Gör rullen några missljud då du inte kan ta in lina vid större motstånd?
Har du eller någon annan haft isär rullen innan problemet uppkom eller dök det upp helt ur det blå?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Revo inshore problem!!
Collapse
X
-
Linan var spolad med nylon i botten. Linpaketet snurrar ej på spolen. För att vara tydlig så slirar linpaketet inte på spolen, alltså spolen och linpakrt snurrar ej när det blir motstånd.
Lämna en kommentar:
-
Håller med ovanstående.
Rulla av linan, se till att den är fäst i spolen medelst tejp, några varv nylon eller dylikt och spola tillbaka.
I ytterst ovanliga fall kan slirbromslamellerna vara antingen totalt slut och/eller dränkta i olja, vatten eller emulsion av de tu.
Finns ett enkelt sätt att testa.
Dra bromsen i botten, dra ut lina och se om spolen står still medan linpaketet snurrar.
Lämna en kommentar:
-
Det låter som att linpaketet har släppt och slirar på spolen.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Revo inshore problem!!
Har problem med min revo inshore (den silvriga) vet ej när den kom ut men har några år på nacken.
Problemet är att när jag får fisk kan jag inte veva in den. Funkar prima att veva när jag fiskar hem betet men när jag väl får fisk så går det ej. Då har jag endå bromsen nästan i botten.1 Foto
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 046 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gösalf
2025-09-14, 07:55
|
||
|
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
|
22 svar
10 968 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Äldre Id
2025-11-29, 00:22
|
||
|
Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
|
271 svar
47 545 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Herrlin
2025-07-06, 21:34
|
||
|
Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
|
50 svar
6 152 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av TiSo
2025-08-15, 13:30
|
||
|
Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
|
11 svar
1 025 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-08-07, 18:02
|
Lämna en kommentar: