Visa upp era nya beten! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era nya beten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • RUSTY HOOK
    replied
    Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
    Grälla färger o blänk o glitter. Jodå skulle nog kunna funka på gädda också. Har inte provfiskat dom ännu men skulle tro att de går ganska djupt om man fiskar in dom i makligt "gäddtempo". Jag har gjort dom som ytbeten för de snabba pelagiska firrarna på sydliga breddgrader. Där vevar man i stort sett in så fort man kan. Skulle tro de kommer ligga på nån knapp meters djup när man tar in dom snabbt. Frågan e om dom e stabila nog eller om de börjar rotera mkt? Får väl se i september när jag är nere o testar. Alltid kul att hitta på något eget.
    Jag tycker dom ser spännande ut, gillar att det är två enkelkrokar oxå och att den säkert går att kasta ganska långt. Går den rakt i vattnet så skulle den nog vara fin att typ jerka hem i snabbt tempo på frivattet efter hungriga sommargäddor. På frivattnet för att den ser så botten napps vänlig ut Sen kan du ju alltid fluffa upp den med lite flugmaterial så den blir pulserande vid spinnstopp och varför inte en tail lr spinnarsked för att hetsa fiskarna ännu mer

    Lämna en kommentar:


  • Gädd-jos
    replied
    Ser finfint ut!!!

    Hahahahaha, ptja, ja, jo, jag håller med, man blir lite liksom "star struck" eller nåt när man kikar runt hära, för, kvaliten och snyggheten på folks byggen hära är ju INSANE!!! är ju ena konstverk som folk tillverkar!!!

    Förresten? du som ska köra fiske på spännande tropiska fiskar?
    du fiskar aldrig med spinnare av nåt slag? (jag har ju inte den blekaste näre kommer till nån tropisk fisk, dock nyfiken såklart)
    Tänker om/när du gillar att bygga så är ju spinnare fasligt enkelt att knåpa ihop, och, blänker ju himla massa finfint liksom, sen bara styra hastighet och djup med sked och material -val liksom!

    Mvh
    /peter

    Lämna en kommentar:


  • Husse0416
    replied
    Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
    Ser ut som gött gäddgodis oxå Är det ytbeten?
    Grälla färger o blänk o glitter. Jodå skulle nog kunna funka på gädda också. Har inte provfiskat dom ännu men skulle tro att de går ganska djupt om man fiskar in dom i makligt "gäddtempo". Jag har gjort dom som ytbeten för de snabba pelagiska firrarna på sydliga breddgrader. Där vevar man i stort sett in så fort man kan. Skulle tro de kommer ligga på nån knapp meters djup när man tar in dom snabbt. Frågan e om dom e stabila nog eller om de börjar rotera mkt? Får väl se i september när jag är nere o testar. Alltid kul att hitta på något eget.

    Lämna en kommentar:


  • RUSTY HOOK
    replied
    Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
    Inte för att dessa ytjiggar som jag knypplat ihop passar i "hantverksligan" (folk i den här tråden gör ju sjukt snygga beten) men ska bli kul att prova om dom funkar nere på Ascension i höst för jacks o tonfisk när de inte vill slå på poppers.
    50 grams blankpilk med 8/0 jiggkrokar och lite glada gummin! Krokarna direkt i låsringar. Blir perfekt att kasta med de lättare grejorna.
    Totalvikt 65g.
    /Gustav[ATTACH=CONFIG]88601[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88602[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88603[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88604[/ATTACH]
    Ser ut som gött gäddgodis oxå Är det ytbeten?

    Lämna en kommentar:


  • Husse0416
    replied
    Inte för att dessa ytjiggar som jag knypplat ihop passar i "hantverksligan" (folk i den här tråden gör ju sjukt snygga beten) men ska bli kul att prova om dom funkar nere på Ascension i höst för jacks o tonfisk när de inte vill slå på poppers.
    50 grams blankpilk med 8/0 jiggkrokar och lite glada gummin! Krokarna direkt i låsringar. Blir perfekt att kasta med de lättare grejorna.
    Totalvikt 65g.
    /GustavClick image for larger version

Name:	20160721_173436.jpg
Views:	1
Size:	711,2 KB
ID:	1782123Click image for larger version

Name:	20160721_173501.jpg
Views:	1
Size:	536,5 KB
ID:	1782124Click image for larger version

Name:	20160721_173525.jpg
Views:	1
Size:	613,8 KB
ID:	1782125Click image for larger version

Name:	20160721_173550.jpg
Views:	1
Size:	550,2 KB
ID:	1782126

    Lämna en kommentar:


  • Gädd-jos
    replied
    Gårdagens "efter-jobbet-knåp" blev denna:

    Click image for larger version

Name:	(Don't Let 'Em) Grind Ya Down.jpg
Views:	1
Size:	1 016,9 KB
ID:	1782066





    annars hamnar väl de mesta av mina spinnar-relaterade bilder på:
    https://www.facebook.com/OKspinners/
    så gillar ni spinnare så in å kika (även om jag inte hunnit få upp allt för mycket dära, tidigare fyllde jag bara min vanliga facebook med alla bilderna )

    Mvh
    /peter

    Lämna en kommentar:


  • Gädd-jos
    replied
    smyger in en spinnare ja bundit (och plockat ihop å böjt stål oxå såklart) såhär bland alla läckra hårdbeten som folk lägger upp, lite som en katt bland hermelinerna? eller en bucktail bland allt trä och plast kanske snarare?
    Click image for larger version

Name:	IMG_6527.jpg
Views:	1
Size:	1 006,2 KB
ID:	1782012

    mvh
    /peter

    Lämna en kommentar:


  • Nithagen
    replied
    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	1 012,5 KB
ID:	1781795Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	1 012,5 KB
ID:	1781795

    Lämna en kommentar:


  • Waxin
    replied
    Då måste jag göra lite reklam för min vän Mr Rock n Rolle som gjord denna på beställning, Braxinfluerad.Click image for larger version

Name:	Rolle.jpg
Views:	1
Size:	133,0 KB
ID:	1781772

    Lämna en kommentar:


  • Cthar
    replied
    Ett bete som i stort är helt färdigt som ska levereras till ThePikeFather;

    Click image for larger version

Name:	IMG_2172.jpg
Views:	1
Size:	950,7 KB
ID:	1781771

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av macköring, 2022-10-14, 08:20
48 svar
2 197 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av spade, 2023-03-19, 14:04
6 svar
273 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Rospigg
av Rospigg
 
Startad av neo333, 2023-08-01, 21:31
18 svar
745 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke203  
Startad av RUSTY HOOK, 2023-11-03, 11:22
2 svar
143 visningar
0 gillar
Senaste inlägg RUSTY HOOK  
Startad av Julle68, 2023-12-08, 11:22
6 svar
289 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Classe69  
Arbetar...
X