få till den veven, men snyggt som tusan och väldigt användbart!
Kapar tråden för deckar-jobb
Köpte in en "Ultra Mag" på tradera och ringde till Svängsta för att få tag på "klistermärket" med namnet på
Fick då reda på att det inte finns en rulle som bara heter Ultra Mag, så vad har jag köpt för rulle?
Vad är utmärkande för de olika?
Någon som kan hjälpa till och berätta vad min heter och är det någon som vet hur jag får tag i klistermärket, när jag vet vad det ska stå?
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Det lät inte som det blev jättebilligt att få till den veven, men snyggt som tusan och väldigt användbart!Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg
Bilden är lite missvisande. Det du ser är ett avtryck från vevmuttern.
Designen gjorde jag i ett CAD-program för att sedan skicka en datafil till en firma i Småland som ägnar sig åt vattenskärning. Materialet är en 3 mm aluminiumplåt.
Därefter har jag själv gängat hålet för vevmutterbrickans skruv och sedan skickat dem på anodisering hos ett företag i Stockholm.
Kapar tråden för deckar-jobb
Köpte in en "Ultra Mag" på tradera och ringde till Svängsta för att få tag på "klistermärket" med namnet på
Fick då reda på att det inte finns en rulle som bara heter Ultra Mag, så vad har jag köpt för rulle?
Vad är utmärkande för de olika?
Någon som kan hjälpa till och berätta vad min heter och är det någon som vet hur jag får tag i klistermärket, när jag vet vad det ska stå?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
31 980 visningar