Bästa trollingbetet för gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa trollingbetet för gädda?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Gäddmadamen, Swim wizz brukar leverera riktigt bra.
    >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

    Kommentera


    • #32
      Big Licker.
      I rest my case.

      Kommentera


      • #33
        32 inlägg och ingen skriver gamla zalt med skarv? :o helt klart favoriten! mycket lik gång om man jämför gamla zalt och platypusen

        Kommentera


        • #34
          Jag har nog kommit på att trolla med löja, bomber 15A, plugg och skedar är otroligt vasst då man kryssar runt på Vänern iaf.
          Får alltid feta siklöjegäddor på dessa grejer då jag laxtrollar och råkar glida in grundare än 25 meter.
          Skitfiske då!!!

          Kommentera


          • #35
            Efter att ha läst den här tråden så har jag köpt på mig Westins jätte, en platypus, en bomber 16a , Nilsmaster och ett par nämnda rapala. Ser verkligen fram mot årets fiske nu!

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av Jonathan Jansson Visa inlägg
              Jag har bara en. Likt bilden jag bifogar. Funkar grymt bra. Har 10-20st färdiga länkar ligger i en särskild låda medan vobblerna förvaras i en enda låda typ plastback från jula. Kör även likadant på fler vobbler, Swim Whizz funkar det perfekt på. Cisco Kid 1800 kanske fiskar lite sämre med detta tackel då jag inbillar mig att den ställer sig lite mera på nosen.

              Så det är en variant som kanske inte är optimalt på alla vobbler, man får prova sig fram

              [ATTACH=CONFIG]61883[/ATTACH]
              Nu var detta en gammal tråd men detta tycker jag var intressant! Tolkar jag det rätt att krokarna sitter på ett beteslås och att wobblarna förvaras utan krok i lådorna tills man ska fiska? Det är ju grymt smidigt för att slippa strul och hoptrasslade drag i lådorna. Tar ju betydligt mindre plats också.

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg

                Nu var detta en gammal tråd men detta tycker jag var intressant! Tolkar jag det rätt att krokarna sitter på ett beteslås och att wobblarna förvaras utan krok i lådorna tills man ska fiska? Det är ju grymt smidigt för att slippa strul och hoptrasslade drag i lådorna. Tar ju betydligt mindre plats också.
                Så kör jag. Grymt smidigt när man har alla wobbler utan krok liggande i en plastlåda och kan rota runt där bäst man vill. Nackdelen blir så klart att det blir en svagare länk med ett beteslås än med en fjäderring, därför kommer jag nog inför nästa säsong byta ut beteslåsen mot fjäderringar. Tar väl 30 sekudner längre tid att sätta på krokar på en wobbler men det kan det nog vara värt, man har ju en del tid över när man sitter och trollar ändå.

                Kommentera


                • #38
                  Jag förvarar mina wobblers och softbaits i en beteshink. Där är dom lätt åtkomliga och det går snabbt att byta beten. I mitten av hinken har jag dessutom plats för diverse verktyg

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg

                    Så kör jag. Grymt smidigt när man har alla wobbler utan krok liggande i en plastlåda och kan rota runt där bäst man vill. Nackdelen blir så klart att det blir en svagare länk med ett beteslås än med en fjäderring, därför kommer jag nog inför nästa säsong byta ut beteslåsen mot fjäderringar. Tar väl 30 sekudner längre tid att sätta på krokar på en wobbler men det kan det nog vara värt, man har ju en del tid över när man sitter och trollar ändå.
                    Köper man kraftiga beteslås, typ strong snap, så har jag svårt att tro att det är svagaste länken. Använder du beteslås med eller utan lekande förresten? Sätter du en fjäderring mellan beteslåset och kroken då? Med strongsnap skulle man i princip kunna öppna i "fel" ände och sätta fast trekroken och sen använder man rätt ände för att fästa i wobblern.

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av holetaker Visa inlägg
                      Jag förvarar mina wobblers och softbaits i en beteshink. Där är dom lätt åtkomliga och det går snabbt att byta beten. I mitten av hinken har jag dessutom plats för diverse verktyg
                      Jag använder en liten beteshink i kajaken men jag har inte obegränsat med utrymme och det blir lätt trassligt även i hinken. När jag fiskar med vadare använder jag en slingbag med bara två planolådor och får då sålla hårt vilka drag som jag öht tar med mig ut, och då skulle det också vara smidigt att kunna packa dragen tätare och slippa kroktrasslet.

                      Är det någon som har en uppfattning ifall det blir mindre trassel med wobblers som hänger upp sig i tid och otid med dubbla o-ringar eller den längre länken som blir med beteslåset?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av macköring, 2022-10-14, 08:20
                      48 svar
                      2 180 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av spade, 2023-03-19, 14:04
                      6 svar
                      267 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rospigg
                      av Rospigg
                       
                      Startad av kenardoni, 2023-04-04, 12:38
                      1 svar
                      180 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av neo333, 2023-08-01, 21:31
                      18 svar
                      724 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke203  
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-11-03, 11:22
                      2 svar
                      140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Arbetar...
                      X