Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Egentillverkade havsöringsdrag
Collapse
X
-
För den som är intresserad av att gjuta lite tyngre beten har jag gjort en guide för hur jag gjuter vårt signaturdrag baitboxbomben i metall . Tenn eller bly är det som rekommenderas .
http://baitbox.se/baitboxbomben/bete...xbomben-guide/
Kommentera
-
Hej.
Kastar in en fråga om lackningen;
Jag håller på med havsöringsbeten som färgsätts med glitter och sedan lackas med LV1 (5-6 lager med pensel).
Glittret ger ju en lite ojämn yta efter lack...iofs spelar det väl ingen roll för fisket men hur gör man om man ändå skulle vilja bättra på finishen?
Kan någon råda mig om hur man exemepelvis kan göra med våtslip papper?
Tack på förhand.
Daniel
Kommentera
-
Efter glittringen så skall du inte lacka med LV1. Kör två eller tre lager med C&W, våtslipa till en jämn yta. Var försiktig runt kanterna, C&W lägger sig lite tunnare där. Du kan måla direkt på din våtslipade yta. Sen slutlackar du med LV1. Voila!
Lycka till!
Kommentera
-
Vet inte det frågats förut, men passar ändå på!
Fungerar det lika bra med vanlig ståltråd som t.ex rostfria skruvöglor?
Skruvöglor är ju så fasanfullt dyra, så det vore ju gött som tusan om man kan köra med vanlig ståltråd!! Eller ska man skaffa nån speciell typ av ståltråd?
Kommentera
-
Jag har just blivit färdig med mina första havsöringsdrag. Efter höstfisket på Gotland och förlorade drag (igen), och efter peppning och tips av http://sillver.se satte jag igång.
Dragen är gjorda och handformade i cernit. Jag doppade dessa i propionat och lackade sedan 1 lager med CW. Strösslade med glitter och lackade igen. Slutförde med Airbrush och LV1.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av profilnamnetVinterns skörd, några hemmasnickade firetiger är nästa 'batch':1 Foto
-
Kanal: Betestillverkning
2025-02-24, 20:26 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
712 svar
189 594 visningar