Ja å den omnämnda emåfärnan finns gott om denhär storleken så då får de följa med hem då å då .
satans glupska är dom när de är å nyper mina deadbaits när jag jagar abborre å gädda .. 2.75 lbs spöde å gammel epixen får då arbeta men störigt när det går Määäängder utav färna i vattnet , aldrig stött på ett vatten med denhär mängden vitfisk förut Aja de smakar då faktiskt bättre än viss mat ifrån matbutikerna å kebaberierna .
Nä nu blir det å söka vidare om "rekord" fenomenet om en finner någon duglig produktfakta .
Över å Ut
Paul-Roger Nilsson
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skillnad ambassadeur 5000 kontra record ambassadeur 5000?
Collapse
X
-
HallåjaUrsprungligen postat av Reekie Visa inlägg52-58 var alla ambassadeurer märkta med Record, under dessa årgångar finns det även en del skillnader mellan dom.
Ingen större skillnad invändigt, men mer eftertraktade och med en högre prislapp som påföljd.
Det finns nog massor av fakta på nätet om du vill grotta ner dig mer i ämnet.
hmm ja då är jag med , det hade vart skoj å läsa sig till Varför detta Rekord ord läggs till å hur det började ?
Men vadå vad sök du efter när du finner någe om dom ? Har jag nån fel inställning på lurn som ej visar information eller vad ?
Märkligt ja det är väl det "kristna fisken" rekord ordet som gör det eftertraktat måntro . Här måste det forskas vidare i det hela , arbetssökande å har Gott om tid .
Har fyllt hjärnan med motorsågar sen ifjol vid denhär tiden å det känns ganska bra å bryta å nörda lite mer inom detta med Ambassadörer i olika storlekar .
När jag förstår rullfotsnumrerna så får det bli lite hobby samlande likaså .
Tackar för infon Reekie ! Å att dehär gamla rullarna smiter iväg linan ut enkelt ja det är då helt fantastiskt he är som å dra igång en såg ifrån 70-80 talet att det Faktiskt går att renovera så de går att använda , metall är fortfarande metall
.
En mindre gädda nöp en större röd shadjigg å jiggn var nog lika stor som gäddan haha , hoppas på grövre böj om några dagar he får bli kantarell plockning imorrn nu efter regn å sol dagar .
Hälsningar Paul-Roger
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
52-58 var alla ambassadeurer märkta med Record, under dessa årgångar finns det även en del skillnader mellan dom.
Ingen större skillnad invändigt, men mer eftertraktade och med en högre prislapp som påföljd.
Det finns nog massor av fakta på nätet om du vill grotta ner dig mer i ämnet.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
-
Hallåja
Ja visst är det de äldre jag menar , å varför jag frågade var för att jag såg dehär röda klassiska 5000 rullarna å exakt samma rulle med märkning rekord ovanför ambassadör namnet å modell nr .
Ska se om jag finner den bilden igen utifrån tradera !
Ja jag misstänker att de är någe liknande som skiljer exempelvis spolstorleken å nån annan detalj som en valbar knarr el dylikt .
Var ner efter att ha monterat ner hela den röda 5000 rullen allt utom spolens kuggar he känndes som att de fick sitta istället .
Annars så avfettades varenda liten mikromoj när fett är som tuggummi då har de seta ett tag .
Bensintandborstande å sen på med fett å olja kring bussningarna å den går faktiskt å då ganska så långt med , fick testat ett swimbait jag gjorde i vintras utav ett gammalt trappsteg ifrån en Ikea säng jå nog djävlar simmar det dock för tungt för graphite spöde men annars så godkännt kommer dock å göra mindre swimbaits he räcker gott å väl med mörtar å sarvar istället för braxar hah .
Ja hitta här den ser då ut som en ambassadör 5000rulle men he står rekord ovanför å jag finner int nå product specar på dom mer än sprängskisser , Aja jag får väl ta å köpa en för å studera dom å jämnföra de båda .
He får bli nållager alt kullager istället för bussningarna he måst vara en förbättring , bara laborera å se vart det hamnar om int annat så ser de rätt ok ut (även om det int är en orginalvev ..)
