Binda flugor, nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Binda flugor, nybörjare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Binda flugor, nybörjare

    Hej!

    Jag sitter och ska börja bege mig in i flugfisket igen efter en herrans massa år. Ser verkligen fram emot detta!

    Till en början så är jag sugen på att börja binda flugorna själv. Jag har utrustningen, men vilka flugor ska jag göra? Har ni några bra guidesidor där jag kan hitta "recept" till flugor?

    Tilläggas bör att det är framförallt för att fiska Insjööring i norra Halland, hur viktigt är det då att "matcha" naturliga insekter i regionen? Om det är viktigt, hur tar jag reda på vilka insekter som finns i min region och när de är aktiva?


    Tack på förhand!!

  • #2
    Bind upp lite nattsländor å dagsländor till torrflugefisket å lite olika streamers till det våta.
    Sök på Youtube så kan du hitta massvis med bindbeskrivningar
    hej

    Kommentera


    • #3
      tack så jättemycket!

      Kommentera


      • #4
        Kapar tråden om det är ok?
        Är i samma tankar som trådskaparen. Undrar bara var jag ska handla grejorna.Har dock inga verktyg kvar så jag behöver allt! Har varit på Söder o tittat men det är inte mycket som är prismärkt, nästan ingenting! Tappar intresset lite om man ska fråga om priser, vill gärna gå o rota själv. Någon bra nätsida som rekommenderas.

        Kommentera


        • #5
          Fishline är bra. Snabba leveranser o shyssta priser. Gratis frakt oavsett va du handlat för.
          Jävligt trevliga dom gånger jag ringt dit med.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Arbetar...
          X