Daiwa IMZ: Daiwas svar på Shimano DC? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa IMZ: Daiwas svar på Shimano DC?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa IMZ: Daiwas svar på Shimano DC?

Daiwa har börjat göra PR / Reklam för sin nya HIGH-TECH modell vid namn Limitbreaker.
    När man trodde att shimano DC 4x8 system, var lite punkt och pricka på vad som funktionellt går att stoppa i en rulle, så verkar Daiwa trycka i LED ljus, möjlighet till synkronisering till smartphone app, samt olika nivåer av broms in/påverkan.
    Ser ut att vara en rulle av storlek 200/250 med 38mm spole.
    Designen och form tar mig genast till deras Z2020.

https://m.youtube.com/watch?v=9pwtjhejeoE

https://www.daiwa.com/jp/fishing/ite...ng-system.html

Senast ändrad av MFEGFT; 2023-01-20, 15:44.

Det kommer en serie rullar med ändelsen -C och alla dessa kommer kunna kopplas till Daiwas app... då kan man hålla reda på hur många kast man har gjort med den rulle.. och hur långt man har kastat med den som längst... info som man bara måste ha för att kunna fiska numera :-D

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      Det kommer en serie rullar med ändelsen -C och alla dessa kommer kunna kopplas till Daiwas app... då kan man hålla reda på hur många kast man har gjort med den rulle.. och hur långt man har kastat med den som längst... info som man bara måste ha för att kunna fiska numera :-D
      Så kanske det är.. jag själv är mest intresserad av bromssystemet, då det verkar finnas 4st olika lägen.
      Om det systemet även infinner sig i övriga rullar ur kommande ”-C” modellerna som du nämner låter jag vara osagt. Troligen får väl de modellerna en enklare variant likt shimanos iDC-4 eller vad de kallar det (ren gissning).

Kommentera

Känns som att det börjar bli mättat på nyheter om man ska ha appar till rullar också -naturupplevelsen är ju redan borta för många som livefiskar gloendes på en skärm hela dagen men alla är ju olika som tur är

Kommentera

Ursprungligen postat av MFEGFT Visa inlägg

Så kanske det är.. jag själv är mest intresserad av bromssystemet, då det verkar finnas 4st olika lägen.
          Om det systemet även infinner sig i övriga rullar ur kommande ”-C” modellerna som du nämner låter jag vara osagt. Troligen får väl de modellerna en enklare variant likt shimanos iDC-4 eller vad de kallar det (ren gissning).
          Jag tror det blir fler inställningar än så och jag har för mig att jag läste att det skulle vara 8 olika lägen men 4 "färglägen". Appen verkar inte finnas i Sverige än men appen ska inte behövas för att kunna ändra inställningarna. Tekniskt sett intressant men praktiskt helt ointressant för min del.

Det är för övrigt efterföljaren till gamla z2020

Kommentera

Antar att det tarvar någon form av batteri som måste laddas eller bytas vilket drar ner intresset, shimano DC laddas kinetiskt. Annars har jag inget emot app-stöd för att se statistik, led-lampa är ju dock bara trams. Plus om man kan få en indikation på när det är dags att serva rullen.

Kommentera

Eller beställa Sushi

Kommentera

Haha underbara nyheter! Kul med nytt

Kommentera

Info som antal kast osv kan ju va lite roligt. Men knappast livsnödvändigt. Ledlampa känns lite väl pråligt för en fiskerulle... Gissar att prislappen lär matcha alla finesser.. Så de lär ju inte blir en rulle för vanliga dödliga : p

Kommentera

Ja, går ju att spekulera. Prestandan får man se när den testas. Inge idé att grubla över den. Men vad får Daiwa ut av det förutom försäljning? Appen kommer vara reggad till användaren. Så de får info om vanor, data för acc etc. Kan ju vara intressant för ingenjörer som utvecklar bromsprofiler. Kan rullen individualiseras då electroniskt? Vore intressant.
                    Får de andra userdata? Kommer de riktar reklam? Eller blir det som Pokemon go? Speciell Boost events?
                    Eller att du kan ändra färger på Led mot en summa? Vinna pris för uppnådd antal kast per vecka? Får en medalj i appen om du kastar 10x över 40m?
                    jag ser potential här där andra ser bling- lets do it!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mooki, 2011-10-11, 22:11
                    26 svar
                    4 197 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman