Åter vid vattenkanten efter många år (Fråga om rulle) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åter vid vattenkanten efter många år (Fråga om rulle)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Åter vid vattenkanten efter många år (Fråga om rulle)

    Tja, är ny på forumet här men inte ny på fiskefronten. Har efter ett antal år beslutat att börja fiska igen och kan knappt bärga mig, men ett problem återstår: Jag behöver en ny rulle. Bara dom här åren jag har varit borta har marknaden och fisket förändrats riktigt markant och jag skulle behöva lite handledning av er mer erfarna.
    Köpte ett nytt spö att börja med, en Abu Garcia Ruby Crest Spinning / 7' / 2.10m / 5-15g / GR-L, ville inte köpa ett på tok för avancerat då jag är student och inte kan lägga ut för mycket för då lider hyran och maten en bra tid framöver.
    Tänkte fiska mest i åar och mindre sjöar efter mindre byten så rullen behöver inte vara stor och helst inte kosta över tusenlappen. Har kollat diverse och hittils bara hittat en till ett bra pris som kanske funkar att börja med igen, och det är Okuma Electra ETR - 30.

    Härligt att igen vara igång, saknat det något enormt

  • #2
    Ursprungligen postat av Mikk Visa inlägg
    Tja, är ny på forumet här men inte ny på fiskefronten. Har efter ett antal år beslutat att börja fiska igen och kan knappt bärga mig, men ett problem återstår: Jag behöver en ny rulle. Bara dom här åren jag har varit borta har marknaden och fisket förändrats riktigt markant och jag skulle behöva lite handledning av er mer erfarna.
    Köpte ett nytt spö att börja med, en Abu Garcia Ruby Crest Spinning / 7' / 2.10m / 5-15g / GR-L, ville inte köpa ett på tok för avancerat då jag är student och inte kan lägga ut för mycket för då lider hyran och maten en bra tid framöver.
    Tänkte fiska mest i åar och mindre sjöar efter mindre byten så rullen behöver inte vara stor och helst inte kosta över tusenlappen. Har kollat diverse och hittils bara hittat en till ett bra pris som kanske funkar att börja med igen, och det är Okuma Electra ETR - 30.

    Härligt att igen vara igång, saknat det något enormt
    Okuma är prisvärt i mellanprisklassen! Med lite otur får du ett Bex. Var då inte rädd reklamera, affärerna är vana.

    Lycka till med det återupptagna intresset!
    sigpic

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
      Okuma är prisvärt i mellanprisklassen! Med lite otur får du ett Bex. Var då inte rädd reklamera, affärerna är vana.

      Lycka till med det återupptagna intresset!
      Bex? Är det ett märke som kan misstolkas och skickas istället?

      Tack för backupen. Tar nog och beställer rullen direkt då.

      Kommentera


      • #4
        jag tror han menar B-exemplar, eller ?
        alltså ett sämre exemplar med nåt fel eller liknande

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Fröjdan Visa inlägg
          jag tror han menar B-exemplar, eller ?
          alltså ett sämre exemplar med nåt fel eller liknande
          Om det handlar om ett dåligt exemplar så är frågan: Hur märker jag detta? Om rullen bara funkar allmänt dåligt?

          Kommentera


          • #6
            B-ex Okuma exempel

            Köpte en Okuma i början av förra sommmaren på andra turen så slutade linuppläggningen att fungera. Dvs all lina hamnade längst fram på rullen. Kontaktade då affären, fiskecenter i jönköping, som skickade mig en ny plus att de la på ny flätlina istället för den som blivit upptrasslad.
            Den nya Okuma rullen är riktigt bra och har fungerat helt klanderfritt.

            Hej, Tok-Torsten
            Hej, Tok-Torsten

            It's not the kill, it's the thrill of the chase.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Mikk Visa inlägg
              Om det handlar om ett dåligt exemplar så är frågan: Hur märker jag detta? Om rullen bara funkar allmänt dåligt?
              Det märker du!
              sigpic

              Kommentera


              • #8
                Då tackar jag för er hjälp då. Beställer rullen nu direkt så får man den i början av veckan

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                10 svar
                3 286 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Smolt
                av Smolt
                 
                Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                44 svar
                10 134 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Alman
                av Alman
                 
                Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                279 svar
                47 277 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Adam Huss  
                Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                535 svar
                89 081 visningar
                38 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                108 svar
                11 362 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Arbetar...
                X