Ursprungligen postat av engqvist
Visa inlägg

En fiskrulle är inte som en bil, den kan man serva själv utan att tappa alla garantier, dessutom det är i princip omöjligt att ta reda på vad rullägaren har gjort m rullen och framför allt svårt att bevisa vems felet är om något är fel på fiskerullen.
Jag tycker att man ska ta hand om sina fiskeprylar , läs fiskerullar , själv. Det är inte speciellt svårt och man behöver inte vara utbildad raketforskare för det. Jag vet att flera av oss gör så, för att det är smidigare. Att skicka iväg de till någon rullmekare eller en firma tar det tid oavsett. De flesta av mina fiskekompisar mekar själva m sina rullar idag och det är jag som har var pådrivare i det. De tackar mig varje dag för det!
Tråden handlar om reservdelarstillgång och jag har problem att få tag i reservdelar för gamla rullar, som t ex. sidogavlar och visa delar finns tyvärr inte för att jag frågat lokala butiker som funnit i decennier i rullens tillverkningsland. Att köpa nytt funkar alltid ju, då är alla problem lösta.

Standarddelarna som jag beställde senast hade ok leveranstid, låt oss säga 2 veckor. Jag skulle vilja helst att den lokala butiken hade de i lager.
//T
Lämna en kommentar: