Swimbait screw - Vart köper man bra material? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Swimbait screw - Vart köper man bra material?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad tror ni om att använda najtråd då borde väll funka.

Kommentera

Ursprungligen postat av Chricka Visa inlägg
      Vad tror ni om att använda najtråd då borde väll funka.
      Najtråd skulle nog vara det sista jag skulle testa .
      47 kr så slipper du chansa .

Kommentera

Ursäkta min okunnighet, men det spelar väl ingen roll vad man använder som skruv så länge det är rostfritt ?

När jag tacklar med shallowskruv så är det inte skruven som håller betet utan en fjäderring ? Och när gäddan väl hugger så vill jag att hela riggen släpper betet och hänger i shallowskruven annars sliter krokarna sönder betet !?

Eller jag kanske bara inte är med

Kommentera

Ursprungligen postat av RullTrassel Visa inlägg
          Ursäkta min okunnighet, men det spelar väl ingen roll vad man använder som skruv så länge det är rostfritt ?

När jag tacklar med shallowskruv så är det inte skruven som håller betet utan en fjäderring ? Och när gäddan väl hugger så vill jag att hela riggen släpper betet och hänger i shallowskruven annars sliter krokarna sönder betet !?

vet inte om jag läser ditt inlägg lite tokigt men det är ju skruven som håller kvar betet. Öglan på skruven och öglan på en stinger sitter sen i samma beteslås.

Kommentera

Ursprungligen postat av RullTrassel Visa inlägg

Använder du en för mjuk tråd så kommer den att gå sönder efter ett tag , tänk dig att du tar en ståltråd & böjer den fram & tbx ganska så snart kommer den att gå av .
            Samma effekt får du om du har en mjuk tråd .

Kommentera

Gjort ett 30-tal shallowskruvar i Biltemas material och dom funkar utan problem iaf när man testat här hemma.
              Tror priset låg runt 69kr och för dom pengarna kan du göra måånga skruvar.

Ni som använder skruvar flitigt, hur långa vill ni ha dom?
              Funderar på att göra några fler om någon vill köpa.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                vet inte om jag läser ditt inlägg lite tokigt men det är ju skruven som håller kvar betet. Öglan på skruven och öglan på en stinger sitter sen i samma beteslås.

Nej det var jag som skrev lite tokigt, men så som du förklarar gör jag.

Beteslåset håller samman riggen, och skruven betet så den inte stillsamt sjunker till botten

Tack jag är med i matchen igen,

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av dbfishing, 2024-08-27, 21:52
                6 svar
                649 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg brollann  
                Startad av Sisyphus, 2026-08-09, 08:39
                6 svar
                409 visningar
                0 gillar