Ursprungligen postat av Perx
Man kan väl bara lägga lite ungsfolie som är aningen böjt under draget så att det inte blir ränder av gallret under eller att ena sidan på draget blir platt för att det legat på en plåt. Om man lägger draget på en någorlunda oskrynklig ungsfolie som är lite böjd runt draget så borde det väl funka? Tror ni inte att det kan vara bra att också ha en lager med bakplåtspapper mellan ungsfolien och draget? Så blir det ännu mer jämnt och det är nog ganska lätt att lossa efteråt också.
Ursprungligen postat av homemade
Hur lägger du draget i ungnen när ni kör araldit metoden, hänger du det i någonting?
Jag tror inte att övriga medlemar av min familj skulle uppskatta om det låg en massa klumpar med araldit i bottnen på ugnen (det mesta rann ju av draget), lägger ni något under draget när ni kör det med araldit i ugnen, kanske får köpa en billig talrik och ha under.
Det funkar väl bra att köra dragen och mat i samma ung, eller blir det nåt konstigt/ giftigt kvar efter aralditen? Kör ni dragen i samma ung som ni lagar mat i?
Ursprungligen postat av homemade
Med vilken färg tar det längst tid att måla dragen med: Textilfärgen eller "hobbyfärgen"?
Vad är egentligen "Hobbyfärg" och vart köper man det? Skulle det inte gå att måla med egentligen vilken färg som helst som klara av att lackas med araldit (värmas i ugn) eller epoxy?
Vad för andra färger använder ni?
Är epoxylacken snabbepoxy som man bara penslar på dragen? eller är det nån speciell epoxy?
Finns det några andra alternativ till lacker, jag hade gärna använt nåt som inte kan framkalla alergi.
Verkar skitkul att göra egna drag, jag har köpt cernitlera från Panduro igår och tänkte börja med dragen så snart jag vet vad jag ska köpa och göra

Kommentera