skillnad på olika amb JB beroende på årsmodell? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

skillnad på olika amb JB beroende på årsmodell?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • skillnad på olika amb JB beroende på årsmodell?

    Minns att det är någon skillnad på JB beroende på årsmodell, vad för skillnad och mellan vilka år?

    Anledningen att jag frågar är att jag ska köpa begagnad, så jag vill också veta hur man kollar så jag kan be säljaren att undersöka saken.

  • #2
    Första modellen hade inte snabbstopp bakåt. Modell två hade det. Den senaste har den nya sanslöst mycket bättre bromsen. Jag skulle inte köpa varianterna med klistermärke på ovansidan gaveln. Köp den helsvarta med gravyr.

    Kommentera


    • #3
      Jag har den första modellen, det går att ifxa det här snabbstopp-bakåt-problemet. Jag lämnade in min på lundgrens och PA fixade den för 30 spänn har jag för mig, tog en minut.
      När drar vi?

      Kommentera


      • #4
        Det är inte så svårt att själv montera ett IAR lager,är du bara lugn och försiktig så fixar du det.Nytt bromssystem finns som tillbehör om du känner att det behövs.Det är en bra rulle, så tycker du att priset är rätt så köp den.

        Kommentera


        • #5
          Min 5601C JB var den första som kom. Den saknar snabbstoppet bakåt. Under rullfoten står det 130015 05. De är klart att det skulle vara kul med en av senare snitt, för jag har retat mig på att den inte har snabbstoppet. Nu är det som tídigare sagt enkelt att fixa. Jag gillar ändå min JB skarpt, en väldigt rå känsla jämfört många andra ambassadeurer - Den känns urstark helt enkelt

          Kommentera


          • #6
            Jag köpte den där nyaste, helsvarta (http://sportfiskeforum.se/userpix/2975_Jb_1.jpg) igår och den är riktigt skön att kasta och fiska med!

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            10 svar
            3 252 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Smolt
            av Smolt
             
            Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
            44 svar
            10 069 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Alman
            av Alman
             
            Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
            279 svar
            47 189 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Adam Huss  
            Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
            535 svar
            88 677 visningar
            38 gillar
            Senaste inlägg Xerup
            av Xerup
             
            Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
            108 svar
            11 262 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Arbetar...
            X