Har suttit och sökt och läst om airbrush hela förmiddagen om vilka färger som går att använda. Någon här som har erfarenhete kring detta? Ska iväg nu å köpa lite färg på hobbex. Men jag tycker att det måste finnas någon vanlig färg som går att späda ut? Läst att humbrol färger tydligen skall gå att använda, men de skall lukta illa och går inte att klarlacka.
Funderade på om färg från spraybukar går att använda? Tänkte mest på biltemas hobbyfärger. Har en massa sådanna oanvända ståendes. Känns lite onödigt att inte använda dem nu bara för att jag skaffat airbrush. Iofs kanske jag kan lägga basfärgen på wobblern med spray och sedan göra mönster med brushen. Men det skulle iaf vara skönt om de gick att använda i sprutan.
Ge mig gärna tips på bra och billiga färger som passar wobbler.
Funderade på om färg från spraybukar går att använda? Tänkte mest på biltemas hobbyfärger. Har en massa sådanna oanvända ståendes. Känns lite onödigt att inte använda dem nu bara för att jag skaffat airbrush. Iofs kanske jag kan lägga basfärgen på wobblern med spray och sedan göra mönster med brushen. Men det skulle iaf vara skönt om de gick att använda i sprutan.
Ge mig gärna tips på bra och billiga färger som passar wobbler.
Kommentera