Daiwa IMZ: Daiwas svar på Shimano DC? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa IMZ: Daiwas svar på Shimano DC?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har alltid skrattat åt flugfiske talibanerna som sett sig som lite finare fiskare. Men nu vet i sjutton? Nu drar man in i lekvikarna med sitt lackade monster med 300hk på akterspegeln i 50knop. Skärmar som det ser ut som en tv studio. Och nu ska man ha en ledbelyst microchipstyrd rulle som är kopplad till en app.
    Nej i år blir det mycket fiske med mina Danielsson orginal rullar som inte förändrat sig sen de kom på 80talet.
    Gäddfiske med 2W rullen som helt saknar broms. Vem behöver broms till Gädda?

Kommentera

Personligen gillar jag high-end och teknik vad gäller spön och rullar. Men när det går koppla en sladd från en rulle till en skärm. Då har det gått lite över en gräns kan jag känna. Fisket är ju en möjlighet att komma bort från allt vad skärmtid äro i dagens samhälle. Tillhör också den skaran som inte helt har nappat på live givare / tv-spelsfisket (ännu).

Men åter till ämnet kring… jag ser faktiskt mer fram emot Shimanos MD versioner, och då främst Antares DC MD, som verkar ha fått en lite större kroppshydda med en 38mm spole bl.a. Priset kommer säkerligen ligga under Daiwa IMZ Limitbreaker, om man ser till prissättning av Daiwa Exist kontra Shimano Stella.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Mooki, 2011-10-11, 22:11
      26 svar
      4 197 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Alman
      av Alman