Riggar till gös-ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Riggar till gös-ismete?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av m@
    Linu_z: Smileblades kanske funkar, men inte på det sätt de är framtagna för, d v s att rotera och skapa ljudvågor. Sannolikt att de snarare varit en attraktor i form av färg eller ljusbrytare (reflex), testade ni samtidigt utan på några spön? Har fiskat tillsammans med andra som trixat med olika former av attraktorer men dessa gav varken mer eller mindre än vad strippade tackel gav, därav en viss skepsis. Men tror man på det, så varför inte? Gösfisket är annars en både trevlig utmaning och samtidigt väldigt frustrerande; vissa dagar är dom nästintill omöjliga att tas med, nästan så man tror de försvunnit. Andra dagar är dom som tokiga, det spelar just ingen roll hur man trixar och med vilka typer av tackel, de tar ändå. Och missar man ett napp, kan dom ta om och om igen, tills de hänger med ända upp :-)
    Jag tänkte mer på slowtrolling.. såg att de handla om isfiske senare..
    Deluxe lures thats my work.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av m@
      Flödebananen, menar du trollingfiske nu eller? Effekten blir ju större om riggen framför med fart än med stilla mete... Likadant med smileblades etc, det behövs ju fart i vattnet (naturligt eller via maskinhjälp) annars har dom en marginel effekt. Däremot kan man t ex tejpa upp plastband eller nåt, små flutters som skramlar lite etc tec. Om man känner för det, personligen tror jag de ställer till mer än de hjälper men smaken är som baken. Hur som helst har jag inte sett några tydliga exempel som övertygat mig att börja krångla till tacklena :-)
      Prlorna borde skramla bra även då betesfisken rör på sig?
      sigpic

      Kommentera


      • #13
        Köpte upp mig på ett par påsar DD Bait´s rasselpärlor, men det var inte mycket till rassel i dom tycker jag. Ett par små supertunna flutters som får slå mot varandra skapar betydligt mer ljud, när betesfisken simmar runt :-)

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av oskarvennberg, 2023-09-20, 17:41
        4 svar
        210 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg nephilim  
        Startad av Sundström76, 2023-11-11, 18:12
        0 svar
        115 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av kenwald, 2023-11-23, 15:28
        6 svar
        313 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg nephilim  
        Arbetar...
        X