Ska ta mig förbi ett garage å hämta nå material å göra en egen vev å knopp en cm längre så stämmer det med mina händer men å köpa en utkullsgad vev för 900kr via nätet nää fan heller då får dremeln å carbid bitsen arbeta en stund med ek & epoxy till knoppskalle .
Å lite bilder på gammelfette ini i dreven å bromsar å lite ärrjning kring rullfoten å ute vid vattnet , lägger då betet utan å ta i så det smakar brunt i vassen på andra sidan Emån nedre :-D .
Hem å tillaga folie färna med risotto å stekt kantarell med lök !
Om ni int provat å äta färna ja då djävlar missar ni nå helskotta så Vitt å fint kött .
Lämna en kommentar:
-
Hallåja
Ja visst är det de äldre jag menar , å varför jag frågade var för att jag såg dehär röda klassiska 5000 rullarna å exakt samma rulle med märkning rekord ovanför ambassadör namnet å modell nr .
Ska se om jag finner den bilden igen utifrån tradera !
Ja jag misstänker att de är någe liknande som skiljer exempelvis spolstorleken å nån annan detalj som en valbar knarr el dylikt .
Var ner efter att ha monterat ner hela den röda 5000 rullen allt utom spolens kuggar he känndes som att de fick sitta istället .
Annars så avfettades varenda liten mikromoj när fett är som tuggummi då har de seta ett tag .
Bensintandborstande å sen på med fett å olja kring bussningarna å den går faktiskt å då ganska så långt med , fick testat ett swimbait jag gjorde i vintras utav ett gammalt trappsteg ifrån en Ikea säng jå nog djävlar simmar det dock för tungt för graphite spöde men annars så godkännt kommer dock å göra mindre swimbaits he räcker gott å väl med mörtar å sarvar istället för braxar hah .
Ja hitta här den ser då ut som en ambassadör 5000rulle men he står rekord ovanför å jag finner int nå product specar på dom mer än sprängskisser , Aja jag får väl ta å köpa en för å studera dom å jämnföra de båda .
He får bli nållager alt kullager istället för bussningarna he måst vara en förbättring , bara laborera å se vart det hamnar om int annat så ser de rätt ok ut (även om det int är en orginalvev ..)
Ska ta mig förbi ett garage å hämta nå material å göra en egen vev å knopp en cm längre så stämmer det med mina händer men å köpa en utkullsgad vev för 900kr via nätet nää fan heller då får dremeln å carbid bitsen arbeta en stund med ek & epoxy till knoppskalle .
Å lite bilder på gammelfette ini i dreven å bromsar å lite ärrjning kring rullfoten å ute vid vattnet , lägger då betet utan å ta i så det smakar brunt i vassen på andra sidan Emån nedre :-D .
Hem å tillaga folie färna med risotto å stekt kantarell med lök !
Om ni int provat å äta färna ja då djävlar missar ni nå helskotta så Vitt å fint kött .
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Jag antog att han menade den gamla röda record ambassadeuren och inte den nya, men här får gärna trådskaparen förtydliga.Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggRecordspolen är oxå mycket grundare än dom vanliga spolarna + nållagret (vilket jag anser är helt onödigt) brukar be Svängsta knacka bort lagret när jag köper spole :-)
Utseendemässigt finns det ingen annan rulle som slår en Röd Klassiker i Original :-) enligt mig
Lämna en kommentar:
-
Recordspolen är oxå mycket grundare än dom vanliga spolarna + nållagret (vilket jag anser är helt onödigt) brukar be Svängsta knacka bort lagret när jag köper spole :-)
Utseendemässigt finns det ingen annan rulle som slår en Röd Klassiker i Original :-) enligt mig
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Det beror på vilken årgång av record ambassadeuren du menar? Det kan skilja mer mellan två record än en som saknar märkningen. Men endast små detaljer som tex färg på spolen och stjärnhjulet.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
HallåjaUrsprungligen postat av Reekie Visa inläggDen stora skillnaden är prislappen och att det står record på gaveln.
Samma konstruktion i många år, med små detaljer som skiljer dem åt.
Jå nog fattar jag det å , men min fråga var om Någon vet exakt vad Skillnaden är ?
Tack för din input .
Hälsningar Paul-Roger
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|