Julpyssel: Super Shad Rap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Julpyssel: Super Shad Rap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Gösalf Visa inlägg

    Javisst, jättestel, döende och oemotståndlig. Ser alls inte frisk ut:
    https://www.youtube.com/watch?v=uG8NtxCDggk

    Shadow Rap ger ett högst välmående intryck. Full av liv:
    https://www.youtube.com/watch?v=NCSPfVI4TsI
    Jag har moddat några flytande SSR till svävande och kapat skeden i den kraftiga vinkeln... då blir de ännu "stelare" , men de funkar kanon, speciellt i kallt vatten.

    Gillar shadow rap att den både rullar och vaggar fram , men vid ryck även sticker ut åt sidorna och vänder upp som de flesta vanliga gliders gör. man får både wobbler och jerkbait i samma, möjligheterna till varierad irrationell hemtagning är väldigt stora.

    Kommentera


    • #12
      O det viktiga är ju inte hur vi ser på betet utan hur fisken ser på det. Men vi fiskare vill ju gärna tro att det är den där perfekta gången som får fisken på fall.

      För övrigt var rapala ssr bredvid zalt dom beten som jag aldrig lärde mig tycka om. Fick aldrig något på dom, men så fort en bomber, westins jätte eller magnum pike åkte på hände det saker.

      Kommentera


      • #13
        Håller med, Zalten var också omöjligt stel, men andra har bevisligen lyckats med dessa beten.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
          O det viktiga är ju inte hur vi ser på betet utan hur fisken ser på det. Men vi fiskare vill ju gärna tro att det är den där perfekta gången som får fisken på fall.

          För övrigt var rapala ssr bredvid zalt dom beten som jag aldrig lärde mig tycka om. Fick aldrig något på dom, men så fort en bomber, westins jätte eller magnum pike åkte på hände det saker.
          Ett sätt att få lite "mojo" i beten som man inte riktigt har förtroende för är att modda dem lite. Då blir man jättesugen på att testa och de hamnar i linänden igen, vilket ju är förutsättningen för att de ska locka till hugg. =) T ex så brukar jag kapa skeden på stora westin jätte så att den blir "shallow" och sätta en spinnarsked i ett lekande i öglan längst bak istället för den sista trekroken. Vissa jerkbaits som inte levererat hänger jag på en paddel eller tail så de blir tailbeten istället, dock med lite rull och vagg kvar... känns stekhett och då får de chansen i vattnet igen.

          Kommentera


          • #15
            Gällande stel o ’tråkig’ gång på dessa beten.

            Både zalt och SSR i sjunkande versioner har den sävligare och lugnare gången, jämfört med flyt versionerna av samma beten så är det stor skillnad.

            Jag gillar personligen SSR och har många som jag mestadels trollar Gös & gädda med.

            Kommentera


            • #16
              Grävde fram tre gamla pike virgins, bortsett från vita zalten som en gång lyckades sjunkbomba en snipa i ryggen:

              Click image for larger version  Name:	743225E9-E8F8-4C73-B1F9-2E1DBD6B721F.jpeg Views:	0 Size:	2,88 MB ID:	2528991

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                Grävde fram tre gamla pike virgins, bortsett från vita zalten som en gång lyckades sjunkbomba en snipa i ryggen:

                Click image for larger version Name:	743225E9-E8F8-4C73-B1F9-2E1DBD6B721F.jpeg Views:	0 Size:	2,88 MB ID:	2528991
                Ssr i den där färgen ser stekhet ut! Måste bara ha varit fel färger på mina

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                  Grävde fram tre gamla pike virgins, bortsett från vita zalten som en gång lyckades sjunkbomba en snipa i ryggen:

                  Click image for larger version Name:	743225E9-E8F8-4C73-B1F9-2E1DBD6B721F.jpeg Views:	0 Size:	2,88 MB ID:	2528991
                  Är SSR'en sjunkande? Isåfall kanske jag kan byta den mot något? =)

                  Kommentera


                  • #19

                    Hittade en bild på ett annat forum
                    http://www.sportfiskeforum.se/topic/1179-tillverkning-av-jerkbait/
                    Kanske kan ge en ide om var du skall leta efter bly om du vill testa att plocka ur
                    Jag skulle testa att borra med en tunn borr på lämpligt ställe och se vilket spån som kommer med ut

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Smolt Visa inlägg

                      Hittade en bild på ett annat forum
                      http://www.sportfiskeforum.se/topic/1179-tillverkning-av-jerkbait/
                      Kanske kan ge en ide om var du skall leta efter bly om du vill testa att plocka ur
                      Jag skulle testa att borra med en tunn borr på lämpligt ställe och se vilket spån som kommer med ut
                      Tack för den bilden
                      Ja, den visar på ett bra sätt att man aldrig kan vara säker på var vikterna sitter (speciellt om betet också har rasselkulor).

                      Hittade också lite bra info från Esoxhunter

                      Allmänt om modifiering av några klassiska beten:
                      http://esoxhunting.blogspot.com/2010...ina-beten.html

                      Detaljerad info om modifiering av Zalt, även hur man kan lätta den genom att borra bort bly:
                      http://esoxhunting.blogspot.com/2012...-din-zalt.html

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av macköring, 2022-10-14, 08:20
                      48 svar
                      2 197 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av spade, 2023-03-19, 14:04
                      6 svar
                      273 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rospigg
                      av Rospigg
                       
                      Startad av neo333, 2023-08-01, 21:31
                      18 svar
                      745 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke203  
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-11-03, 11:22
                      2 svar
                      143 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av Julle68, 2023-12-08, 11:22
                      6 svar
                      289 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X